הלפרין. חוזר מהגלות



"יותם חוזר הביתה"
ספסל ,21/06/2011

דיוויד בלאט מרוצה מאוד משובו של הלפרין, שעלה לבוגרים של מכבי ת"א לראשונה תחתיו ועכשיו יסגור מעגל. בשלוש השנים האחרונות ירד באופן רציף בממוצע נקודותיו ביורוליג.

יותם הלפרין סיכם על הצטרפותו למכבי ת"א וישחק במועדון בו גדל בשלוש העונות הקרובות. הלפרין החל לשחק בבוגרים של הקבוצה בעונת 01/02 אצל דיוויד בלאט. הוא שיחק בקבוצה עד 04/05 ואז עבר לעונה אחת לאולימפיה לובליאנה. הוא חזר למכבי לשתי עונות נוספות ובעונת 08/09 עבר לאולימפיאקוס שם שיחק בשלוש העונות האחרונות.

הלפרין עבר לפיראוס יחד עם ניקולה וויצ'יץ' וזכה עימו בשני גביעים יוונים, אך לא הצליח לעשות סוף לרצף האליפויות של פנאתינייקוס. כמו כן יחזור הגארד הישראלי לשתף פעולה עם סופוקליס סחורצאניטיס, איתו שיחק שנתיים במדי אולימפיאקוס.

בעונתו האחרונה במכבי רשם הלפרין 10.2 נק' למשחק ונבחר לחמישיית המצטיינים השנייה ביורוליג, אך מאז ירד בהדרגה במספר הנקודות שלו במפעל כל עונה: 7.4 ב-08/09, 5.4 לפני שנתיים ו-4.5 נק' בלבד אשתקד, כשהוא לוקח חלק רק ב-13 מתוך 20 משחקי הקבוצה.

דבר נוסף שיהיה מעניין לבדוק היא תגובת הקהל לחזרתו של שחקן הבית, שיותר מכל צהוב אחר ספג שריקות בוז בהיכל. בקיץ בו עזב את מכבי לטובת יוון, צרם במיוחד היחס של האוהדים אליו כאשר ניקולה וויצ'יץ' התקבל בתשואות רמות במשחק ראווה לפני העונה שהוקדש לו, בעוד הלפרין מקבל יחס מעורב, שבו נשמעו יותר שריקות בוז מאשר מחיאות כפיים.

הלפרין מצטרף בקו האחורי של מכבי תל-אביב לג'רמי פארגו, טל בורשטיין וג'ון שאייר ולשחקנים נוספים שחתומים כבר בקבוצה כגיא פניני (חברו של הלפרין לקבוצת הנוער), סופוקליס שחורצאניטיס, מילאן מצ'באן ושון ג'יימס.

העונה האחרונה של הלפרין באולימפיאקוס התחילה רק כשהוא לא מתלבש בליגה היוונית ורואה דקות רק ביורוליג אבל בסופה של העונה כבר הפך להיות שחקן חמישיה גם בליגה. הוא סיים את העונה ביורוליג עם 4.5 נק' למשחק ועם 45% משלוש. בליגה היוונית קלע 8.2 נק' עם 45.7% משלוש. הוא זכה עם אולימפיאקוס בשני גביעים יווניים בשנתיים האחרונות אבל באליפות מקומית לא הצליח לזכות.

"זאת החתמה מאוד משמחת ומשמעותית", אמר המאמן דיוויד בלאט, "אחת המטרות העיקריות שלנו בקיץ היתה להחזיר את יותם, גם בגלל הכדורסל שלו וגם בגלל האופי הנהדר. זהו המשך ישיר למגמה שלנו להחתים שחקנים ישראליים ושחקני בית. עבורי זו גם סגירת מעגל, כי אני הייתי המאמן שאצלו יותם שיחק בפעם הראשונה בקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. עד היום אני זוכר דרבי מול הפועל ת"א שיותם עלה כילד והצטיין.

"הלפרין מביא המון כבוד לכדורסל הישראלי, הן כשחקן מוביל בנבחרת ישראל והן כשחקן בולט ברמת הכדורסל הכי גבוהה באירופה. היתה לו קדנציה מאוד יפה ביוון, ועכשיו הוא חוזר הביתה. גם את יותם, כמו את כל הישראלים המצטיינים שלנו, הבאנו בעיסקה לשנים רבות, כי זו הדרך שלנו במכבי ת"א לבנות קבוצה חזקה ויציבה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();