צילום: רולנדי ברנשטיין


אישית: עם לירז קניג
שי ברק ,24/01/2013

בכל שבוע נזכה להכיר קצת יותר "אישית" שחקנית אחרת מהליגות הישראליות, והשבוע -

לירז קניג (27), גארדית/פורוורדית המשחקת בליגת העל כקפטנית במדי אליצור נתניה. מלבד היותה שחקנית כדורסל קניג בעלת תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים ועוסקת בעריכת דין.



א. תחילת הקריירה...
התחלתי לשחק בשלב מאוחר יחסית - בכיתה י' במכבי כפר סבא. הצטרפתי לקבוצה בעיקר בשביל הכיף והתחביב עד שבקיץ של אותה שנה נסעתי עם המשפחה לחופשה בקלאב מד בטורקיה שם פגשתי במקרה את שמוליק זיסמן, שחקן עבר של מכבי תל אביב. שיחקנו שלוש על שלוש אני אחי וגיסי נגדו ונגד שניים מבני משפחתו, בסוף המשחק שבו גם ניצחנו הוא ניגש אליי ואמר לי שאני חייבת להתחיל בקריירת כדורסל מקצוענית. עד אותו היום שמעתי את המשפט הזה מלא מעט אנשים אך לא ייחסתי לו משמעות רבה, אך כשהגיע מישהו בעל הידע והניסיון כמו של זיסמן כבר לא יכולתי להתעלם והבנתי שאני חייבת לנסות. שבוע לאחר שחזרתי לארץ ובצירוף מקרים די מדהים קיבלתי הצעה לעבור למכבי רעננה, שם התחלתי במחשבות יותר רציניות על קריירה וכעבור שנה במועדון כבר הייתי בסגל הקבוצה הבוגרת בליגת העל.


ב. כדורסל כחלום ילדות...
מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד היתה לי אהבה לספורט ולמשחקי כדור. כילדה בניתי לעצמי סל בחצר, תליתי טבעת על הסוגרים של אחד החלונות, אפילו קרש לא היה וככה הייתי מעבירה שם שעות, בלזרוק לסל ולדמות מצבי משחק ושחקנים. כל השנים עקבתי בעיקר אחרי כדורסל גברים ורק כשעברתי למכבי רעננה התחלתי להתעניין בליגת הנשים והבנתי שניתנה לי מתנה ושיש לי את האפשרות להפוך את האהבה למקצוע.


ג. עיצב אותי כשחקנית...
מי שעזר לי וגרם לי להאמין שאני יכולה להיות שחקנית הוא לא אחר מאשר רלף קליין ז"ל. רלף ראה אותי משחקת פעם אחת במקרה ומתוך אמונה בי ורצון לעזור התנדב לעבוד איתי באימונים אישיים. אני זוכרת שהייתי יוצאת בשש בבוקר מהבית רק כדי להגיע לאימונים איתו, למדתי ממנו המון, הרבה מעבר לכדורסל ונהניתי מכל דקה. כל פעם שהביטחון העצמי טיפה מתערער אני נזכרת בדברים שהוא אמר לי, שנתנו לי מוטיבציה ומלאת תודה על שזכיתי להתאמן ולהכיר מאמן ואדם מיוחד כזה.



ד. מועדון שהוא בית... אפשר לומר שמכבי רעננה הוא המועדון שאני מרגישה בו הכי בבית, שם בעצם התחלתי את הקריירה. שיחקתי במועדון במסגרת של נערות ובוגרות – לאומית וליגת העל ויש לי זיכרונות מאוד טובים מהתקופה הזאת. לפעמים מילים לא יכולים להעביר את התחושה מדוע קוראת לו "בית", אבל כשנזכרת באותן שנים ואיך חשבתי שלא אעזוב אותו לעולם כדי להמחיש את ההרגשה. העזיבה היתה לא קלה ולו היו נסיבות אחרות הייתי שמחה להישאר אבל גם כשעזבתי תמיד מרגישה באיזשהו מקום שעוד אחזור לשם.





ה. האירוע המשמעותי בקריירה... המינוי לקפטנית של אליצור נתניה. בהתחשב בזה שזאת העונה הראשונה שלי במועדון קיבלתי אמון מלא מהצוות וההנהלה וזהו כבוד גדול עבורי להיכלל ברשימה אחת עם שחקניות כמו טלי נוי וליעד סואץ – קרני אשר השאירו חותם בכדורסל הנשים ושימשו גם כקפטניות של אליצור נתניה. החודשים הללו שאני קפטנית שינו אצלי את צורת החשיבה, פחות חשיבה צרה על ה"אני" ויותר חשיבה על הקבוצה כמכלול. אני מנסה לתת דוגמא אישית לא רק לשחקניות של הקבוצה אלא גם לאוהדים שלנו, ביניהן שחקניות המחלקה הצעירה שבאות ומעודדות אותנו. התפקיד הזה נושא בחובו אחריות אבל גם מעניק לי המון גאווה.


ו. להיות שחקנית ישראלית... להיות שחקנית ישראלית זה דבר ראשון זכות מאוד גדולה, לא כולם זוכים לעסוק במשהו שהם כל כך אוהבים. אך יחד עם זאת להיות שחקנית ישראלית זה מאבק יומיומי, זה לעבוד הכי קשה בידיעה שלא תמיד תקבלי הערכה שוות ערך למאמץ. אני מאמינה שהשחקניות הישראליות הן אלה שעושות את ההבדל, הן מביאות את הלב, הנשמה והדבק לקבוצה ובשורה התחתונה לא בטוח שהן מקבלות מספיק קרדיט בליגה שבנויה בעיקרה על זרות


ז. להסתכל אחורה ולהגיד שהשגתי... בתור אחת שהתחילה לשחק רק בגיל 17 ושלא עברה את כל התהליך ה"נכון" של התפתחות שחקנית כדורסל – מילדות, נערות, ליגת בתי ספר, נבחרות וכו' בכל זאת הצלחתי להגיע להיות שחקנית בליגת העל. בדרך כלל בשלב בו שחקנים עולים לבוגרים יש כבר כאלה שמסומנים כדור המשך, מכירים אותם ואת היכולות שלהם - דבר שיכול לעזור להם בהתברגות ובקבלת הזדמנויות בהמשך. זאת פריבילגיה שלא היתה לי והייתי צריכה להילחם על ההכרה הזאת דווקא בשנים הקריטיות של הקריירה. למרות שהדרך היתה קשה לא מעט פעמים, לא התייאשתי ובמבט לאחור זה משהו שאני גאה בו. ביום שאחרי הכדורסל אני רוצה להרגיש שבאמת מיציתי כל רגע שהיה לי, גם ברמה האישית. חייה של ספורטאית רצופים אכזבות ורגעים קשים אבל אני בטוחה שאזכר רק ברגעים היפים והשמחים ואם ברגעים הללו יהיה כלול תואר אז כמובן שזה יהיה עוד יותר טוב.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();