"המטרה: לעלות שלב ביורוליג"
ליאור קלינגר ,05/10/2008

אחרי טורניר הכנה מוצלח בהונגריה ומנוחה קצרה בארץ, לירון כהן המריאה לסלובקיה כדי להצטרף לקבוצתה החדשה, קוסיצ'ה. העונה שם כבר התחילה והזרות עדיין לא הגיעו, אבל זה ממש לא מדאיג אף אחד. משחקה הראשון של כהן יערך ביום שלישי, אנחנו ניצלנו את ההזדמנות כדי להכיר קצת את הכדורסל הסלובקי ואתם מוזמנים גם.

תקופה טובה עוברת על הכדורסל הסלובקי. נבחרת הנשים, באימונה של פוקי צ'אפמן האמריקאית, העפילה בקיץ לאליפות אירופה לראשונה מאז 2003, לאחר שסיימה במקום השני בבית המוקדמות עם מאזן של 5 – 3. העיר קוסיצ'ה אירחה שניים ממשחקי הבית של הנבחרת, ניצחון מרשים על הונגריה וניצחון גדול על צרפת שסיימה עם הפסד בודד. יש באז של כדורסל נשים בעיר והרבה מההתרגשות תופנה כעת אל קבוצת היורוליג של המדינה, "מקסימה ברוקר קוסיצ'ה".

קוסיצ'ה זכתה באליפות הסלובקית בחמש השנים האחרונות, בעונה שעברה הקבוצה לא הפסידה אף משחק בליגה המקומית. בגמר הן ניצחו 3 – 0 חלק את היריבה הגדולה רוזמברוק, שזכתה ב-11 אליפויות רצופות מעונת 92/93 ועד 02/03. השנה מצפים בקבוצה לשמור כמובן על התואר למרות ההתחזקות של רוזמברוק בשתי שחקניות WNBA, אבל המטרה האמיתית היא היורוליג ובדיוק בשביל זה החתימה קוסיצ'ה את לירון כהן שלנו ואת לינדה פרוליך הגרמנייה הידועה בכינויה "נוביצקי הנשית". הזרות של הקבוצה הן האמריקאיות קת'רין קרייוולד מהניו יורק ליברטי וסינדי ספנסר מהאל.איי ספארקס, שלמזלה הרב של קוסיצ'ה לא העפילו עם קבוצותיהן לגמר ה-WNBA.

בליגה הסלובקית יש רק תשע קבוצות, וקוסיצ'ה הייתה חופשייה במחזור הראשון. הקבוצה ניצלה את הזמן כדי להשתתף בטורניר הכנה בהונגריה יחד עם שלוש קבוצות יורוליג נוספות - שופרון המארחת, פץ' ההונגרית ופראג הצ'כית.

במשחק הראשון פגשה קוסיצ'ה את המארחת, המשחק היה צמוד לאורך 35 דקות אבל בסיום קוסיצ'ה חסרה את פרוליך שיצאה בחמש עבירות ונוצחה 66 – 76. לירון כהן הובילה את הקלעיות עם 21 נקודות, פרוליך הוסיפה 17. במשחק השני ניצחה קוסיצ'ה את פץ' בתוצאה 71 – 64 עם עוד משחק טוב של כהן, אשר שוב הובילה את הקלעיות עם 19 נקודות.

במשחק השלישי קוסיצ'ה הפסידה הפסד כואב במיוחד לפראג, בתוצאה 85 – 86, וסיימה רק במקום השלישי. פרוליך וכהן קלעו יחד 50 נקודות, 29 לגרמניה ו-21 לכהן, ובהחלט העלו חיוך גדול על פני הצוות המקצועי שהחתים אותן. "לירון ולינדה הראו את האיכויות שלהן בשופרון, והן היו מנהיגות – כפי שציפינו", אמר הג'נרל מנג'ר דניאל ינדיצ'ובסקי. "שתי האמריקאיות הן קלעיות מצוינות ואם הן יסתגלו במהרה לקבוצה, אפשר לצפות לתוצאות טובות", הוא סיכם.

"היה טורניר מוצלח, מבחינה אישית היה לי טורניר טוב, אבל הפסדנו במשחק האחרון שהיה בעצם הגמר ממהלך של ארבע נקודות תשע שניות לסיום", סיפרה כהן. "הובלנו 85 – 83 עם 20 שניות לסוף, הן הגיעו לשלשה ושרקו גם לעבירה, זה נכנס והם ניצחו בנקודה. זה קצת ביאס אבל סה"כ שיחקנו בהרכב חסר (בלי הזרות וללא שתי שחקניות פצועות) ובתור התחלה זה בסדר גמור", היא הוסיפה. כהן שבה לישראל לאחר הטורניר, ובלעדיה פתחה קוסיצ'ה את הליגה בניצחון 88 – 50. במשחק השני של העונה שנערך בשבת בערב קוסיצ'ה הזיעה כבר הרבה יותר בדרך לניצחון 64 – 57. למשחק השלישי, שהוקדם ליום שלישי עקב יום כיפור, קוסיצ'ה כבר תופיע בהרכב מלא.

ממבט על הסגלים של הקבוצות בסלובקיה בולטות האמריקאיות בהיעדרותן. תשע אמריקאיות בלבד בכל הליגה, ועל חצי מהן מעולם לא שמעתם. בוסמניות יש רק שבע. המצב הזה לא מנע מהאיגוד הסלובקי להעביר חוק השנה כי אסור לשחק עם יותר משתי זרות על המגרש באף שלב. בתור ישראלית, כהן נחשבת כבוסמנית ב' ולכן ההגבלה חלה גם עליה, כלומר המאמן לא יוכל לשחק עם הרכב הכולל את קרייוולד, ספנסר וכהן על המגרש באותו זמן במשחקי הליגה. סה"כ יש לקוסיצ'ה קבוצה צעירה עם ממוצע גילאים של 24, פרוליך בת ה-29 היא זקנת השבט. בסגל נמצאות שלוש שחקניות נבחרת סלובקיה הבוגרת שלא היו משמעותיות בקמפיין האחרון, שחקנית אחת מנבחרת העתודה (מקום רביעי בדרג ב') ושחקנית אחת מנבחרת הנערות (מקום שביעי בדרג א').

עם כל הכבוד לליגה, בקוסיצ'ה מתכוננים בעיקר ליורוליג. הבעיה היא שאין כל כך זמן להתכונן. קוסיצ'ה תשחק רק שני משחקי ליגה בהרכב מלא לפני שתפתח את שלב הבתים ביורוליג עם משחק חוץ בצרפת ב-15 בחודש. קוסיצ'ה שובצה לבית ד' יחד עם ספארטק מוסקבה האלופה של דיאנה טארוסי, סו בירד וסילביה פאולס, אלופת תורכיה פנרבחצ'ה עם תמי סוטון בראון וניקול פאוול, וילנה אלופת ליטא, סקיו האיטלקית ומונטפלייה הצרפתית. על הנייר הצרפתיות נראות כיריבה הכי חלשה.

"המטרה העיקרית שלנו היא היורוליג, לעבור שלב", אמרה כהן, וזה לא הולך להיות פשוט. בעונה שעברה קוסיצ'ה ניצחה שלושה מתוך עשרה משחקים ולא העפילה לשמינית הגמר. הישג מעניין שהקבוצה כן רשמה היה שיא של 7,125 אוהדים אשר באו לצפות במשחק מול ספארטק עמוסת הכוכבות (ראו תמונה למעלה). ראשי המועדון החליטו להעביר את המשחק מהאולם הרגיל, המכיל 3,00 מקומות, לאולם ענק של 8,500 מקומות ויצרו אווירת כדורסל נהדרת. בקוסיצ'ה מקווים לשחזר את זה גם העונה, ולא רק נגד ספארטק.

העונה גם נקטו במועדון גישה מעניינת על מנת למשוך את הקהל. בשנים קודמות הכניסה למשחקים הייתה חינם, אך העונה תונהג תוכנית "נאמנות" בקרב האוהדים, משהו כמו "הנוסע המתמיד". מי שקונה כרטיס למשחק הראשון בליגה (עולה 1.6 יורו, שזה 50 קורוני, המטבע המקומי), יוכל להיכנס בחינם למשחק השני עם הצגת הכרטיס מהמשחק הראשון. עליו לשמור את הכרטיס מהמשחק השני ולהציגו במשחק השלישי כדי להיכנס בחינם, וכך הלאה. כמו כן ילדים מתחת לגיל 15 או אנשים מעל גיל 60 מקבלים 50% הנחה.

מה עוד נותר לספר על קוסיצ'ה? זאת העיר השנייה בגודלה בסלובקיה, מרטינה הינגיס נולדה שם, וזהו בערך. המשחקים בליגה המקומית מתקיימים בימי שבת וראשון, תסמנו לכם את ה-18 בחודש כשקוסיצ'ה מארחת את רוזמברוק. פייבוריטית בסלובקיה ואנדרדוג באירופה, עונה מעניינת צפויה ללירון כהן ואנחנו כמובן מבטיחים לעקוב.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();