שמיר. העונה יש להם את זה?



עונת 10/11 יוצאת לדרך - בני השרון
ספסל ,14/10/2010

עם לי ניילון על הפרקט ודן שמיר על הקווים, החבורה של אקוניס רוצה להביא לרקנאטי תואר ראשון. והאמת? זה נראה ריאלי מאי-פעם.

איפה היינו ומה עשינו?
מצד אחד, על הקבוצה עברה "לוזינג סיזן" ורק במחזור האחרון של העונה הרגילה היא העפילה לפלייאוף העליון. מצד שני, היא הייתה רחוקה רבע אחד מהדחת מכבי ת"א מהפיינל פור בסדרה מדהימה של הטוב מחמישה משחקים, ועוד שתי דקות מלקחת לצהובים את הגביע בגמר. כיוון ששניהם נותרו בגדר "כמעטים" מאכזבים במיוחד, מדובר באחת העונות הפחות טובות של המועדון.

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
שבוע אחרי תום העונה, כבר הודיעה הקבוצה על השארתו של דן שמיר. מהלך חכם במיוחד על רקע העובדה שהוא היה מועמד רציני מאוד לחזור לעמדת עוזר המאמן במכבי ת"א. פרט אליו, השאירה הקבוצה לעונה נוספת גם את דורי אסף המתאושש, בן רייס וארז כץ, כמו גם הזרים שון ג'יימס ורון סטיל.

מהר מאוד סגרו האקוניסים את הסגל הישראלי עם החתמת המתאזרח דן גרונפלד ובהמשך גם שרון ששון, והתפנו למצוא מציאות בשוק הזרים. השם המפוצץ הראשון היה לי ניילון, שלא ממש שיחק בצורה רציפה ומסודרת מאז הקדנציה הקודמת שלו כאן ובהמשך נחת גם סם הוסקין שיעשה קאמבק אחרי תקופה ארוכה בלי כדורסל.

בין לבין, החליפה הקבוצה את קורטני פורטסון שבושש להגיע בפילברטו ריברה, שבועיים אחרי שזה סיים את הופעותיו באליפות העולם עם פורטו ריקו. בניגוד ליתר הקבוצות בארץ, בני השרון השקיעה ויצאה למחנה אימונים בחו"ל, בו הרשים מאוד לי ניילון. את הקיץ סיימה הקבוצה עם ההפסד הרגיל ברבע גמר גביע ווינר.

הנפשות הפועלות
הצטרפו: דן גרונפלד (ויאדוליד), שרון ששון (הפועל ירושלים), לי ניילון (פונס), מתן מרציאנו (מכבי הוד השרון), ויטאלי פליגל, פילברטו ריברה (גלאיטוס), סם הוסקין (ז'יז'ינג)
נשארו: ארז כץ (עונה 6), שון ג'יימס (עונה 3), בן רייס (עונה 3), דורי אסף (עונה 2), רון סטיל (עונה 2), גיא לביא (עונה 2), תום חבקין (עונה 2)
עזבו: קוקי בלצ'ר, אורי יצחקי, פי.ג'יי טאקר, סם קלנסי, גיא לביא, תום חבקין, אייזיק רוזנפלט

סגל הקבוצה

החוליה הכי חזקה בשרשרת
שקט, עובדים. אם מישהו חיפש הוכחה שתפקיד הג'נרל מנג'ר נחוץ גם לכדורסל הישראלי, הוא מקבל אותה כל שנה מחדש עם אלדד אקוניס. בני השרון תקעה יתד בצמרת של הליגה בזכות עבודה נכונה והימורים חכמים בשוק הסקאוטינג. כל שנה הקבוצה מעמידה סגל מפחיד ומרתיע, ועל הדרך גם מצליחה לשמור על המשכיות נדירה.

בנוסף, דן שמיר שעבר עונה לא קלה בכלל לפני שנה, ממשיך בחוזהו והוא יכול להיות רגוע: פרט למוישל'ה ויינקרנץ שהחליט שנמאס לו אחרי שני מחזורים בלבד, כל המאמנים שפתחו את העונה בקבוצה גם סיימו אותה. בפני "דנשה" עומדים כל התנאים להצליח, והגיע הזמן למחוק את ה"כמעטים" מהעונה שעברה בדרך לתואר ראשון בתולדות המועדון.

החוליה הכי חלשה בשרשרת
כבר כמה שנים יש הרגשה שלולא החוק הרוסי, בני השרון כבר הייתה מתקשרת לנגרי האזור ומבקשת ארון גביעים. בשלהי העונה שעברה היא נכנסה לקצב רק כשאורי יצחקי נזכר להגיע לעונה, וגם אז היא לא ממש הצליחה למצוא את ההרכב הנכון שיאפשר לה להבליט את היתרונות של הזרים שלה בכל רגע נתון.

העונה הביאו בהרצליה שני ישראלים יוצאים מן הכלל, גרונפלד וששון, רק שקשה לראות אותם משחקים יותר מדי דקות ביחד. ארז כץ ובן רייס נותנים הכל, אבל הקליעה של שניהם לא מספיק יציבה ומי יודע איך ומתי יחזור דורי אסף לעניינים. בשורה התחתונה, הישראלים של בני השרון לא פרושים מספיק טוב ולא מעניקים לשמיר יותר מדי אופציות להרכבים. גארד ישראלי עם יכולת קליעה וניהול משחק היה הופך אותם למועמדים לאליפות. מישהו אמר ג'ון שאייר?

איש המפתח
במשחקי ההכנה הראה לי ניילון שגם בגיל 35 הוא יכול להיות טופ סקורר של קבוצת צמרת בליגת העל. בעצם, למה לא: הכח שלו מעולם לא היה באתלטיות או בזריזות יוצאת דופן. בסך הכל בקבירת צ'אקות מאותה בלטה. אפילו בהגנה הוא יגלה שעוסמאן סיסה מעולם לא עזב - הוא רק הרזה ושינה את שמו לשון ג'יימס. עם זאת, בגביע ווינר ראינו איך טיילר ווילקרסון מחסל אותו ואפילו חוסם אותו פעמיים.

ניילון נראה מספיק כשיר בשביל לשרוד עונה של כ-35 משחקים, שנערכת ברובה אחת לשבוע, מה שאי אפשר להגיד כרגע על הוסקין. אם הוא יוכל לתת 80% ממה שעשה כאן לפני שלוש שנים, שמיר יוכל להמשיך לספר שהוא אחד משלושת הטובים ביותר שעברו תחת ידיו. אם על כל שני משחקים טובים הוא יעלם לאחד, אז אקוניס שוב יצטרך לבדוק במרץ אם שרון דרוקר מתכנן לוותר על פי.ג'יי טאקר.

התקווה הלבנה
לפני שנה בן רייס ישב על העמדה של אורי יצחקי, ורק באיזור הפלייאוף הצטרף אליו בחמישייה. בגיל 21.5, כבר מדובר בשחקן ליגת על לגיטימי, שצריך ליטוש בקליעה כדי להפוך לשחקן מוביל. העונה, כשאין לפניו אף זר למעשה, הוא צריך לעשות את הצעד הבא, כי אחרי שנבחר לתגלית העונה, הפעם הציפיות גדולות יותר.

השאלות הבוערות
1. עם כל הכבוד לשילובו המוצלח של בן רייס, מתי נראה בוגר נוער מקומי משתלב בקבוצה?
2. האם אקוניס הכניס ללי ניילון סעיף בחוזה שיחייב אותו להשתתף במשחק על מקומות 3-4?
3. האם סטיל וג'יימס הם הבלצ'ר והסיסה הבאים לשנתיים-שלוש הקרובות?

נתונים היסטוריים
מתחילים עונה 9 בליגה (כקבוצה מאוחדת)
עונה ראשונה בליגה: 02/03
שחקנים בעונה הראשונה: ג'רוד סטיבנסון, איתי לב, גיא קנטור, גיא פניני, פביאן ליפרמן, סילאס מילס, יריב יצקן
205 משחקים
112 נצחונות
93 הפסדים
אחוז הצלחה: 54.6%
מקום שיא (ליגה סדירה): 3, פעמיים
עונות בפלייאוף העליון: 5. מאזן: 9 ניצחונות - 14 הפסדים
תארים: אין. הרצליה זכתה בגביע בעונת 94/95

טבלת מלך הסלים של הקבוצה
1. קוקי בלצ'ר 1,180 נקודות
2. עוסמאן סיסה 1,081 נקודות
3. ג'רוד סטיבנסון 955 נקודות
4. אוגונה אוניקווה 915 נקודות
5. מאיר טפירו 883 נקודות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();