הלפרין. בית מהגיהינום



ארוכה הדרך לליטא
ספסל ,16/01/2010

נבחרת ישראל נשלחה לבית המוות של מוקדמות אליפות אירופה 2011 ותתמודד על כרטיס ושני שליש ליורובאסקט מול לטביה, פינלנד, איטליה ומונטנגרו. שתי האחרונות נחשבו לקבוצות הכי קשות מהדרגים הנמוכים ונחשבות מועמדות להעפיל לאליפות על אף דירוגן הנמוך. לוח המשחקים, השיטה והיריבות - בפנים.

הגרלה קשה יותר מזאת לא יכולנו לקבל. נבחרת ישראל תתמודד במוקדמות אליפות אירופה בבית א' עם לטביה, פינלנד, איטליה ומונטנגרו, במה שנחשב כמובן לבית הקשה ביותר במוקדמות יורובאסקט 2011.

15 הקבוצות שהשתתפו במוקדמות חולקו לשלושה בתים של חמש נבחרות, בהם ייערכו שמונה מחזורים. שלוש הקבוצות שיסיימו במקום הראשון, בנוסף לשתי הסגניות בעלות המאזן הטוב ביותר, יעפילו ישירות לאליפות שתיערך בליטא. הסגנית בעלת המאזן החלש ביותר, ביחד עם הקבוצות שיסיימו במקום השלישי ושתי הקבוצות בעלות המאזן הטוב ביותר מהמקום הרביעי, ילכו לטורניר ההזדמנות האחרונה, בעוד יתר ארבע הקבוצות יתמודדו על ההישארות בדרג א'.

מדרג א' קיבלה ישראל הגרלה סבירה בדמות לטביה ומדרג ג' את פינלנד, שאמורה להיות החלשה בבית. עם זאת, דווקא משני הדרגים הנמוכים הגיעה המכה הכואבת ביותר: מדרג ד' איטליה החזקה עם המאמן סימונה פיאנג'יאני וסגל שיכול בפוטנציה להביא שלושה שחקני NBA ומדרג ה' את מונטנגרו החזקה שעלתה מדרג ב' בעונה שעברה ובה מככבים בין היתר ניקולה פקוביץ' מפנאתינאיקוס והמתאזרח עומאר קוק ממלאגה.

יתר הבתים
בית ב': בוסניה, הונגריה, מקדוניה, אוקראינה ובריטניה
בית ג': בלגיה, פורטוגל, פולין, גיאורגיה ובולגריה

היריבות
נבחרת לטביה, שהוגרלה מהדרג העליון, היא היחידה בבית פרט לישראל שהשתתפה באליפות הקודמת. הנבחרת של אנדרס ביידרינש כוכב האן.בי.אי גברה על גרמניה ביורובאסקט 2009, אך נשארה מחוץ לשלב הבא בגלל יחס סלים נחות מול רוסיה של דייויד בלאט. לטביה, בה שיחקו באליפות גם קריסטאפס ואלטרס, קספאראס קמבאלה ויאניס בלומס, השתתפה בכל אחת מהאליפות בעשור הקודם.

פינלנד, שלא השתתפה באליפות אירופה כבר 15 שנים, השתתפה בטורניר ההזדמנות האחרונה בקיץ שעבר ואף הדהימה את איטליה עם ניצחון חוץ, 89:95. טימו ראיניקו, שהיה מועמד למכבי ת"א בעבר, הוא כוכב הקבוצה, אם כי פטרי קופונן הצעיר והמבטיח הולך והופך משמעותי לא פחות. בקמפיין הקודם עוד השתתף האנו מוטולה הוותיק, שרשם מעל 100 הופעות במדים הלאומיים וממשיך לשחק בליגה המקומית, אך ספק אם יישאר לקיץ נוסף בנבחרת.

איטליה נעדרה מאליפות אירופה הקודמת לראשונה מאז 1961, אבל אין לה שום כוונה לראות יורובאסקט נוסף דרך הטלוויזיה. סימונה פיאניג'יאני, מאמנה הצעיר והמבטיח של סיינה, יעמוד על הקווים ועל המגרש ינסו האיטלקים להביא את הטריו האיטלקי שנפגש הלילה על מגרש אחד, ברייאני, בלינלי וגלינארי. משחקה הראשון של ישראל יהיה באיטליה וצפוי להיות הקשה ביותר שלה בטורניר כולו. או אולי השני הכי קשה.

למה רק השני? כי בפודגוריצה, במחזור האחרון, גם כן לא תענוג גדול לשחק. מונטנגרו עוד שיחקה בדרג ב' בשנה שעברה, אבל עם סגל שכולל את ניקולה פקוביץ', עומאר קוק, ולאדימיר גולובוביץ', ולאדו שצ'פאנוביץ', ולאדימיר דאשיץ', גוראן ירטין, סלאבקו וראנש ועוד רבים אחרים, המדינה הצעירה שהתפצלה מסרביה כבר חולמת על מפגש מולה ביורובאסקט.

לוח המשחקים
מחזור 1, 2.8: איטליה בחוץ
מחזור 2, 8.8: לטביה בבית
מחזור 3, 11.8: פינלנד בחוץ
מחזור 4, 14.8: מונטנגרו בבית
מחזור 5, 17.8: איטליה בבית
מחזור 6, 23.8: לטביה בחוץ
מחזור 7, 26.8: פינלנד בבית
מחזור 8, 29.8: מונטנגרו בחוץ






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();