האווי לאסוף הלך לעולמו
ספסל ,07/02/2013

הפורוורד המתאזרח, ששיחק 15 עונות בליגת העל ורשם 99 הופעות במדי נבחרת ישראל, נפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. ברד גרינברג, ששיחק עם לאסוף בקולג', הוציא הודעה משותפת יחד עם דיוויד בלאט: "איש של כבוד שייחסר לכולנו".

האווי לאסוף, אחד המתאזרחים הבולטים בתולדות הכדורסל הישראלי, הלך היום לעולמו בגיל 57 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

לאסוף, בוגר אוניברסיטת אמריקן בה שיחק יחד עם ברד גרינברג, הגיע לארץ לראשונה כחבר נבחרת ארה"ב למכביה ב-1977, לצד דני שייס, ווילי סימס וג'ואל קרמר. לאחר סיום לימודי בקולג', חזר לישראל וחתם בהפועל חיפה, בה שיחק שלוש עונות. בהמשך שיחק שש עונות במכבי ת"א, שלוש בהפועל ת"א וכן בא.ס רמה"ש, מכבי חיפה והפועל ירושלים.

בסך הכל רשם לאסוף 15 עונות בליגה, בהן קלע 2,917 נקודות שמדרגות אותו במקום ה-68 בכל הזמנים. כמו כן הוא רשם 99 הופעות במדי הנבחרת, בהן קלע 963 נקודות (מקום 17 בכל הזמנים ושני מבין המתאזרחים רק ללבאן מרסר). שיא הקליעה שלו בנבחרת היה 25, בשלושה משחקים שונים (מול יוון ב-1984, אורוגוואי ב-1986 ונורבגיה ב-1987).

ברד גרינברג ודיוויד בלאט הוציאו הודעה משותפת: "היום התבשרנו על פטירתו של האווי לאסוף, ששיחק שנים רבות בליגה הישראלית וכן בנבחרת ישראל. האווי היה חבר שלנו ושל רבים אחרים, איש של כבוד, שאהב את מדינת ישראל וקרא לה הבית שלו במשך יותר מעשור. הוא יחסר לכולנו. מי ייתן וינוח על משכבו בשלום".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();