שחקניות אליצור ת"א חוגגות עליה


אליצור ת"א חוזרת לליגת העל!
שי ברק ,24/04/2012

השחקניות שכונו כאן באתר "כל השאר" לצד חנה הללי הן שהיו חתומות הערב על אחד המשחקים הטובים של הקבוצה, הראו את כוחה של ת"א והחזירו את אליצור לליגת העל אחרי למעלה מ-20 שנה, כשמעל כולן בלטה מעיין לוי. במשחק השני השוו לזמי וירושלים את הסדרה ל1:1. מוקדם יותר זומנה אלי הינטון מהגליל לסגל נבחרת ישראל.

א.ס. בני יהודה 46 – אליצור תל אביב 71
(אליצור תל אביב ניצחה את הסדרה 2-0)

אליצור תל אביב עלו למשחק הערב כשרחוקות מרחק ניצחון מחזרה לליגת העל אחרי 2 עשורים של העדרות, בני יהודה שהיתה רחוקה מרחק שלשה מהפתעה במשחק הקודם אירחה לראשונה העונה את אליצור בביתה ולא רצתה לסיים בו את העונה המוצלחת שלה.
מלבד האופטימיות שניתן היה לשאוב מההתמודדות הצמודה במשחק הראשון בסדרה הגיעה הבשורה שחנה הללי פצועה ולא תוכל לשחק. בסגל קצר וללא השחקנית המובילה אך עם חן לביא שהחלימה וכ-50 אוהדים שליוו את הקבוצה למשחק החוץ עלו אליצור תל אביב נחושות לסגור את הסיפור.

תוך דקות מהפתיחה ניתן היה לראות שחסרונה של הללי כמעט ולא מורגש כששמונת השחקניות הנוספות בסגל נתנו משחק גדול, התקפית והגנתית, המשחק שטף והיה קבוצתי תוך ניהול מצוין של מעיין לוי שקיבלה את הבמה ולקחה ב-2 ידיים.
לוי היא זו שיצרה את הנקודות הראשונות. לביא בשלשה ענתה לנקודות של שייבה וקבעה יתרון 7:3. אלנקרי בסל ועבירה הורידה לכדי נקודה ושלשה של שיפטר השוותה 9:9. אחרי דקות טובות של שנפר הוסיפה לביא שלשה נוספת והעלתה את ת"א ליתרון 14:9, אבל מטווח של בני יהודה מחוץ לקשת (4 שלשות ברבע), שהסתיים בשלשה של דגן הפך את התוצאה 15:14 לבני יהודה.

המשחק היה צמוד כששתי הקבוצות הראו מלחמה גדולה, אבל שניה של חוסר ריכוז בשורות הכתומות וכדור חוץ של לביא מצא את בלליס לשלשה חופשית עם הבאזר לסוף הרבע , 19:17 לאליצור.
הגנה מצוינת של האורחות בפתיחת הרבע השני עצרה את בני יהודה. לביא עם חטיפה ואסיסט שני לנטלי לוי הגדיל את היתרון של אליצור. מעיין לוי חדרה, הוציאה לחברותיה, שמרה היטב על הדס לוי שהצטיינה במשחק הקודם והוסיפה שלשה מהפינה בדרך ליתרון 28:22. כניסתה של בר למשחק הביאה איתה שיפור הגנתי בבני יהודה, חטיפות ומתפרצות שסגרו את ההפרש עד 28:26.
מעיין לוי המשיכה להיות מצויינת הוסיפה עוד 5 נקודות אישיות ועם עזרה מבלליס הצליחו אליצור לרוץ ממצב של יתרון זעיר 32:31 לכדי 37:31 תוך דקה וחצי, שהיתה גם התוצאה בהפסקה.

הרבע השלישי סיים את סיפור הפלייאוף, הגנה טובה של אליצור שידוע שהרבע השלישי שלה הוא הטוב במשחק, התחיל בהגנות חזקות של 2 הקבוצות ו-3 דקות ללא נקודות. מתפרצת של אליצור מצאה את לביא לשלשה חופשית ולנקודות ראשונות בחצי השני. דקה מאוחר יותר סל שדה של עטיה קבע יתרון דו ספרתי ראשון 42:31, ובני יהודה נראו בדרך להישבר. הלחימה שאפיינה את הקבוצה נעלמה, שחקניות הכתומות לא נלחמו לריבאונד ומאמן הקבוצה הזעיק פסק זמן. הקבוצה חזרה ממנו עם קולות של הגנה אך נראתה כבויה, בהתקפה הכדורים לא נכנסו, ושלשה של מעיין לוי לקראת סוף הרבע השלימה רבע מדהים נטול נקודות של בני יהודה ובסך הכל 13-0 לאורחות. 50:31.

דקה וחצי ברבע האחרון שנפר מחוץ לקשת העלתה את ת"א ליתרון 53:31 בריצת 21-0 שהחלה ברבע השני. שיפטר עצרה 13 דקות ללא נקודות בשלשה והמשחק עבר להתנהל סביב 20 נקודות הפרש. שיפטר עם 10 נקודות אישיות ניסתה לשמור על הפרש סביר אך שלשות של לוי, לביא ובלליס בסיום נתנו ניצחון ענק לאליצור תל אביב שעלתה לליגת העל בתום משחק מצוין מבחינתה במשחק חוץ קשה.


קלעו לא.ס. בני יהודה:
לירון שיפטר 18
הדס בר 7
מעיין דגן, הדס לוי ודורון שייבה 5 כ"א
הילה אלנקרי ואלינה אורן 3 כ"א

קלעו לאליצור תל אביב:
מעיין לוי 20
סיון בלליס 14
חן לביא 12
ענבל שנפר 9
שרית מנשה 8
נטלי לוי 5
דפנה מלר 3
שיחקה ולא קלעה רונלי אבלגון




מעיין לוי. 20 נקודות בדרך לליגת העל




אס"א ירושלים 56 - הפועל גליל עליון 49
(ירושלים השוותה את הסדרה 1-1, המשחק השלישי 30/4 בשעה 19:00, אולם "הר וגיא")

מספר שעות לפני המשחק התבשרה הפועל גליל עליון כי שחקנית קבוצתה, המתאזרחת אלי הינטון, שנותנת עונה מצוינת ולה חלק גדול בהצלחת הקבוצה זומנה לסגל נבחרת ישראל.
מעודדות מהבשורה ומכך שהקבוצה כבר במאזן 3-0 על ירושלים וכבר ניצחה העונה ב"קוסל" הגיעה גליל עליון במטרה לסגור עניין ולהעפיל לליגת העל. ירושלים קבוצה איכותית ומנוסה לא רצתה לעיניי אוהדי קבוצתה לסיים את העונה כבר בשלב הזה וכשהיא עם הגב לקיר נתנה כל מה שיש לה.

המשחק התאפיין במלחמה גדולה, הגנות חזקות ואגרסיביות. מירון ואוריון ניצלו את כולן בצבע כדי להעלות את ירושלים ליתרון 4-0 מהיר. נופר לוי ולברון השוו לפני שקניג החזירה את היתרון למקומיות. זו גם היתה מגמת הרבע הראשון במהלכו ירושלים פותחת יתרון של 2-4 הפרש וגליל רודפת וסוגרת אותו, כששנפ עם 4 צרופות בסיום הרבע קובעת שוויון 10:10.

אוריון עם פתיחת הרבע השני ביצעה את העבירה השלישית שלה, לא לפני שהוסיפה 4 נקודות מהירות ונאלצה לרדת לספסל. דקות אח"כ פציעתה של מירון הוחמרה וגם היא נאלצה לנטוש את המגרש. בלעדיהן נקראה קונסטנטיני להיות הגבוהה המובילה של הקבוצה וכמו בעונה שעברה, אחרי פציעתה של אריאלי, סיפקה את הסחורה. המשחק המשיך להיות צמוד, כשהיתרון מחליף ידיים ובתום נדנדת נקודות לזמי ובן ברק דאגו להוריד את קבוצתן ביתרון להפסקה 22:21.

ירושלים פתחה עם נקודות שהעלו אותה עד 24:21, אך אוריון ספגה עבירה טכנית אחרי מילים מיותרות לשופט, חזרה לספסל עם 4 עבירות והינטון עם 10 נקודות רצופות הפכה את התוצאה שבשיאה עמדה על 30:21 (ריצת 9-0 לגליל).
קונסטנטיני חזרה לשמור על הינטון שעד לסיום המשחק הוסיפה רק עוד 4 נקודות. לזמי התעוררה בהתקפה עם 7 נקודות אישיות רצופות (מתוך 14 אישיות ברבע השני), קונסטנטיני היתה טובה גם בהתקפה עם כ"ח חשוב וסל קריטי שהעלה את ירושלים ליתרון 6. בגליל לברון ניהלה טוב את המשחק הקבוצתי והיתה בולטת גם הערב אך לא הצליחה למצוא את הסל וכשחברותיה לא פגעו הערב מבחוץ בכלל (0 שלשות), גליל נקלעה לפיגור 47:41 בסוף הרבע השלישי.




בת אל לזמי, שמרה את ירושלים בחיים




ברבע האחרון חזרה אוריון והצליחה לשמור על עצמה מעבירה חמישית ובהתקפה היתה בלתי עצירה עם 8 נקודות מתוך ה-9 של קבוצתה. גליל עשתה עבודה הגנתית מצוינת אך קלעה 8 בלבד ברבע מול הגנה חזקה של ירושלים ונכנעה בסיוע למקומיות שנשארות בחיים ומחזירות את הסידרה על העלייה למשחק אחד על כל הקופה בגליל.
בעונה שעברה הצליחה ירושלים כנגד הסיכויים והסטטיסטיקה שלה לנצח בגני תקוה את הבקעה ולהפוך פיגור 1:0 לניצחון ועלייה. האם ההיסטוריה חוזרת?


קלעו לאס"א ירושלים:
בת אל לזמי 19 (9 כ"ח , 4 אס')
ענבר אוריון 13 (8 כ"ח,2 אס')
שירה בן ברק 7 (3 אס')
שני פרידמן (6 כ"ח, 9 חט') ולירז קניג (5 כ"ח, 5 חט') 6 כ"א
להב קונסטנטיני (5 כ"ח) ומיכל מירון (4 כ"ח, 2 אס') 2 כ"א
שיחקה ולא קלעה עמית גור

קלעו להפועל גליל עליון:
אלי הינטון 16
ענבר לברון 10
רז שועה 8
נופר לוי, דר שנפ וירדן גוט 4 כ"א
חן צלציון 3










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();