מגדל העמק ואליצור רמת גן בליגה הארצית
יאיר קלס ,02/05/2012

אלופת המחוז הצפוני של ליגה א' הגיעה ממגדל העמק של רועי פרל, שסיימה את העונה עם הפסד בודד. אליצור רמת גן של אריאל פשין, הצליחה להעפיל ליגה ממחוז מרכז למרות חמישה הפסדים.

בעמק טיפסו על המגדל

---- חגי פלק ----
הפעם האחרונה שבמגדל העמק טעמו את טעם הליגות הבכירות הייתה בעונת 2005/06 בעת האיחוד המשולש עם גלבוע/עפולה שהסתיים באי עלייה על המגרש לליגת העל, אך בעקבות ויתורה של חולון, עלתה שנה לאחר מכן גלבוע/עפולה לליגת העל. לאלי ברדה ראש העיר זה הספיק, והוא העדיף לפרוש מהאיחוד וכתוצאה מכך חזרה מגדל העמק לליגות הנמוכות.

בית"ר שהייתה הרוח החיה התפרקה, ואת הפועל החדשה הקימו שני אנשים יקרים - נתן בן חיים ושרון עשור שרצו להחיות את הכדורסל בעיר. אחרי ניסיונות עקרים להעפיל לליגה הארצית, החליטו השניים השנה להמר. בתחילה פנו למאמן הוותיק אבי חכם, אך בעקבות סירובו של ראש העיר להגדלת התקציב, חכם ויתר והעביר את השרביט לרועי פרל שעד אותו זמן ישב בבית אחרי פיטוריו מעפולה.

פרל קפץ על ההזדמנות ולצד החומר המקומי בדמותם של הקפטן הוותיק רונן שני (41) ושחקני הבית הצעירים בנה תלכיד ששילב בין ותיקים לצעירים: הוא הביא את הקלע אורי שחם (43) שכבר רשם עלייה אחת או שתיים בליגות הנמוכות, הפורוורד הוותיק שי אזולאי (37) שהמשיך לעונה נוספת, ובעיקר את הצעירים שכבר שיחקו בלאומית - הרכז יואב דביר שגדל בעמק יזרעאל, והפורוורד חנן בוסקילה שגדל אצל פרל בהפועל עפולה. לקינוח הצליח פרל להחתים את עוזר מאמן גלבוע/גליל ברק פלג שרק אשתקד עלה עם גליל עליון ללאומית. למרות הלו"ז הצפוף פלג הצליח להגיע כמעט לכל המשחקים והיה אחת הנקודות הבולטות בין מגדל העמק ליתר יריבותיה.

מגדל העמק פתחה בסערה והצליחה לנצח בהפרשים גדולים את כל הקבוצות כאשר היא בולטת בעיקר בסקור ההתקפי - 85-90 נק' ומעלה, וגם בהגנתי. דווקא המשחק הקשה ביותר היה במחזור האחרון של הסיבוב הראשון בו הצליחה מגדל העמק לנצח בביתה את עמק הירדן ב-2 נק' הפרש. עם פתיחת הסיבוב השני הבטיחה מגדל העמק את העלייה כאשר הביסה את יריבתה העיקרית מכבי כרמיאל בחוץ ב-30 נק' הפרש. מגדל העמק סיימה את העונה עם מאזן מדהים של 21 ניצחונות והפסד אחד שלא קבע דבר להפועל עכו כאשר היא מבטיחה את העפלתה יותר מארבעה מחזורים לסיום העונה ומחזירה עטרה ליושנה.

לגבי העונה הבאה: פרל אמור להמשיך בתפקידו ויבנה את הקבוצה בהתאם לגובה התקציב שיקבל. כבר עתה ברור כי ברק פלג לא ימשיך בקבוצה, עקב תפקידו בגליל/גלבוע, יואב דביר מחזיק במספקר הצעות מהלאומית אך חתום על חוזה לעונה נוספת. יתר השחקנים צפויים להישאר והקבוצה עשוייה להתחזק בשחקן אחד או שניים בעמדות שחקני החוץ ושחקני הציר.



אליצור רמת גן בליגה הארצית

אליצור רמת גן העפילה סופית לליגה הארצית בוגרים לאחר שניצלה הפסד טכני אותו ספגה השנייה בטבלה, א.ס. סביון וזכתה באליפות מחוז מרכז.

הקבוצה הבטיחה את העליה שלושה מחזורים לפני תום הליגה תוך הצגת יכולת קבוצתית גבוהה ומשחק מרהיב לעין. השחקנים המנוסים שבסגל עשו את ההבדל לעומת המתחרות. בתקציב דל וללא תשלום משכורות לשחקנים - ההישג גדול אף יותר.

הקבוצה גברה במאבקי העליה על קבוצות כמו אליצור פ"ת ומכבי בת ים שהשקיעו משאבים רבים בכדי לעלות לליגה הארצית. הקבוצה תפעל לבנות קבוצה חזקה לליגה הארצית, לחזק את הסגל בשחקנים צעירים אשר מחפשים דקות משחק ורוצים להתקדם עם שילוב שחקנים מנוסים מהסגל הקיים.

הקבוצה של השנה התבססה בעיקר על ניסיון ועם שחקנים מוכחים כמו: ניר גלאון ויניב בביוף בקו האחורי, ורועי גופר ויוסי פרץ בקו הקדמי, ומהספסל עולים טל שלום ועדי גורדנה ששמרו על יציבות בעונה טובה מאוד, ומעל כולם אלעד ענבר בעונה נהדרת שהוכיח שהוא לא שייך לרמות האלה.

סגל השחקנים של האלופה מרמת גן:

עופר נעים (לשעבר הפועל חולון, הפועל אוסישקין), אלעד ענבר (לשעבר הפועל אוסישקין, מכבי חיפה), ניר גלאון ( לשעבר הפועל אוסישקין), רועי גופר (מכבי רמת גן, הפועל אוסישקין), אורן גוטשטדט, עדי גורדנה, יניב בביוב (הפועל תל אביב, מכבי שוהם), יוסי פרץ, דן בינשטוק, טל שלום, יונתן שלזינגר (מצטיין קבוצת הנוער)
מאמן - אריאל פשין








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();