ליטא אלופת העולם לעתודה, הלפרין בחמישיית האליפות
אורי סביר ,15/08/2005

שתי קליעות עונשין של ריינאלדאס סייבוטיס סידרו לליטא ניצחון בגמר על יוון, קנדה זכתה בארד. הלפרין זכה בתואר מלך הסלים ואף נבחר לחמישיית האליפות.

גמר אליפות העולם לעתודה: ליטא 65 - יוון 63
שיחזור המשחק על מדליית הארד מאליפות אירופה בקיץ שעבר הוכרע על החלטת שיפוט, במשחק בו שפט סמי בכר. במצב של שיוויון, 5 שניות לסיום, הסתערו שלושה יוונים על החטאה של מאסיוליס, אבל פנאיוטיס ואסילופולוס שהצטיין נגד ישראל, דרך על הקו. ליטא קיבלה הזדמנות אחרונה, רנאלדאס סייבוטיס, שניצח את ישראל הקיץ בחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 20, הלך לסל, אותו ואסילופולוס שלח אותו לקו, ספק אחרי הבאזר והליטאי לא התבלבל. עם שתי צ'אקות, שלח את הליטאים לזהב.

הליטאים קיבלו 14 מסייבוטיס וברבראוסקאס, 12 ו10 ריב' של יומאנטאס ו11 של מאסיוליס. ואסילופולוס הוביל את יוון עם 22, ואסילאידיס הוסיף 17 ומברוקפלאידיס 13.

קנדה הפתיעה וזכתה בארד
אוסטרליה, שהגיעה למשחק עם הפסד בודד, הודהמה ע"י קנדה, שהניצחון השלישי שלה בסה"כ בטורניר היה שווה לה את המקום השלישי, אחרי ניצחון נוסף על האוסטרלים, אותם הביסו לפני כחודש בטורניר דונהיו בטורונטו. לבון קנדל קלע 15 והוריד תשעה קרשים, קוליאנין תרם 12 ו10 ריב'. את הקרוקס המאוכזבים הוביל ניולי עם 17.

במשחק על המקום החמישי גברה ארה"ב על ארגנטינה, 85-111 ובמקום השביעי זכתה פורטו ריקו אחרי ניצחון על סלובניה, 77-86.

יותם מלך הסלים
יותם הלפרין זכה בתואר מלך הסלים עם 23.5 נק' למשחק, כשלואסילאידיס היווני יש אמנם חמש נקודות יותר ממנו במצטבר, אבל עם משחק עודף. ליאור אליהו סיים במקום החמישי במלך הריבאונד עם 8.2 למשחק, ורביב לימונד שני באחוזים לשלוש עם 54.5%.

וגם בחמישיית האליפות
הלפרין הוא השחקן היחיד בחמישיית האליפות, שנבחרתו לא הגיעה לחצי הגמר. הוא חולק את הכבוד עם לבון קנדל שהדהים את האמריקאים, קוסטה ואסילאידיס ולוקאס מברוקפלאידיס היוונים, ומצטיין הטורניר, רנאלדאס סייבוטיס.

הדירוג הסופי
1. ליטא
2. יוון
3. קנדה
4. אוסטרליה
5. ארה"ב
6. ארגנטינה
7. פורטו ריקו
8. סלובניה
9. ניגריה
10. ישראל
11. סין






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();