עוזבת את החממה



טיסה נע(י)מה
ספסל ,02/09/2008

נעמה שפיר, טולידו רוקטס - תתחילו להתרגל. הלילה תמריא העילוי מעמק יזרעאל לעבר השלב הבא בקריירה שלה – מכללות דיויז'ן I. אם לא שמעתם על טולידו זה בקרוב הולך להשתנות, בטח כאשר הכישרון הכי גדול שיש לנו כיום הולכת לקרוא למקום הזה בית. "אני מתרגשת, אבל בטוחה שיהיה בסדר", אמרה שפיר.

אם חשבתם שלנסוע עד עמק יזרעאל כדי לחזות בנעמה שפיר היה קשה, תתכוננו לקום באמצע הלילה בשנים הקרובות. שפיר, שחזרה לא מזמן מאליפות אירופה לנערות דרג ב' שם סיימה כמלכת הסלים ונבחרה לרכזת הטורניר, ארזה את המזוודות ותמריא הלילה לארה"ב. "זה קצת מפחיד, קצת הרבה, אבל אני שמחה שאני הולכת על זה", סיפרה שפיר. "להגיע מהעמק למקום חדש, אני בטוחה שאני אחטוף שוק, קצת הלם תרבות אבל אני בטוחה שיהיה בסדר" היא אמרה ברוגע האופייני שלה.

אז מי זו האוניברסיטה הזו שתזכה לתשומת לב ישראלית מעכשיו? ובכן מדובר באוניברסיטה באוהיו בעלת מסורת ארוכת שנים, אשר הוקמה ב1872 ומכילה כיום כ20,700 סטודנטים. על המחויבות של האוניברסיטה כלפי כדורסל הנשים ניתן ללמוד הרבה מהשינוי שבוצע בפגרה בעמדת המאמנת. טולידו החתימו את המאמנת טרישה קולופ, המגיעה לאחר שמונה שנים באוניברסיטת אוונסויל. קולופ עשתה מהפך גדול באוונסויל, בעונתה האחרונה היא הובילה את הקבוצה למאזן 21 – 8 ואליפות העונה הרגילה של הקונפרנס, וזכתה בפרס מאמנת השנה בקונפרנס. האוניברסיטה אף השקיעה 30 מיליון דולר בשיפוץ האולם הביתי והפכה אותו למתקן מרשים ביותר, המכיל 7,350 מקומות.

שפיר, שחקנית העונה בליגת הנערות בשנתיים האחרונות שהובילה את קבוצתה לגביע היסטורי בעונה החולפת, היא אחת מארבע פרשמניות המצטרפות לסגל היחסית צעיר של הרוקטס לעונה הקרובה, הכולל רק סיניורית אחת. שתי שחקניות חמישייה בלבד חוזרות מהעונה שעברה (והן גבוהות). בעונה שעברה הרוקטס סיימו במקום החמישי במיד אמריקן ווסט, עם מאזן שלילי של 5 – 10 בקונפרנס ו-14 – 16 סה"כ. למרות המאזן הלא מרשים הקבוצה הגיעה עד לשלב חצי הגמר בטורניר הקונפרנס של סוף העונה. עונת 08/09 צפויה לצאת לדרך מתישהו בנובמבר, ואנחנו כמובן נעקוב.

שיהיה בהצלחה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();