אוד. מלך האס' בליגה השנייה בגרמניה



כובש נקניקיות
ספסל ,14/12/2012

גיא אוד (23, 1.82), עושה חיל בליגה השנייה בגרמניה ובינתיים מוליך את טבלת מלכות האסיסטים (7.5 למשחק). בראיון ליאיר תגר הוא מספר על ההתאקלמות המהירה, הרצון לשחק ברמות הגבוהות ביותר והחלום לחזור להפועל ירושלים.

---מאת יאיר תגר---

יותם הלפרין נחשב אולי לשגריר הבכיר של הכדורסל הישראלי ביבשת הישנה, כאשר השנה הוא משחק בבאיירן מינכן מהבונדסליגה הגרמנית הראשונה. בנוסף להלפרין, יש שחקן נוסף שמשחק בבוואריה והחל את עונתו השנייה במדינת הכרוב הכבוש, הנקניקיות והבירה. אחרי שנת בכורה מוצלחת בליכר מהליגה השלישית, התקדם גיא אוד לפינקה מהליגה השנייה.

לקבוצתו החדשה הגיע הישראלי על תקן מחליף לאולה ונדט, רכז נבחרת העתודה הבווארית, שנחשב לאחד השחקנים הצעירים המבטיחים במדינה. רצה הגורל ופציעה של ונדט שינתה את מצבו של הישראלי (שמחזיק בדרכון גרמני) לטובה.

עם 14 נק' ו-7.5 אס' (מלך האס' כרגע בליגה השנייה) למשחק, אוד העלה את מספריו מהעונה שעברה והפך לשחקן משמעותי ברוטציה של פינקה. מי יודע, אולי בשנה הבאה הוא יעשה קפיצה נוספת, הפעם לליגה הבכירה ויהיה לנו דרבי ישראלי בבונדסליגה לא רק בכדורגל (במידה ובעיות המס של הלפרין בארץ ימשיכו למנוע ממנו לשוב למכבי ת"א...).

גיא, ספר קצת על ההתחלה שלך בפינקה.
"הביאו אותי על תקן רכז שני כי שיחקתי בשנה שעברה בליגה אחת נמוכה יותר. מה שקרה זה שהרכז הראשון שלנו (אולה ונדט) נפצע במהלך הטרום עונה, מה שנתן לי הזדמנות גדולה להוכיח את עצמי במשחקי האימון לקראת העונה החדשה. לא היה ברור מתי הוא חוזר, אז כל הזמן הרגשתי שזה הזמן שאני צריך להוכיח את עצמי.

בטורניר הראשון בו השתתפנו היו לי שני משחקים מצוינים: באחד מהם ניצחתי אותו עם 3 שלשות בדקה האחרונה ולאחריו משחק נגד קבוצה צמרת מהליגה הראשונה בהולנד, שגם בו ניצחנו וסיימתי עם 22 נק' ו-8 אס'. מאותו רגע היה ברור למאמן שלי שאני יכול להוביל את הקבוצה".


אוד במדי פינקה. מכוון גבוה

מה מיקומכם כרגע בטבלה?
"אחרי 10 משחקים אנחנו עם 5 נצ' ו-5 הפ' וממוקמים באמצע הטבלה, כאשר הליגה מאוד צמודה וכל משחק פה הוא בשיניים. המשחקים הבולטים שלי עד כה היו משחק עם 29 נק' ו-9 אס' בחוץ מול קירשהיים, להם הפסדנו בהארכה ובניצחון בית נגד יינה, אותו סיימתי עם 27 נק' ו-12 אס'."

איך אתה מעריך את מצבך כרגע בקבוצה לאור פתיחת העונה שלך?
"כרגע מעמדי מאוד טוב. אני מוביל את הליגה בדקות משחק ובאסיסטים, ככה שגם בקבוצה יודעים להעריך את זה. חוץ ממני, יש לנו בקבוצה 4 אמריקאים, שאחד מהם הוא אמריקאי- גרמני ועוד 4 מקומיים. החבר'ה בקבוצה נהדרים וכולנו חברים מאוד טובים, יש הרבה פרגון ותמיכה אחד בשני. "

איך אתה רואה את עצמך כיום מבחינת ההתאקלמות שלך במדינה לעומת תחילת התקופה שלך שם?
"כשהגעתי בהתחלה לגרמניה, לא ידעתי כל כך למה לצפות. מבחינת רמה ואווירה, ידעתי שזאת בעיקר מדינה של כדורגל. מהר מאוד ראיתי את רמת המקצועיות של האימונים ואת איכות השחקנים. מבחינת האימונים, הם הכי קשים שהיו לי אי פעם-רצים המון ביערות ובמגרשי אתלטיקה, בחדר כושר המאמן נמצא אתך ומקפיד שאתה עובד קשה, הכל לפי תכנית מותאמת. בשבועות הראשונים בקושי יכולתי ללכת מרוב שהרגליים כאבו.

כבר במשחק האימון הראשון שהיה לי, שבוע אחרי שהגעתי לליכר, באו למעלה מ- 800 צופים שיצרו אוירה מדהימה ואז הבנתי שהגעתי למקום הנכון. היום אני משחק במועדון שהוא הרבה יותר מקצועני ממה שהיה בשנה שעברה ושנמצא בעיר יותר גדולה (פדבורן, בה מתגוררים כ-140000 איש י.ת.), ככה שהחשיפה פה מאד גדולה, יש הרבה כתבות עלינו בעיתונים ואפילו אירועים שצריך להגיע אליהם. סה"כ ההרגשה היא מאוד חיובית כלפיי בעיר."

אתה מרגיש שרמת המשחק שלך השתפרה לעומת מה שהיה לך בארץ?
"אין ספק שהשתפרתי מאוד כשחקן בתקופה שלי פה, שזה כבר קרוב לשנה וחצי. למדתי יותר ממה שלמדתי בכל שנותיי בארץ כשחקן מקצועי. אנשים לפעמים שוכחים גם כמה קשה ומחשל לשחק במדינה זרה ועוד כשחקן זר, ככה שאני חושב שזה אחד האתגרים היותר גדולים, מה שכמובן מאד חישל אותי ומאוד שיפר את המשחק שלי."


אוד. התאקלם מהר בגרמניה

דובר לאחרונה על המעמד לה זוכה הבונדסליגה ברחבי אירופה. האם גם הליגה השנייה זוכה לפריחה מקצועית בעקבות זאת?
"בהחלט, מרגישים את השיפור של הליגות ואת החשיפה העולה של הכדורסל במדינה. כיום הליגה השנייה אצלנו נחשבת לאחת הליגות השניות הכי חזקות באירופה וניתן לראות את זה במהלך הטרום עונה, כאשר מגיעות לפה קבוצות מהליגות הראשונות בהולנד, בלגיה , פולין ועוד, כשחלקן גם מפסידות. כיום, כשאתה אומר שאתה אומר שאתה משחק בליגה השנייה בגרמניה אנשים שמבינים עניין מעריכים את זה מאוד".

איפה אתה מצפה למצוא את עצמך בשנים הקרובות?
"השאיפה שלי כבר בשנה הבאה לשחק בליגה ראשונה, אם זה בגרמניה, בארץ או בליגה טובה אחרת ואני יותר מאשמח אם היו מזמנים אותי לנבחרת האולימפית בקיץ."

אוד הוא בוגר מחלקת הנוער של הפועל י-ם, ואחרי ששיחק בהפועל בארי, חבל איילות , מכבי הוד"ש והפועל עפולה, חזרה שלו לארץ לקבוצת נעוריו תהיה מבחינתו הדבר הכי טוב שיכול לקרות לו בקריירה. "השאיפה שלי היא כמובן לשחק בהפועל ירושלים, זאת תהיה סגירת מעגל עבורי. יש לי חלום שאני חוזר להפועל ויחד איתי חוזרים הימים הטובים של הקבוצה בה היו משחקים ישראלים ירושלמים עם המון אהבה."






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();