לירון כהן
צילום: מוטי קלינגר



הרכזת האירופאית של השנה: לירון כהן
ספסל ,03/01/2009

אתר 'יורובאסקט' פרסם את פרסי השנה שלו ל2008, ולירון כהן נבחרה במשאל של כ300 כתבים לרכזת האירופאית של השנה. כהן, שהצטיינה במדי לאון הספרדית, כיכבה במדי נבחרת ישראל ומובילה כיום את קוסיצ'ה הסלובקית נבחרה גם לחמישייה השנייה של השנה.

אתר 'יורובאסקט', המכסה ליגות כדורסל ברחבי אירופה, פרסם הבוקר את פרסי השנה שלו ל2008. בניגוד לאתר פיב"א שמערב את בחירת הגולשים, שם מועמדת שי דורון לשחקנית האירופאית של השנה, ב'יורובאסקט' מסתמכים על צוות האתר. המשאל חולק לשחקניות באירופה (כולל זרות) ולשחקניות אירופאיות.

לירון כהן, רכזת נבחרת ישראל, נבחרה לרכזת האירופאית של השנה. רשימת ההישגים של כהן ב2008 החלה בקבוצת לאון בספרד, שם היא נבחרה לרכזת השנה בספרד ול-MVP של גביע המדינה. את הקיץ כהן בילתה במדי הנבחרת ועזרה להוביל אותה למקום הראשון בבית המוקדמות ולאליפות אירופה עם ממוצעים של 13.6 נקודות ו-4.8 אסיסטים למשחק. השנה כהן חתמה בסלובקיה בקבוצת היורוליג קוסיצ'ה, ועזרה להן לעלות לשמינית הגמר עם 12.5 נקודות ו-5.9 אסיסטים למשחק (שלישית ביורוליג).

לחמישיית העונה האירופאית נבחרו אן ווטרס הבלגית (שחקנית השנה), אמייה וולדמורו מספרד (סמול פורוורד השנה), אנג'יסקה ביבריז'יסקייה הפולניה (שוטינג גארד השנה), אנה ואידה מהונגריה (פאוור פורוורד השנה) ומריה סטפנובה הרוסיה. אל כהן בחמישייה השנייה מצטרפות מרתה פרננדז ואנה מונטננה מספרד, סנדרין גרודה מצרפת, ולורה מאקי מאיטליה.

לשחקנית העונה באירופה, שנבחרה כאמור מתוך כל השחקניות ששיחקו באירופה ב2008, נבחרה האוסטרלית לורן ג'קסון. אליה בחמישיית העונה מצטרפות אן ווטרס, דיאנה טארוסי, סו בירד וקייטי דאגלאס.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();