שי דורון
צילום: מוטי קלינגר



לרוסיה באהבה
ליאור קלינגר ,04/02/2012

אחת מהשחקניות הגדולות ביותר שידעה הליגה שלנו בשנים האחרונות, שי דורון, בדרך לאתגרים גדולים יותר ביורוליג ובליגה הרוסית. קצת על מה שמצפה לה ויחד עם תחושה שהיא יותר שייכת לשם מאשר לכאן - בפנים.

כשלוש שנים אחרי העונה המוצלחת שלה ביורוליג במדי בשיקאטש, שי דורון חוזרת לליגה של הגדולות. 15.4 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים ב-35.1 דקות למשחק רשמה דורון במהלך אותה עונה בטורקיה, לפני שחזרה לישראל. אחרי עונת הטריפל המדהימה עם ברמלה בשנה שעברה, דורון חזרה בדיוק עם אותו רעב גם לעונה הזו והובילה את רמלה עם 19.1 נקודות למשחק (58.6% ל2) בליגה הישראלית ו-18.0 נק' למשחק (50% ל-2) ביורוקאפ. לכולנו היה ברור שדורון "גדולה" על הליגה, אך העדפנו להנות בשתיקה. היכולת של דורון בשילוב עם פציעה קשה של הגארדית הפותחת של קבוצת הפאר יאקטרינבורג, קטעו לנו את החגיגה.

יאקטרינבורג, למי שלא מכיר, היא חברת קבע בפיינל פור של היורוליג. אם נדייק, יאקטרינבורג מחפשת העונה העפלה חמישית ברציפות. באליפות היא לא זכתה מאז עונת 2003.

יאקטרינבורג פתחה את העונה כרגיל עם מטרה אחת - לזכות בגביע היורוליג. לשם כך הורכבה קבוצת כוכבות, שכוללת את קאנדס פארקר, סו בירד, דיאנה נולאן, סאנדרין גורדה, אנט יעקובסון וסווטלנה אברוסימובה. יעקובסון הלאטבית, שפתחה בעמדה מס' 2 בחמישייה, קרעה את הרצועה הצולבת במהלך משחק יורוליג לפני שבועיים, והותירה חלל אותו דורון צפויה למלא.

יאקטרינבורג סיימה את שלב הבתים של היורוליג עם מאזן 10 - 4, שדירג אותה במקום השלישי בבית א'. הקלעית המובילה של הקבוצה הייתה גורדה, עם 14.6 נקודות למשחק. פארקר הוסיפה 13.8, ויעקובסון 11.2. בשלב שמינית הגמר המשוחק כסידרה של הטובה משלושה משחקים, יאקטרינבורג תפגוש את קוסיצ'ה הסלובקית, שסיימה שלישית בבית ג' עם מאזן 9 - 5.

דורון מצטרפת אל לירון כהן, המשחקת זו השנה הרביעית ברציפות ביורוליג. כהן וסקיו האיטלקית ייפגשו בשלב שמינית הגמר את האלופה המכהנת מולנסיה, אחרי שסיימו את שלב הבתים עם מאזן 6-6 ובמקום הרביעי בבית ג'. כהן רשמה 7.6 נקודות ו-3.8 אסיסטים ב-27.0 דקות למשחק.

בליגה הרוסית, יאקטרינבורג מדורגת במקום השני עם מאזן 12 - 1. גורדה היא הקלעית הבולטת גם בליגה המקומית, עם 16.5 נק' למשחק. אחריה בלטו יעקובסון עם 13.9 ופארקר עם 12.4. היריבה העיקרית של יאקטרינבורג על התואר המקומי היא ספארטק מוסקבה, אשר מובילה כרגע את הליגה הרוסית גם היא עם מאזן 12 - 1. הסגל שלה כולל את סימון אוגוסטוס, בקי האמון, קאנדס דופרי, ואי אלו שחקניות נבחרת רוסיה.

בסוף השבוע נפרדה דורון מאוהדי רמלה וכתבה בפייסבוק: "אוהדים יקרים, רציתי להודות לכם על כל התמיכה והאהבה הרבה, גם בשנים ששיחקתי ברמלה וגם עכשיו כשאני עוברת לקבוצה חדשה. תמיד אהיה ותמיד ארגיש חלק ממשפחת רמלה. נפלה בחלקי הזדמנות של פעם בקריירה ואני מודה להנהלת רמלה על ההבנה ועל שיתוף הפעולה בתקופה לא פשוטה זו. רמלה היא בית אליו עוד אחזור. בטוחה שעם ההרכב החדש תהיה אליפות וגביע". לגבי האליפות והגביע יש מצב. לגבי החזרה, נראה שכולנו נצטרך להיאזר בסבלנות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();