אנדי אוגידה חתם באשקלון
ספסל ,26/09/2013

הפורוורד/סנטר של נבחרת ניגריה ששיחק בשנתיים האחרונות בספרד יחזק את קבוצתו של אריאל בית הלחמי. בדרום עדיין מחפשים גארד זר לאחר שקמרון בורמו שלא הרשים שוחרר. ביום חמישי תפתח העונה באופן רשמי עם משחק הגביע מול הפועל ת"א.

אריאל בית הלחמי חיכה כל הקיץ בשביל להביא את הזר המתאים ונראה שזה אכן קרה. אחרי שהרומן עם גרג ת'ודניק לא צלח מכיוון שלא אושר לפורוורד/סנטר האמריקאי לחזור לישראל (בעיות עם אשרת הכניסה שלו בתקופה בה שיחק בעפולה), החתימה היורדת החדשה את אנדי אוגידה (25, 2.04), גבוה ממוצא ניגרי המשחק גם בנבחרת האפריקאית.

אוגידה נולד אומנם בפלורידה, אך הוריו הם במקור מניגריה. את תקופתו במכללות העביר בקולרדו סטייט. בשלוש השנים שלו בקולורדו סיים עם דאבל פיגרס בטור הנק' כאשר בעונתו האחרונה סיפק 17.2 נק' ו-7.7 רב'. למרות שהיה בטוח כי יבחר בסיבוב השני של דראפט 2011, וזאת אחרי שערך אימונים עם הדנבר נאגטס, בסופו של דבר זה לא קרה, ואוגידה נאלץ להתחיל את דרכו באירופה.

עם רזומה מרשים במכללות, הקבוצה הראשונה שהחתימה אותו הייתה ריו בראוגן מהליגה השנייה בספרד. 5.7 נק' ו-3.6 רב' ב-15.5 דק' הוא ניפק בקבוצתו החדשה, ובאמצע העונה (2011/12) התקדם ל-ACB כשהצטרף ללאגון ארו. מועדונו החדש אומנם סיים במקום החמישי, אך הניגרי לא הצליח להרשים כששותף בממוצע 5.1 דק' ב-16 משחקים.

Andy Ogide's story from Jeff McLain on Vimeo.



ב-2012/13 הגיע לקבוצתו השלישית בספרד, הפעם הייתה זו אורנסה מהליגה השנייה. אודיגה הצליח סוף סוף להראות את יכולותיו עם 10.3 נק', 6.8 רב' ו-1.2 חט' ב-27.2 דק'. עם סיום העונה ניסה את מזלו במבחנים לליגה הקוריאנית שנערכו בלאס וגאס, אבל בסופו של דבר הוא לא הצליח להשיג בה חוזה. באליפות אפריקה שנערכה בחודש אוגוסט האחרון שותף אודיגה בשני משחקים בלבד במדי ניגריה שסיימה את דרכה ברבע הגמר לאחר הפסד לנבחרת סנגל 63-64.

מדובר בגבוה נייד מאוד שאוהב לשחק גם עם הפנים לסל. במשחקו הוא מזכיר במקצת את אדריאן אוטר שעשה חיל בשתי הליגות הראשונות בישראל בשנים האחרונות. יש לו יד רכה מחצי מרחק וגם קליעה לא רעה לשלוש. השילוב שלו יחד עם ג'רמיין הול יהיה מעניין מאוד.

באשקלון עדיין מחפשים גארד זר וזאת לאחר שקמרון בורמו היה רחוק מלהרשים ונחתך. סגל הקבוצה כולל נכון לעכשיו את ג'רמיין הול, דודו שמריז, אנדרס ברמן, גלעד קרני, אחיעד בוקרה, רגב סימוןף אדר בן עליזה, אלון דמבינסקי ואודיגה. ביום חמישי תחל הקבוצה הדרומית את העונה באופן רשמי כשתארח בביתה את הפועל ת"א.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();