טפירו: גדול מול הגדולות
ספסל ,17/12/2007

הפעם האחרונה שמאיר טפירו קלע 31 נק' במשחק ליגה היתה לפני 13 שנים מול ילדי ביתר ר"ג המסכנים. הפעם טפירו קבע שיא קריירה אמיתי והוביל את בני השרון לנצחון גדול בנהריה 68-83.

------ דיווחו של אלכס לייבינזון -------
רק ניצחון אחד מפריד בין בני השרון ועירוני נהריה בטבלה, אבל ההבדל גדול בהרבה. בעוד הקבוצה של אפי בירנבוים גברה בצורה מרשימה על כל החלק העליון של הטבלה – מכבי, ירושלים וחולון – נהריה הפסידה לכל קבוצות הצמרת, ונמצאת למעלה רק כיוון שידעה להתגבר על הקבוצות מהחלק התחתון.

מאיר טפירו, שעבד קשה מאוד הקיץ, כנראה הבין שבגילו הוא חייב לחלק כוחות. אם נגד החלשות הוא לא הורגש, בקרבות הצמרת הוא הרשים עם תצוגות קליעה שלא זכורות ממנו כבר שנים. 31 נקודות באחוזים נהדרים (3-4 לשלוש, 6-7 מהקו) היו לו אתמול, ולא לחינם הקבוצה שלו מובילה את הליגה.

את המשחק הקבוצות פתחו בצורה חזקה, כאשר אף אחת מהן לא רצתה להישאר מאחור. אוטיס היל ועידו קוז'יקרו שלטו מתחת לסלים, אולם דווקא מהלך של סל ועבירה של איבי העלה את השרונים ליתרון 2-8 בפתיחה. היל שהמשיך לשלוט בצבע השווה את המשחק ושלשות של מתן נאור יחד עם סל של פלדג'ר קבעו 11-22 למארחים. בני השרון התאוששה מעט מהריצה הסגולה ושלשה "טפירואית" גדולה חתמה את הרבע בתוצאה 20-29.

גם ברבע השני המשיכו השרונים לנגוס בהפרש ואילולא פלדג'ר ברבע מדהים של 8 נק' הייתה חוזרת להוביל. בדקה השישית ביצע גילכרייסט מהלך אדיר של סל ועבירה שהקפיץ את 1500 האוהדים בעין שרה ואת התוצאה ל-33-42 לנהריה. אבל אז הגיע שריקה מפוקפקת של השופטים לעבירה טכנית של בית הלחמי ומאיר טפירו צימצם את היתרון ל-4 בלבד. פסק זמן של נהריה איפס את הסגולים ושלשה של אוצוקולייץ' יחד עם סל של סוכר הורידו את הקבוצות להספקה, כאשר לוח התוצאות מסמן 39-47 למקומיים.

המחצית השניה נפתחה בסימן בני השרון. איבי, כהרגלו בקודש, נכנס לעניינים בחצי השני וסלים שלו יחד עם סל של בלצ'ר ושלשה של טפירו צימצמו את היתרון לנקודה בלבד. קוז'יקרו עוד ניסה לשמור את נהריה במשחק, אולם שיפור הגנתי של השרונים תקע את ההתקפה הסגולה ווויליאמס קבע שוויון מהקו. משם ועד לסיום הרבע הפער נשמר, כאשר אבי סוכר חותם אותו בתוצאה 61-60 לאורחים מהשרון.

הרבע האחרון נפתח בשלה גדולה של איבי, נמשך בעבירה בלתי ספורטיבית של פלג וכעבור 4 דקות התוצאה הייתה 71-60 לשרונים. שלשה של מתן נאור פתחה ריצה 0-7 של נהריה שגרמה לאפי להזעיק פסק זמן. את 4 הדקות האחרונות במשחק ניתן להגדיר בצמד מילים – טפירו טיים. מאיר בקליעה חשובה החזיר את הצבע לספסל השרוני, ההגנה של אפי המשיכה להיות קשוחה והכריחה את נהריה לקחת זריקות קשות בסוף שעון, וסלים נוספים של טפירו בערב אדיר של 31 נק' קבעו 83-68 בסיום המשחק לבני השרון.

בני השרון מנצחת את המשחק הערב בכדורסל בסיסי, בהגנה קשוחה ובעיקר בהצגה של איש אחד – מאיר טפירו. השרונים תופסים את המקום הראשון בטבלת ליגת ווינר, כאשר ליד שמות כמו מכבי ת"א, הפועל ירושלים, הפועל חולון ועירוני נהריה מוצב V עבה במיוחד במחברתו של אפי בירנבוים. מישהו אמר שאין לנו ליגה?

תגובות:

גיבור הערב, מאיר טפירו: "היה לנו משחק טוב, אני שמח ששמרנו בהגנה כמו שאנחנו יודעים לשמור. ידענו שבחוץ אנחנו צריכים לשחק הרבה יותר טוב ממה ששיחקנו עד היום ואני שמח שבחצי השני עשינו דברים חכמים בהגנה ברבע האחרון ושיחקנו הגנה מדהימה בחצי השני. כל מה שהכינו אותנו רועי ידענו לבצע ואני שמח שניצחנו את המשחק." על ההצגה שלו אמר: " הרגשתי טוב היום, קיבלתי חסימות מדהימות וקיבלתי את הכדור בזמן ואני שמח על כך. כל הכבוד לחבר'ה, עשינו הערב עבודה מדהימה 40 דקות וחצי שני הגנתי מצויין.".

אפי בירנבוים : "אריאל בית הלחמי הוא אחד המאמנים הכי מוערכים בליגה ואני לומד ממנו איך שנה אחרי שנה הוא מוביל את הקבוצה שלו לרמת האינטנסיביות שרק לקבוצות שלו יש. לחצי השני יצאנו מחדר ההלבשה ובבל החצי השני נהריה קלעו 20 נקודות בלבד לעומת 29 ברבע הראשון. במחצית דיברנו על האינטנסיביות של הקבוצה ממול, על איך הם עובדים עם הרגליים. ברגע שאתה לא מזיז את הרגליים בקצב של הקבוצה היריבה ולא עונה לה באותה רמת האינטנסיביות, אז כל שאר הדברים הם או על הנייר או על הלוח של המאמן".

אריאל בית הלחמי: "מגיע הרבה קרדיט לאפי לבני השרון על משחק הגנה מדהים. אני לא זוכר הגנה כזאת העונה וגם אם להסתכל אחורה אני לא זוכר חצי כזה שבו נעצרנו על 20 נקודות. ידענו שברבע השלישי העסק יהיה שונה מהמחצית הראשונה, ודיברנו על זה בהפסקה. לצערי תחילת הרבע השלישי לא קלענו סלים, אפשרנו להם לרוץ, ולמעשה לא הצלחנו לפתח את המשחק שלנו. קשה מאוד לשחק סט אופנס מול הגנה שכזאת. נצחון הערב בהחלט יכול היה לתת לנו פוש קדימה, אבל אנחנו צריכים להכיר שמולנו ניצבה קבוצה יותר טובה שהייתה ראויה לניצחון הזה.".

נהריה: היל ופלדג'ר 12 כ"א, נאור ואוצוקולייץ' 11 כ"א, קוז'יקרו 8, פלג וג'ונסון 4 כ"א, גילכרייסט וסוכר (1-9 מהשדה) 3 כ"א.
השרון: טפירו 31, איבי 16, וויליאמס 10, בלצ'ר 8, כץ, חנוכי וסיסה 5 כ"א, פייג' 3, מונסון לא קלע.

והנה הנתון:
טפירו מול חולון, ירושלים, מכבי ת"א ונהריה: 23.3 נק' למשחק.
טפירו מול שאר הקבוצות: 10.0 נק' למשחק






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();