מוסקוביץ'. רוצה לעלות ליגה



"היו לי רגעים שכמעט נשברתי"
ספסל ,27/09/2013

מוטי מוסקוביץ' (27, 2.05), לא שיחק כדורסל במשך 8 חודשים בשל קרע ברצועות הקרסול. לקראת העונה הקרובה בראיון מיוחד ל"ספסל" הוא מספר על התחושות, הציפייה לתקופה תחת שרון אברהמי והרעב לכדור.

---מאת יאיר תגר—

אחרי פציעה שהשביתה אותו לתקופה ממושכת מהפרקט, מוטי מוסקוביץ' מגיע לעונה החדשה עם ציפיות גבוהות ובעיקר, עם הרבה רעב להוכיח מה הוא שווה. בפרויקט לקראת העונה הקודמת שעסק בעירוני נהריה נכתב על מוטי מוסקוביץ' שהוא הגיע אליה בתקווה לשחזר את התקופה היפה שסיפק במכבי הוד"ש, זאת אחרי מספר ביקורים לא מוצלחים בליגת העל.

נהריה רצה חזק בצמרת במהלך אותה עונה אבל לצערו של מוסקוביץ', פציעה קשה במהלכה קרע 4 רצועות בקרסול גרמה לו להחמיץ את רוב העונה ולהיות 8 חודשים מחוץ למגרשים. מי יודע, אם הוא היה כשיר במהלך הפלייאוף, יכול להיות שיכל לעזור רבות לנהריה במאבק על הכרטיס לליגת העל.

מוסקוביץ' עבד קשה בקיץ האחרון כדי להתאושש מאותה פציעה אך כחלק מהמהפכה בהרכב של נהריה, הוא מצא את עצמו מחוץ לעין שרה. למרות זאת, מסתבר שיש לו ביקוש ויש מי שמאמין בפוטנציאל שלו כשאליצור קרית אתא, שבעצמה עברה חריש משמעותי בסגל שלה, החליטה לצרף אותו לקבוצה. עם ההתאוששות מהפציעה, בתוספת היכולת הטובה שהוא מראה במשחקי האימון, נראה שזו העונה בה מוסקוביץ' יכול לחזור ולעשות שמות בצבע של היריבות השונות בליגה הלאומית.

מוטי, איך אתה מרגיש בימים אלה?
"אני מרגיש טוב, טוב מאד אפילו. אני מאמין שהפציעה יחסית נמצאת כבר מאחורי ואני שמח על כך. עבדתי קשה בקיץ בשביל לחזור אחרי מה שעברתי בעונה הקודמת."

ספר מה הרגשת ברגע הפציעה.
"כואב לי רק מלהיזכר בזה, כך שלדבר על זה בטח לא קל. זה היה מאד קשה בשבילי, כי הפציעה הזו הגיעה דווקא אחרי משחק טוב שלי בנהריה שבא בתקופה בה לא הייתי במיטבי. הייתי בטוח שאחרי אותו משחק אני חוזר לתלם ויומיים אחרי זה נפצעתי באימון. הבנתי מההתחלה שזו פציעה שתגרום לי להיעדר תקופה מסוימת מהמגרשים, אבל לא האמנתי שאני איעדר לכ"כ הרבה זמן."


מוסקוביץ'. 8 חודשים מחוץ למגרשים

איך עברה אותה תקופה?
"היו לי רגעים בהם כמעט ונשברתי. לדוגמא, אחרי 4 חודשים חזרתי למגרשים, למרות שלא הרגשתי 100% ועוד היו לי כאבים. בסופו של דבר הייתי בחוץ לעוד 4 חודשים, כך שאני יכול לתאר את הרגע הזה כמשבר לא קטן במהלך התקופה הזו. ברור שאם הייתי מרגיש הרבה יותר טוב ומחליט שאני יכול לתרום, הייתי מסיים את העונה כמו שצריך בנהריה ואולי עוזר לה בפלייאוף, אבל זה לא קרה. אני מאמין שלשנה הזו אני אגיע חדש ומוכן לעונה הקרובה."

למה לא המשכת בנהריה?
"רועי חגאי עשה מהפכה בקבוצה והביא את השחקנים שבהם הוא מאמין. חוץ מנייט מילר הוא לא השאיר אף אחד בקבוצה: כנראה שהוא לא האמין בשחקנים שהובילו אותה בעונה שעברה, כשמצד שני הוא צירף שחקנים אותם הוא כבר מכיר, אם זה מהוד השרון ואפילו את הזר השני, קני לאוסון, אותו הוא אימן בהרצליה. זו זכותו, אבל אני מבחינתי המשכתי הלאה."

איך אתה מתאקלם בקרית אתא?
"האווירה מאד טובה ובעיקר מאד משפחתית, משהו שדווקא חיפשתי. לדעתי קרית אתא זו קבוצה שתעשה הרבה בעיות השנה בליגה ואנחנו בינתיים שמחים על מה שקורה במשחקי האימון שלנו. עם כל האווירה מסביב, אני מאמין שהולכת להיות לנו עונה טובה."

בחלק ממשחקי האימון שקיימתם עד כה, עלית מהספסל.
"אין לי שום בעיה עם זה, להיפך. אחרי הפציעה שיניתי פאזה בהרבה דברים וגם בקטע הזה באמת לא משנה לי אם אני עולה מהספסל או בחמישייה. הכי חשוב לי זה שהקבוצה תנצח ואני אבוא לידי ביטוי, בין אם זה בתחילת, אמצע או לקראת סוף המשחק. אני חושב שעצם העלייה שלי מהספסל בינתיים מוכיחה את עצמה. היה לי טוב גם כשעליתי מהספסל בנהריה כך שבאמת אין לי בעיה עם זה, העיקר שהקבוצה תצליח."


מוסקוביץ'. חובת ההוכחה עליו

טעה בבחירת המסלול

עונת השיא של מוסקוביץ', שהחל את קריירת הבוגרים שלו בהפועל חולון, הגיעה בעונת 2008/09 עם מכבי הוד"ש, בה רשם ממוצעי דאבל-דאבל מרשימים של 15.2 נק' ו-10 רב'. משם הוא חזר לליגת העל (אחרי ששיחק שם עם הפועל י-ם) ולמרות שזכה באליפות המדינה עם גלבוע/גליל ב-2010, המספרים שלו ירדו בצורה משמעותית.

את העונה הבאה הוא התחיל בברק נתניה אבל משלא קיבל דקות משחק, שב ללאומית ועזר למ.כ. הבקעה לעלות לליגת העל. גם את עונת 2011/12 החל בליגת העל, הפעם אצל מכבי חיפה וגם שם לא קיבל מספיק צ'אנסים, מה שגרם לו לרדת פעם נוספת לליגה הלאומית, כאשר את העונה סיים בהפועל מגידו ושיחזר במשהו את המספרים שלו מהוד"ש (12.7 נק' ו-6.5 רב').

את העונה שעברה החל כבר בליגה הלאומית, אבל מוסקוביץ' עצמו מבין שהוא היה יותר מדי פזיז בבחירות שלו: "התהליך שעשיתי היה מוטעה-אחרי הקדנציה שלי בהוד"ש, קפצתי לליגת העל ובמקום להצטרף לקבוצה קטנה שם, העדפתי ללכת ישר לקבוצה גדולה. במקום להתחיל בקטן ולעלות למעלה, התחלתי ישר מלמעלה ולצערי זה מה שגרם לי ללכת אחורה. עשיתי כמה טעויות בדרך, אבל אני מאמין בעצמי ועדיין לא מאוחר-אני צריך לתת עונה אחת טובה כדי לחזור לבמה המרכזית. אני מאמין בעצמי ובקבוצה ומאמין שהמספרים האלה עוד יחזרו."

מה השאיפות שלך לעונה הקרובה-מבחינה קבוצתית ומבחינה אישית?
"יש ליגה טובה מאד השנה, עם קבוצות חזקות שהמטרה העיקרית שלהן זה להתמודד על העלייה. יש גם קבוצות אחרות, כמונו למשל, ששואפות להתברג כמה שיותר גבוה ולהיות בצמרת. יש בליגה הזו לפחות 8 קבוצות טובות מאד, כך שמבחינתנו אנחנו קודם כל נשאף להתברג כמה שיותר גבוה, להיות בין 8 הראשונות בליגה ולעלות לפלייאוף , משם הכל יכול לקרות. אם נגיע לפלייאוף, נוכל משם לסמן את המטרה הבאה שלנו. באופן אישי, ברור שהצלחה שלי זה הצלחה של הקבוצה ולהפך. ככל שאשחק טוב אני מאמין שהקבוצה תיראה טוב."






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();