כהן וקראקוב יוצאות לדרך
ליאור קלינגר ,29/09/2009

לירון כהן, גארדית נבחרת ישראל, תפתח הערב עונה שלישית ברציפות מעבר לים. הפעם נחתה הירושלמית בפולין, והצטרפה לאלופה לשעבר ויסלה קראקוב במטרה ברורה – גביע ואליפות בפולין וכרטיס חזרה ליורוליג - סיפרה כהן ל'ספסל'.

אחרי ששיחקה ביוון, ספרד, סלובקיה וטורקיה, לירון כהן הוסיפה עוד חותמת לדרכון. ויסלה קראקוב היא אחת מקבוצת הפאר של הכדורסל הפולני, המועדון זכה ב20 אליפויות כולל ב2006, 2007 ו-2008. בעונה שעברה הקבוצה הסתפקה במקום הרביעי בלבד ומאד להוטה להחזיר לעצמה את התואר. המתחרות העיקריות יהיו כמובן אלופת 2009, גדיניה, CCC פולקוויס וגרוזגו.

מספר ימים לאחר הגעתה לפולין, כהן כבר השתתפה עם הקבוצה בטורניר הכנה איכותי בצ'כיה, שם הן הגיעו לגמר וכהן נבחרה ל-MVP של הטורניר. "ההתאקלמות שלי הייתה מהירה גם בזכות הטורניר וגם בזכות העובדה שהמועדון מסודר בצורה מדהימה, יש את כל התנאים לבוא ולהתרכז אך ורק בכדורסל", סיפרה כהן ל'ספסל'. "העיר עצמה יפה מאד ומעניינת, בינתיים אני מנסה להינות ממזג האוויר לפני שיתחיל להתקרר", היא הוסיפה, אל תדאגו יש לה עוד חודש או שניים לפני שהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס.

בקראקוב החתימו העונה צוות מאמנים ספרדי, שהביא איתו את אחת מהכוכבות הגדולות בספרד - מרתה פרננדז. גם כהן הגיעה בעקבות ההצלחה שלה בליגה הספרדית, שכן היא כיכבה במדי לאון לפני שנתיים ונבחרה לחמישיית העונה בספרד. כמו כן הוחתמו ג'נל בורס האמריקאית, סנטרית מהסיאטל סטורם, הסקוררית הברזילאית איזיין קאסטרו מרקז מאטלנטה שתגיע בנובמבר לקראת משחקי היורוקאפ והגארדית הצ'כית, קטרינה זונובה. שאר הסגל מורכב משחקניות מקומיות, כולל סנטרית הנבחרת של פולין, אוולינה קרובין.

הליגה בפולין כוללת 13 קבוצות ונמשכת מהראשון לאוקטובר עד תחילת מאי. יש שני סיבובים בעונה הרגילה, ושמונה הקבוצות הראשונות עולות לפלייאוף. רבע הגמר וחצי הגמר במתכונת של חמישה משחקים, הגמר הוא סידרה של שבעה משחקים.

"יש כאן אווירה חיובית, יש לנו סגנון משחק ספרדי שזה אומר מהיר, פשוט, תנועה בלי כדור וקריאת מצבים. אישית אני מאד אוהבת ומתחברת. הכל עוד חדש ומנסים למצוא את הדרך הנכונה, עובדים על הכימיה", סיפרה כהן. "המטרות הן כמובן גביע ואליפות בליגה המקומית ולנסות להגיע לשלבים המכריעים ביורוקאפ. יש אכזבה מסוימת במועדון מזה שהקבוצה לא משחקת ביורוליג, מועדון בסדר הגודל הזה עם כל כך הרבה שנים במפעל מצפה להיות שם", היא הסבירה.

נבחרת ישראל מייצאת השנה שלוש שגרירות נוספות לאירופה. שי דורון וקטיה לויצקי יפתחו את העונה ברומניה ב17 באוקטובר, וקטיה אברמזון תערוך בכורה ביוון יום אחריהן. אבל הראשונה שתצא לדרך היא כהן, השגרירה המנוסה והמוכחת ביותר של ישראל.

שיהיה בהצלחה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();