בתורכיה וטוב לה
אורלי קלינגר ,02/01/2009

אין כמו היורוליג, יש רמה בליגה בתורכיה, המשכורות בבשיקטאש לא מאחרות ולא, היא לא בדרך לרמלה. 'ספסל' תפס לשיחה את שי דורון, שהגיעה לחופשת מולדת קצרה, כדי לשמוע על העונה שעוברת עליה בבשיקטאש. ומה עם איזה קאמבק לביצה המקומית? "מפרסמים פה שטויות לפעמים".

שי דורון, כוכבת נבחרת ישראל ושחקנית בשיקטאש התורכית, ניצלה את פגרת החגים הקצרה לגיחה לישראל. הרבה זמן לא היה לה שכן הליגה התורכית חוזרת לפעולה כבר ביום ראשון הקרוב, אבל גם ארבע שעות באולם בראשל"צ בחצי גמר גביע המדינה הספיקו לאנשי הענף היקרים כדי לשגע אותה עם שאלות על קאמבק לישראל. בעיתונים פרסמו מזמן שקבוצות ישראליות מעוניינות בשירותיה, מנתניה ועד רמלה, אבל דורון עצמה לא ממש מבינה מה עובר לעיתונאים האלה בראש.

"יש לי חוזה בבשיקטאש. אני לא יודעת מאיפה כל השמועות", סיפרה דורון. "יש בלגאן פה רציני מאד בתקשורת. שילמו לי, אין בעיות שם מהבחינה הזאת. מפרסמים פה שטויות לפעמים. פרסמו גם שאני מרוויחה הרבה יותר כסף מהמשכורת שלי, הלוואי וזה היה המצב. אני גם אוהבת את איסטנבול. אם לא ישראל אז זה המקום להיות בו. יש מה לעשות, אוכל טוב, אנשים נחמדים. ממש מעולה". דורון היא הקלעית המובילה של בשיקטאש בליגה המקומית עם כמעט 20 נקודות למשחק (50% ל2, 33.3% ל3) ומוסיפה 6.5 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים למשחק. היא קלעה לפחות 18 נקודות חמש פעמים ועזרה לקבוצתה לנצח 7 מ9 משחקים ולהתברג במקום השלישי בטבלה. התורכים לא מתכוונים לוותר עליה שם, לא משנה כמה מתגעגעים פה, ואי אפשר להאשים אותם.

לפני היציאה לפגרה בשיקטאש הספיקה לנצח את המשחק האחרון שלה ביורוליג, 76 – 72 בביתה של אורנבורג הרוסית, אבל הקבוצה סיימה את הקמפיין האירופאי עם מאזן 3 – 7 ונפרדה מהליגה כבר בשלב הבתים. אבל דורון, שהעמידה ממוצעים של 15.4 נקודות ו-2.9 אסיסטים למשחק, נהנתה מכל רגע. "היורוליג זו חוויה שהייתי חייבת לעבור ואני רוצה להמשיך עם זה כמובן בשנה הבאה, זה חשוב לי", אמרה דורון שיודעת שהקבוצה הייתה מסוגלת ליותר. "אני חושבת שקודם כל זה שנפצעתי והפסדתי שני משחקים, אחד באמצע נגד סלאמנקה שנפצעתי ושיחקתי טוב ויכולנו לנצח, ואז נגד קראקוב שלא שיחקתי בכלל. אני חושבת שזה פגע בנו אבל אין מה לעשות".

בשיקטאש סיימו במקום החמישי, שני משחקים מכרטיס לרבע הגמר. אחד ההפסדים הכואבים היה כאמור בבית לסאלמנקה, 61 – 67. דורון הובילה את הקבוצה עם 17 נקודות ב26 דקות לפני שנפצעה בקרסול בדקה הראשונה של הרבע האחרון כאשר לוח התוצאות הראה 46 – 47 לספרדיות. משחק נוסף שיכל לשנות את התמונה היה דווקא בצרפת נגד מובילות הבית מבורז', אבל בשיקטאש ירדה מנוצחת, 56 – 60 למרות 30 נקודות של דורון שכמעט הספיקו.


לאחר ההדחה מהיורוליג בשיקטאש יכולה להתרכז בליגה המקומית, וכבר ביום ראשון הן מארחות את גלאטסראיי המאד חזקה. "הליגה המקומית זה כמעט כמו היורוליג, יש ארבע-חמש קבוצות מאד חזקות", סיפרה דורון. "מרסין, אנחנו, גלאטסראיי, פנרבחצ'ה. ארבעתנו כרגע ברמה גבוהה. גם הקבוצות הכי חלשות, משחקים נגדן הולכים להארכות, נגמרים שלוש הפרש. זו לא ליגה פשוטה". דורון משחקת בעיקר כרכזת בליגה התורכית לצידה של הגארדית האמריקאית אלקסיס הורנבאקל והסנטרית המצוינת לורה הארפר, והן שואפות לסיים את העונה הזו עם תואר או שניים.

לפני הפגרה בשיקטאש ניצחה את פנרבחצ'ה במשחק העונה בחוץ בשתי הארכות, למרות שהורנבאקל נפצעה ושיחקה רק 14 דקות, מה שבהחלט עוזר לאופטימיות. "היה כיף, אווירה מדהימה", סיפרה דורון על משחק העונה בפנרבחצ'ה בו היא הפציצה 40 נקודות ועזרה לקבוצתה לנצח 112 - 105. "זה הרבה יותר מרמלה נגד רמת השרון. הם לוקחים את זה ברמה של אלימות, ממש טירוף. האווירה באולם הייתה כיפית, חוץ מזה שזרקתי עונשין וזרקו עלי מטבעות".

דורון, שמועמדת בימים אלו לשחקנית שנת 2008 של פיב"א (נא להצביע), ביססה את מעמדה כאחת הגארדיות האירופאיות הטובות ביותר. את חצי העונה הראשונה שלה כזרה באירופה היא סיימה במקום השלישי ברשימת הקלעיות והתשיעי ברשימת המוסרות של הליגה התורכית החזקה, והוסיפה לא מעט הופעות מרשימות ביורוליג. אז למרות שנצטרך לחכות עד הקיץ כדי לראות אותה שוב, במדים הכחולים לבנים של נבחרת ישראל, אין ספק שהיא צריכה להישאר באירופה. אין לה סיבה להתפתות לאיזה סיר לחץ ישראלי בו יצפו ממנה לקלוע 20 נקודות במחצית. בטח שלא העונה, וכנראה שגם בעונות הבאות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();