רות'בארט. תולים בו תקוות



עונת 10/11 יוצאת לדרך: מכבי חיפה
ברק חקלאי ,14/10/2010

הירוקים של ג'ף רוזן לא הצליחו לשחזר את עונת העלייה והחליפו את כל הקבוצה. עם חזרה לאירופה לראשונה זה עשור, המאמן הצעיר בליגה וסגל מרתק, יש למה לצפות גם בבית החדש בנשר.

איפה היינו ומה עשינו?
תחושה של שובע סבבה את רוממה בעונה שעברה. אחרי שנתיים מדהימות תחת אבי אשכנזי שכללו העפלה לליגת העל, הגעה לגמר הפיינל פור, והפסד בגמר הגביע המפורסם לבריאן טולברט וחולון, הגיעה עונת 09/10 ונראה היה שכל המערכת רוצה לבצע שינוי.

זה לא שהעונה הייתה קטסטרופלית לגמרי, אבל עצם העובדה שקבוצה בסדר גודל כמו של חיפה, עם תקציב בין הגדולים בליגה וסגל שחקנים שכלל את דבון ג'פרסון, דרור חג'ג', עידו קוז'יקרו, ג'ייסון ריץ' ועוד רבים וטובים, מפסידה בשלב רבע הגמר למועדון שעל הנייר חלש ממנה בדרגה אחת או שתיים (ברק נתניה) היא בגדר אכזבה גדולה. גם בגביע המדינה הירוקים לא הצליחו למנף את עצמם כשהפסידו כבר בשמינית הגמר ל...בריאן טולברט (מסתמן כסוס השחור של הירוקים) ועירוני אשקלון בשמינית הגמר.

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
ג'ף רוזן הבין כבר בסיום העונה החולפת את הרמז, אמר תודה לאבי אשכנזי והעביר את עוזרו, אלעד חסין, לקדמת הבמה. במקביל, עזבה הקבוצה את רוממה לפחות לשנה הקרובה בשל שיפוצים נרחבים ועברה לשחק באולם בנשר. חסין כצעד ראשון החליט לא להשאיר זכר לעונה שעברה והחליף את כל הסגל.

ראשון המוחתמים היה אבי בן שימול שנתן עונה סבירה במכבי ראשל"צ והובא על תקן מחליף לעמית בן דוד וחג'ג'. לאחר מכן הוחתמו יוני ניר ורוברט רות'בארט על חשבונו של קוז'יקרו, סשה בראטיץ' שחזר לישראל לקדנציה שנייה כבר במהלך העונה שעברה הצטרף גם הוא, דרק לאו האמריקאי ממוצא אסיאתי, פרנק רובינסון שבא על תקן "דורון פרקינס הדור הבא", סילבן לנדסברג אמריקאי יהודי שעם נחיתתו בנתב"ג התפאר בת.ז שקיבל ולקינוח חסין צרף את מרקו קילינגסוורת' שיעשה לא מעט צרות לגבוהי הליגה ואת לארי אובאנון ששיחק בשנתיים האחרונות בראשל"צ.

ברט הארווי שהרשים במחנה האימונים המסורתי בפלורידה הוחתם תחילה לקבוצת הבת של חיפה, הפועל "מרנין" טבעון, אך לאחר פציעתו של דרק גלזר (מתאזרח נוסף) הוחלט נכון לעכשיו להשאירו עם הקבוצה הבכירה.

מבחינת זרים, הקאדר שהעמיד חסין נראה מרשים ולא תהיה לו בעיה להתמודד בליגה עם מרבית הקבוצות. הבעיה המרכזית שלו היא בישראלים. האם ארבעה ישראלים (בן שימול, ניר, לנדסברג והארווי) יספיקו לו ברוטציה? ועד כמה משמעותיים חלקם יהיה מול הקבוצות היותר בכירות בליגה דוגמת הפועל י-ם ובני השרון שהעמידו קבוצות עם רוטציה גדולה? לא נתפלא אם אחרי מספר מחזורים יחליטו בחיפה להוסיף עוד צבר או אמריקאי שהיה בפרויקט "תגלית" אליהם לסגל.

החתמה מעניינת נוספת שנעשתה היא דווקא בצוות המקצועי כאשר הוחלט להביא את עמי נאווי לעמדת עוזר המאמן. נאווי שבשנים האחרונות אימן בעיקר בליגה הלאומית ולפני כן גם שימש כעוזרו של אפי בירנבוים בהפועל ת"א, יביא מניסיונו הרב כשחקן וגם כמאמן הידוע ביסודיות ואין ספק שמדובר בצירוף של איש מקצוע מהשורה הראשונה שיעזור לחסין הצעיר מאוד במלאכת האימון.

הנפשות הפועלות
הצטרפו: אבי בן שימול ולארי אובאנון (מכבי ראשל"צ), יוני ניר (הפועל חולון), רוברט רות'בארט ומרקו קילינגסוורת' (ברק נתניה), סשה בראטיץ' (הפועל חולון), ברט הארווי (מכללת ליולה), דריק לאו (שיאוליאי, ליטא), פרנק רובינסון (לוס אנגל'ס דיפנדרס, D-League), סילבן לנדסברג (אונ' וירג'יניה), שלומי מור יוסף (נוער הפועל עמק יזרעאל)
נשארו:
עזבו: דרור חג'ג', עמית בן דוד, עידו קוז'יקרו, ג'ייסון ריץ', משה מזרחי, דבון ג'פרסון, ג'סי פלוט-רוסה, טוד גולדן, בן סטרונג

סגל הקבוצה

החוליה הכי חזקה בשרשרת
בלי הרבה רעש, הפכה מכבי חיפה לאחת הקבוצות הכי מסודרות בליגה. הבעלים ג'ף רוזן מרחיב את הפעילות של הירוקים כל עונה מחדש, והקיץ זה הגיע לשיא עם התארחות אצל ניו ג'רזי נטס, דבר שאמור להפוך למסורת לדבריו בשנים הבאות.

חיפה מפעילה מערכת שיווק מרשימה בארץ ובחו"ל, ולפי הניסיון שלה להשתלב באירופה (שניצל בזכות גומלין מדהים מול פאריס/לבלואה) ושיפוץ האולם ברוממה אפשר להבין שרוזן הולך לפרויקט של יותר משנה אחת. עבור קבוצה שעד לפני חמש שנים סבלה מחשש קיומי גדול, אין חדשות טובות מאלו.

החוליה הכי חלשה בשרשרת
יחסית לגארדים, הקו הקדמי של חסין פחות מרשים. נכון שקילינגסוורת' ובראטיץ' מצוינים ובליגה שלנו הם יהיו פקטור משמועתי מאוד, אבל מה עם העזרה מהספסל? יוני ניר עשה התקדמות גדולה בעונה שעברה בחולון והגיוני שהוא גם ייפתח בחמישייה בעקבות החוק הרוסי, אך גם עם השדרוג שהוא עבר זה עדיין לא מענה מספיק מתחת לסלים. עד היום שיחק הגבוה הישראלי בקבוצות בינוניות מינוס ובפעם הראשונה בקריירה (לא כולל הפועל י-ם בה החל את דרכו), הוא יגיע לסיטואציה בה הוא שחקן חשוב ברוטציה וחובת ההוכחה עליו.

גבוה שני שיגיע מהספסל הוא רוברט רות'בארט. אין אחד במדינה שלא אוהב כדורסל, והסיפור של השחקן בעל שלל האזרחויות לא מפריע לו. "איך יכול להיות ששחקן בגובה 2.17 לא נחטף ע"י איגוד הכדורסל ועובדים איתו יום ולילה כדי לשפר אותו?" זו השאלה שכולם שואלים. לרות'בארט השאלה הזאת מפריעה יותר מכולם. יש לו הרבה נחישות ורצון להצליח, הוא עובד קשה ואולי הוא עוד יפתיע העונה, אבל איך שזה נראה כרגע הוא לא יכול להיות הפתרון של חסין לרגעים בהם קילינגסוורת' על הספסל. אחרי הכנה מצוינת, ראינו כבר נגד פאריס והנטס שהנטייה להסתבכות בעבירות לא נפתרה.

איש המפתח
כתבנו עליו הרבה כאן, אבל כנראה שיש סיבה. מרקו קילינגסוורת' הוא ללא ספק איש המפתח של החיפאים. אחד השחקנים הטובים בליגה בעונה שעברה חייב להיות דומיננטי בכל משחק כפי שעשה בנתניה. קו הגארדים של הירוקים הוא מגוון ובכל ערב נתון שחקן אחר יכול להתבלט, אבל במקרה של הגבוהים המצב הוא שונה. כמות הריב' שהפורוורד/סנטר האמריקאי לוקח במשחק היא משמעותית ויחד עם הנקודות שלו הוא ציר משמעותי ביותר במערך של חסין. ביום חלש שלו חיפה לא תנצח, נקודה.

התקווה הלבנה
הוא ככל הנראה השחקן הישראלי הגבוה בהיסטוריה, הרזומה שלו מרשים מאוד יחסית לבחור בן 24 והוא כולל בין השאר שלוש יבשות ומספר כמעט דו ספרתי של מועדונים בהם שיחק. מדובר כמובן ברוברט רות'בארט. מבחינה אישית זאת עונת מבחן עבורו.

בקיץ הנוכחי הוא לא היה פקטור כלל בנבחרת ישראל שהצליחה להעפיל לאליפות אירופה בלעדיו. אם הוא רוצה להיות חלק מהסגל שייסע לטורניר בליטא חייב הסנטר הענק לשדרג את משחקו בעיקר באגרסיביות ובצד ההגנתי שמסתמנים כנקודות התורפה שלו. את ההזדמנויות הוא יקבל כי בחיפה לא סתם מביאים שחקנים שיחממו את הספסל, האם הוא ייקח אותה?

תקווה גדולה לא פחות היא סילבן לנדסברג, שאמור להיות שובר השוויון של הירוקים ואחד הישראלים הטובים בליגה. כבר נגד הנטס ראינו איזה יכולות אדירות יש לו, ואם כל מה שמספרים עליו נכון, הרי שלחיפה יש זר עם דרכון ישראלי.

השאלות הבוערות
1. לאן נעלם ג'רמי טיילר? בבית הספר עדיין מחפשים אותו.
2. מה המטרה של קבוצת הבת מטבעון? לפחות אחרי שנה אחת, עדיין אף שחקן לא קודם משם לחיפה.
3. באיזה שפה ידבר חסין עם שחקניו "הישראלים"? א. עברית ב. אנגלית ג. לא ידבר כלל

נתונים היסטוריים
מתחילים עונה 43 בליגת העל
עונה ראשונה בליגה: 53/54
שחקנים בעונה הראשונה: יצחק מחרז, יצחק בן חיים, יצחק רובינשטיין, חיים חנין, יהודה גת (גיגתי), מרדכי לוין
סה"כ משחקים: 972
סה"כ ניצחונות: 379
סה"כ הפסדים: 593
אחוז הצלחה: 38.4%
מיקום שיא (ליגה סדירה): 3, בעונת 08/09
עונות בפלייאוף: 10. מאזן: 8 ניצחונות - 23 הפסדים
תארים: אין

טבלת מלך הסלים של הקבוצה
1. חיים בוכבינדר 6,044 נקודות
2. ארי רוזנברג 2,749 נקודות
3. זאב כגן 2,691 נקודות
4. רני אייזיק 1,971 נקודות
5. דורון שפע 1,613 נקודות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();