"עוד לא עשיתי את הפריצה הגדולה בקריירה"
ספסל ,09/06/2011

יועד בית יוסף (23 ,1.82) שחזר למכבי באר יעקב במהלך העונה החולפת מדבר על הקאמבק אצל רמי הדר ("עברנו עונה קשה אבל ההנהלה יחד עם המאמן ידעו להרים אותנו"), מספר על התקופה הקצרה בבארי ("דברים לא הלכו כפי שציפיתי"), חושב על העתיד ("אני מרגיש מוכן לשחק בליגת העל"), אבל מתרכז קודם כל בנבחרת האולימפית אליה הוא קיבל זימון לאחרונה.

---מאת אפרת עמורבן---

דברים מתחילים להתחבר ליועד בית יוסף (23, 1.82). שחקן העונה בנוער לאומית 2005/6 ובוגר המחלקה של הפועל גבעתיים, עבר לא מעט קבוצות בזמן יחסית קצר (מכבי אשדוד, אליצור רמלה, מכבי באר יעקב והפועל בארי), אך עושה הרושם כי הפוטנציאל הגדול שכולם ניבאו לו גדולות סוף סוף מתחיל לפרוע שטרות.

העונה האחרונה הייתה צריכה להתנהל אחרת עבורו. באמצע הקיץ חתם בית יוסף בהפועל בארי אצל חנוך מינץ תוך ציפייה לקבל דק' משחק משמעותיות ולהיות המנהיג של חבורת שחקנים צעירה אך מוכשרת שכללה את יותם שירן, דניאל איידן, תום חבקין, גיא דותן ודורון קצף. לצערו זה לא בדיוק מה שקרה ואחרי שהבין כי האמריקאים שהגיעו לקבוצה די לקחו לו את המקום החליט לעשות צעד בנידון. "בתחילת העונה חתמתי בבארי כי ידעתי שהם בנו קבוצה טובה והחלטתי לעבור לשם ולצאת קצת מהמרכז,לשנות אווירה אבל דברים לא הלכו כפי שציפיתי והחלטתי לעבור לבאר יעקב".


בית יוסף. לא הכול הלך חלק בבארי

ההגעה לבאר יעקב הייתה מתבקשת שכן רק בשנה שעברה הוא היה בורג מרכזי בקבוצה. "כשחזרתי לבאר יעקב זה היה אחרי שפספסתי 3 מחזורים, אז שהגעתי מאוד שמחתי לחזור לשחק כדורסל כי אני באמת אוהב את המשחק הזה, ובטח שבקבוצה ששיחקתי בה בעבר ואני מרגיש בה בן בבית. בלי שום קשר היה לי ישר חיבור טוב עם המאמן והשחקנים וזה מה שעזר לי להגיע להישגים של העונה האחרונה".

כשהגארד בן ה-23 מתכוון לעונה הטובה שעברה עליו הוא מדבר על 15.7 נק' ו-5.8 אס' שצבר בממוצע למשחק ב-17 המשחקים בהם לבש את המדים של באר יעקב. בית יוסף נתן כמה הצגות באמת מרשימות שהוכיחו עד כמה השתפר. כבר במחזור ה-11 מול עירוני נהריה סיפק בוגר מחלקת הנוער של גבעתיים 27 נק', יחד עם 8 אס' ו-4 חט'. לא עבר שבוע ונגד יבנה בבית הוא נתן עוד הצגה עם 24 נק', 10 אס' ו-8 רב'.

לצערו הטרגדיה שפקדה את הקבוצה עם מותו הפתאומי של איתי לוי ז"ל שינתה את המומנטום וראו את זה על השחקנים. למרות זאת בית יוסף מעדיף לזכור את הדברים היותר אופטימיים. "קודם כל איבדתי חבר באופן אישי ושחקן מצוין לקבוצה. זו בהחלט לא הייתה עונה קלה עבור הקבוצה, זה גרם לנו לעצירה ברצף אבל ההנהלה יחד עם רמי הצליחו להרים אותנו חזרה על הרגליים ובעזרתם הגענו לפלייאוף וכמעט עד לחצי הגמר שלדעתי זה היה הישג בסיטואציה אליה הגענו".


בוסני. הזימון של בית יוסף היה מתבקש

היכולת המרשימה שלו לא נעלמה מעיניו של רוני בוסני מאמנה של הנבחרת האולימפית שהחליט לזמנו לפתיחת האימונים כחלק מהסגל שמונה כרגע כ- 20 שחקנים וצפוי להצטמצם בזמן הקרוב לקראת היציאה לאוניברסיאדה שתיערך בסין. בית יוסף מספר על האימונים בנבחרת. "כל אחד מתמודד על המקום שלו, יש לי הרגשה טובה מכך שזומנתי ומאוד כיף לי וחשוב לי להיות שם כי זה יכול רק לתרום לי כי אנחנו מתאמנים הרבה, עם שחקנים טובים ויש טורניר גדול ולדעתי זה תמיד טוב".

בנוסף לבוסני גם מספר קבוצות בליגת לוטו כבר הביעו התעניינות בגארד ועכשיו בעקבות ההחלטה של מנהלת הליגה לבטל את החוק הרוסי וככל הנראה להגדיל את הליגה ל-12 קבוצות הגיוני מאוד שהוא ימצא את עצמו באחד מהסגלים של המועדונים המובילים בישראל. "אני מרגיש מוכן לשחק בליגת העל וזאת המטרה שלי. אני מקווה ליפול לסיטואציה טובה ושזה באמת יקרה". בכל מקרה לישראלי יש חוזה לעונה נוספת בבאר יעקב (עם סעיף יציאה). "אם ליגת העל לא תקרה בסופו של דבר, אשמח מאוד להישאר בבאר יעקב כי אני מאוד נהנה שם, בכלל אני חושב שהליגה הלאומית הייתה טובה מאוד העונה".

יחד עם כל המחמאות לבית יוסף יש עוד אלמנטים שהוא חייב לעבוד עליהם במשחקו, כמו איבודי הכדור אותם הוא אומנם שיפר באופן משמעותי מהעונה החולפת (3.6 לעומת 4.5) אבל כמובן שהם צריכים לרדת עוד יותר והוא מודע לכך. "אני חושב שבלי שום קשר באיזה ליגה אני משחק אני צריך להמשיך להתאמן ולעבוד קשה ולהמשיך להשתפר כל יום, כי הייתה לי עונה טובה אבל אני לא חושב שעשיתי את הפריצה הגדולה בקריירה שלי".

בסופו של דבר מה המטרה שלך בקריירה, איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"אני מציב לעצמי כל הזמן מטרות. כרגע המטרה שלי היא להיות שחקן טוב בליגת העל. השאיפה שלי זה להיות הכי טוב שיש ועם קצת מזל נגלה לאן אוכל להגיע".








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();