טיפני ג'קסון
צילום: מוטי קלינגר



9 בום
ספסל ,26/02/2015

המשחק הראשון של חצי גמר היורוקאפ היה צמוד ופיזי, והקהל האשדודי שגדש את האולם יצא ממנו מאושר עם 66 – 57 בסיום לאשדוד, שזה היה גם יתרון השיא שלה במשחק. עם דקה וחצי על השעון הצרפתיות עוד היו במינוס 57 – 60 בלבד, אבל אשדוד הצליחה למצוא את הדרך לייצר לעצמה מרווח נשימה לגומלין, בריצה שנחתמה עם שלשה אדירה של שי דורון במתפרצת. ביום חמישי בצרפת (20:45, ישיר בערוץ 55 או 56) אשדוד תנסה לשמור על היתרון ולהעפיל לגמר יורוקאפ היסטורי.

מ.ס אשדוד 66 – לייל 57
אחרי מחצית ראשונה מגומגמת במיוחד, שהסתיימה ב30 – 26 לאשדוד שלא באמת נראתה יותר טוב מהצרפתיות, לא ממש ידענו למה לצפות. היה ברור כי השד לא כל כך נורא, אבל שתי הקבוצות היו רחוקות משיאן. במחצית השניה אשדוד הצליחה קצת להשתחרר והמשיכה לשלוט בריבאונד התקפה, ומנגד מייגן מהוני התעוררה בצד הצרפתי והעסק היה צמוד ומעניין. אשדוד עלתה ליתרון 38 – 29 במהלך הרבע השלישי, אבל ראתה אותו מצטמק ל3 הפרש בתחילת הרבע הרביעי שהיה צמוד כולו, עד בריחה המתוזמנת בדקה האחרונה. בחצי הגמר השני, הסינדרלה הבלגית מבריין השיגה ניצחון 77 – 73 באיסטנבול על הקבוצה המקומית.

צילום: מוטי קלינגר
ברבע הראשון אף קבוצה לא יכלה להיות מרוצה, למרות שהצרפתיות כן הובילו ברוב הרבע, כולל 7 – 0 בפתיחה. אשדוד התעשתה עם ריצת 10 – 2 משלה, שכללה שלשה של קלארק וחמש נקודות של הייטאוור, והמקומיות עלו ליתרון 10 – 9. מעבר של אשדוד לאזורית עבד לפרק זמן מסוים, אבל בדקות האחרונות של הרבע הייתה התרופפות מסוימת בהגנה וליל ניצלה את זה ליותר מידי סלים קלים. בסיום הרבע בובקינה פיצתה את הקבוצה על החטאות שלה מהקו ותנומה בהגנה עם שלשה עם הבאזר, 13 – 16.

גם ברבע השני לקח זמן לאשדוד להתעורר בצד ההגנתי, 20 – 15 קליל לאורחות. הייטאוור עם כמה מהלכים יפים ודורון עם ריבאונד התקפה עצמי עזרו לאשדוד לחזור לעניינים, בעוד הצרפתיות מתפשרות על זריקות לא פשוטות. אשדוד התחילה גם לייצר נקודות ממהלכים רגילים ולא רק בעקבות טעויות של ליל, וקלארק ודיאמנט העלו את אשדוד ליתרון, 27 – 26 עם קצת יותר מדקה לשחק ברבע. עד סיום המחצית קולודני וקלארק מהקו הגדילו את הפער ל30 – 26, הגדול ביותר של אשדוד עד כה.

ברבע השלישי העסק השתחרר באשדוד סוף סוף, והתחלנו לראות את אשדוד מייצרת סלים יפים בצבע מאסיסטים. ג'קסון ובובקינה בצבע העלו את אשדוד ליתרון 38 – 29. לוח העבירות לא בישר טובות עם יותר מידי שחקניות באשדוד עם 3 עבירות. אן וואוטרס הבלגית עצרה את הדימום עם סל מחצי מרחק ואסיסט למהוני, והצרפתיות חתכו את הפער לחמש. שלשה של מהוני צמצמה ל36 – 40, אבל אשדוד המשיכה לשמור על הפער עם סלים חשובים של ג'קסון שהגדילו שוב ל8. וואוטרס, שהחזיקה את הצרפתיות במשחק, צימקה ל38 – 44 בתום שלושה רבעים.

ברבע האחרון המתח עלה. מהוני המשיכה לעשות נזקים לאשדוד עם שלשה ולייאפ במתפרצת, וזה רק 43 – 46. סלווין ענתה בצד השני עם חדירה חשובה, הסל הראשון שלה הערב, אבל מהוני ענתה מיד בצד השני עם עוד שני סלים, 49 – 53 בלבד עם קצת יותר מחמש דקות לסיום. אחרי עבירה רביעית של מהוני המאמנת שלה הוציאה אותה מהמשחק, ו-וואוטרס לקחה את המושכות לידיה וצימקה ל53 -56. אשדוד יעדה לענות מנגד ולא איבדה את היתרון. ג'קסון וקלארק העלו ל62 – 57 עם 1:15 לסיום. איבוד מיותר של האורחות ושל המקומיות הוריד 20 שניות מהשעון, ואחרי פסק זמן ג'קסון בחטיפה ענקית גזלה מהצרפתיות צ'אנס לצמצם. בצד השני סלווין דייקה באחת מהקו, וליל לא הצליחה לייצר נקודות בנגד. את הריבאונד לקחה סלווין שמסרה לדורון, שהתייצבה בקור רוח מרשים ועם 2 מ11 מהשדה עד כה וקדחה שלשה גדולה שקבעה את תוצאת הסיום, 66 – 57.

לאשדוד:
טיפני ג'קסון 18 נק', 19 ריב'
אליסון הייטאוור 15 נק',
אלישה קלארק 10 נק', 7 ריב'
טטיאנה בובקינה 9 נק', 7 ריב'
שי דורון 8 נק'
לייני סלווין 3 נק', 5 ריב'
דניאל דיאמנט 2 נק'
נעמי קולודני 1 נק'







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();