מהנבחרת לספארקס - התגובות
ספסל ,07/03/2008

חתימתה של לירון כהן בלוס אנג'לס ספארקס עוררה גלים רבים בעולם כדורסל הנשים הישראלי. "כל מה שהיא עושה זה בזכות", פרגן אלי רבי, "לירון הראשונה שהגיעה לשם מהדרך שלנו", אמר טל נתן.

"אנחנו מאד שמחים להחתים את לירון, היא שחקנית מאד מוכשרת שיכולה לשחק בשתי עמדות הקו האחורי", כך צוטטה הג'נרל מנג'ר של הספארקס, פני טולר, בהודעה לעיתונות ששחררה הקבוצה.

"אני מאד אוהב את לירון והיא יודעת את זה, אני מאד גאה בה וכל מה שהיא עושה זה בזכות", אמר מאמן נבחרת ישראל, אלי רבי. "יש לי מוטו בחיים שאני מעביר לכל השחקניות שלי. יש בנות שמצפות שהמאמן יעשה אותן שחקניות, אבל המאמן של כל שחקנית זו היא בעצמה. לירון הבינה את זה לפני 3-4 שנים וכל מה שהיא השיגה היא עשתה את זה במו ידיה, ואני מאחל לה את כל ההצלחה שבעולם", הוסיף.

טל נתן, שאימן את כהן במשך רוב הקריירה שלה, התרגש כנראה יותר מכולם. "זו הייתה התרגשות שלא חוויתי עד היום", סיפר נתן בקול של אב גאה. "לפעמים מאמן חווה התרגשות של זכייה בתארים, אבל כששמעתי שלירון סגרה בלוס אנג'לס זו הייתה הרגשה אחרת לגמרי. הרגשה של סיפוק גדול מאד, ששחקנית צעירה שעשתה את כל המסלול בארץ מגיעה לטופ מסוים ומכאן השמיים הם הגבול", הוא המשיך. "שי היא אמנם הישראלית הראשונה בWNBA אבל לירון היא הראשונה שהגיעה מהדרך שלנו, דרך המאמנים הישראלים. היא התאמנה אצל בועז טייב עד כיתה י' בירושלים, ואצלי הרבה שנים ואצל אלי בנבחרת, היא צמחה בידיים שלנו וזו הרגשה מופלאה. אני מניח שלירון עם האופי שלה והדבקות שלה במטרה לא תבוא כדי להיות קישוט בלוס אנג'לס."

נתן אימן את כהן מהתיכון באוסטרובסקי עד לבוגרות במכבי רעננה, באליצור רמלה וכמובן בנבחרות ישראל. "בכל ההישגים שהשגתי בכדורסל נשים, לירון תמיד הייתה שם. אם זה גמר בתי הספר עם אוסטרובסקי, בגמר המדהים נגד קריית שרת לירון עשתה דברים בהתקפה שהשאירו את כולם פעורי פה, פשוט יכולת פנטסטית" נזכר נתן, אוסטרובסקי ניצחה 67 – 57 עם 23 נקודות של כהן וקטעה רצף של חמש אליפויות לקריית שרת.

רגע השיא הבא בקריירה המשותפת של כהן נתן היה הזכייה בגביע המדינה עם מכבי רעננה, בעונת 00/01. "שבוע לפני גמר גביע המדינה, מוניקה קובאץ' נפצעה וגמרה את העונה, ושמנו את המפתחות בידיים של לירון כהן" סיפר נתן, כהן הייתה אז בת 19. "בחצי הגמר ניצחנו את חולון ועלינו לגמר נגד א.ס רמה"ש בה שיחקו מוואדי מאביקה בשיאה, אנג'ה ארבוטינה, ויקי הול ואלומה גורן בשיאה. רמה"ש הובילה כל המשחק ולירון יחד עם נילי [נאתכו ז"ל] במו ידיהן, כשאמבר הול מעולפת על הספסל, הפכו את התוצאה. לירון קלעה 16 נקודות במחצית השנייה, רעננה זכתה בגביע השני בתולדותיה ולירון נבחרה לMVP", נזכר נתן, תוצאת הסיום הייתה 80 – 79.

אחרי שנתיים ברעננה כהן עברה לרמלה בעונת 01/02, נתן הצטרף אליה עונה לאחר מכן. כהן הובילה את רמלה עם 21 נקודות בגמר הגביע של 02/03 בו רמלה הפסידה לרמה"ש. רמה"ש ניצחה ברמלה את המשחק החמישי של סדרת הגמר בסל ניצחון, אחרי שרמלה חזרה מפיגור 14 בשבע הדקות האחרונות ללא אמבר הול שיצאה בחמש עבירות.

בעונת 03/04 נתן הדריך את רמלה לדאבל היסטורי, כאשר כהן תורמת 8.1 נקודות ב-20.5 דקות למשחק כרכזת השנייה של רמלה לצד דרגוסלבה ז'אקולה. כהן קלעה 17 נקודות בגמר הגביע הבלתי נשכח מול חיפה מוצקין שהסתיים בניצחון של רמלה לאחר שתי הארכות, 84 – 81, וגביע ראשון למועדון.

אחרי הגביע ברמלה התכוננו לסדרת חצי הגמר מול רמה"ש. רמלה אירחה את רמה"ש למשחק הראשון בסדרה ללא אמבר הול הפצועה ולירון כהן במשחק נהדר קלעה 19 נקודות והוסיפה 4 אסיסטים בניצחון 63 – 61 של רמלה. הול חזרה למגרש חמש דקות לתוך המשחק השני מול רמה"ש ושיחקה עם הפציעה עד האליפות. "האליפות נראתה רחוקה אחרי שאמבר שברה את היד אבל לירון ושאר הבנות עשו את זה והביאו דאבל היסטורי לרמלה", סיפר נתן.

בעונה לאחר מכן כהן עברה לאפולון היוונית, שם קלעה 14.8 נקודות ב-35.3 דקות למשחק, ובקיץ הובילה את נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה. בעונת 05/06 כהן חתמה ברמת השרון לשנתיים, אשר במהלכן לא הצליחה לבוא לידי ביטוי באופן בו היא קיוותה. נתן וכהן חזרו לשתף פעולה בקיץ במסגרת הנבחרת, וכהן הובילה את ישראל לזכייה מדהימה בטורניר ההזדמנות האחרונה עם 19.8 נקודות למשחק באחוזים נהדרים, ישראל עלתה לאליפות אירופה בפעם הרביעית בהיסטוריה. "זו הייתה הופעה מדהימה של לירון בכל הקמפיין של נבחרת הנשים," סיפר נתן שהיה עוזר המאמן של אלי רבי יחד עם גלית מוסאי. "בנבחרת לירון כבר הייתה מנהיגה, היא הייתה דמות מאד דומיננטית וקיבלה יפה מאד את שי דורון בהיררכיה. אנחנו מקווים שהן ישתלבו בנבחרת גם הקיץ למרות הWNBA", הוסיף נתן.

אין ספק שהעונה שכהן נותנת בספרד היא הסיבה שהיא תמצא את עצמה על הפרקט בסטייפלס סנטר בעוד כמה חודשים. "העונה הזו בספרד היא התפנית בקריירה שלה, השחקניות הספרדיות הן ברמה מאד גבוהה ועכשיו נחזיק לה אצבעות כדי ללכת עם החלום", אמר נתן. "הWNBA זה יותר חלום. אנחנו יודעים הרי שיש שחקניות טובות מאד שלא משחקות שם ולעומת זאת מגיעות אלינו לפעמים זרות מהWNBA שאנחנו לא מבינים מה הן עושות שם. אני מאד מעריך את סיפור ההצלחה שלה בספרד, להוביל קבוצה בליגה ספרדית זה הישג בלתי רגיל", סיכם נתן.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();