תמיר. ממשיך בנדודים



עוד איקס על הגלובוס
ספסל ,27/08/2009

אחרי ששיחק בקליפורניה, יוון, בלגיה, אוקראינה ופה ושם גם ישראל, נודד עמית תמיר גם לאי השכן וישחק בעונה הקרובה באפועל ניקוסיה, איתה ישחק גם במוקדמות היורוקאפ בזכות זכייתה באליפות קפריסין אשתקד.

עוד שחקן נבחרת יגיע לפולין כשהוא יודע היכן יכדרר בעונה הבאה. עמית תמיר, ששוהה בימים אלו בספרד עם ישראל במחנה האימונים האחרון לפני אליפות אירופה, חתם היום באפועל ניקוסיה. הוא הולך בדרכם של ג'רון רוברטס, רועי ברקוביץ' וגיא פניני ששיחקו באי השכן בשנים האחרונות, ויפגוש במשחקי הליגה את עדי אזולאי, שחוזר לאמן את סגנית האלופה קראבנוס.

בעונה שעברה זכתה אפועל באליפות ראשונה מאז 2002, אך הפסידה בגמר הגביע. את העונה הרגילה היא סיימה במקום הרביעי בלבד במאזן מאכזב של 8:8, אבל בהובלת הגארדים האמריקאים לוני קופר וראשיד ברוקנבורו, הדהימה בחצי הגמר את א.א.ל לימאסול ובגמר את קראבנוס למרות היעדר ביתיות.

אפועל היא אחת הקבוצות המפוארות והנחשבות של האי ובמהלך שנות התשעים היא גם הייתה הקבוצה הבולטת של קפריסין, עם השתתפויות רבות באירופה ודומיננטיות בליגה. בסך הכל היא זכתה בתשע אליפויות ו-11 גביעים, אבל האליפות אשתקד קטעה לה בצורת של שש שנים ללא תואר.

אפועל, שפרט לסנטר הישראלי החתימה כבר את ברנדון הית', לואיס סימס, סליבן פיליפס וגרבן ואן-דורפ לעונה הקרובה, תתמודד בסיבוב השני של מוקדמות היורוקאפ מול טראמו האיטלקית, ובמידה ולא תעבור תנשור ליורו-צ'אלנג'.

הסנטר של הנבחרת, שגדל בהפועל ירושלים ושיחק בה שלוש עונות בבוגרים, עשה קריירת קולג' מרשימה במדי קאל-ברקלי, ובסיומה חתם לשנתיים בפאוק סלוניקי. בסיום עונה אחת עבר לא.א.ק אתונה, בה שיתף פעולה עם דרור חג'ג', אך שוחרר במהלך העונה וסיים אותה בגבעת שמואל, לה עזר לשרוד בליגה.

את העונה הבאה התחיל בשרלרואה הבלגית (4.5 נק', 2.1 ריב'), אבל גם אותה עזב לפני האביב לטובת א.א.ל לאריסה היוונית (5.7 נק', 3.1 ריב'), במדיה שיתף פעולה עם ארתור לי והקטור רומרו. תמיר היה מועמד למספר קבוצות ישראליות לפני אליפות אירופה הקודמת, אבל לפני שנתיים בדיוק חתם בצ'רקאזי האוקראינית, במדיה הספיק לרשום הופעה בודדת במשחק גביע לפני שחזר ארצה.

לפני שנתיים הצטרף לחבורה הסגולה באולם הפחים, לה עזר לזכות באליפות עם 5.8 נק' ו-2.5 ריב' למשחק. תמיר החזיק בחוזה לעונה נוספת במדי הסגולים, אך עם סעיף עזיבה אותו מימש בגלל נטישתו של מיקי דורסמן ועבר לאשקלון.

בעונה החולפת שיחק הסנטר, שאחיו הצעיר דניאל משתייך לנבחרת הנוער, בקבוצה הכי דרומית בליגה. ב-20 משחקים הוא רשם 8.0 נק', 3.2 ריב' ו-1.3 אס', עם 37.8% בדיוק לטווח השתיים והשלוש גם יחד. בפלייאוף, מול מכבי ת"א, הוא רשם בארבעה משחקים 9.5 נק', 4.0 ריב' ו-0.5 אס'. יש לציין כי במהלך העונה סבל תמיר מדלקת ריאות ממושכת שגרמה לו להחסיר שני משחקים והקשתה עליו מאוד לתקופה מסויימת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();