צילום: איגוד הכדורסל



מקום שני לנבחרת בטורניר בטאלין
אלירן כהן ,26/08/2016

נבחרת ישראל הצעירה סיימה את מסעה הקצר באירופה עם תצוגה נאה בטורניר טאלין ומאזן של שני נצחונות מול הפסד בודד, שהביאו אותה לזכייה במקום השני. לאורך שני הטורנירים בהם השתתפה - הפגינה החבורה הצעירה של ארז אדלשטיין יכולת גבוהה וידעה לחזור גם ממשחקים בהם נקלעה לפיגורים משמעותיים. בשורות מעודדות ומשמחות לקראת אליפות אירופה, שתיערך בקיץ הבא, שם סביר להניח נזכה לראות כמה מחברי הנבחרת הנוכחית.

הנבחרת הצעירה של ישראל מסיימת את מסעה באירופה עם המקום השני בטורניר טאלין, בו התמודדה מול שלוש נבחרות שיחלו בשבוע הבא את טורניר המוקדמות לאליפות אירופה. כזכור, נבחרת ישראל נבחרה לארח את אחד הבתים באליפות, מה שסידר לה כרטיס אוטומטי לאליפות הקרובה, קיץ נקי מפעילות לכוכביה הגדולים, וצ'אנס של ממש לשחקני הדור הבא להוכיח שהם יכולים להימנות עם שחקניה בקיץ הבא.

אחרי שסיימה את הטורניר בבלארוס במאזן של ניצחון והפסד, יצאה ביום שלישי הנבחרת לטורניר נוסף, שנערך בטאלין, אסטוניה.

במשחק הראשון בטורניר (שנערך ביום רביעי) גברה הנבחרת בקלות על נבחרת אלבניה - 110:45. בר טימור, עמית שמחון, עוז בלייזר, איתי שגב ורוברט רות'בארט עלו בחמישייה של ארז אדלשטיין, שטסה ל- 31:7 בסוף הרבע הראשון ו- 51:22 עם הירידה למחצית, כשתומר גינת מקבל אשראי ומחזיר ברבע שני נהדר. איגור קולשוב היה האיש של הנבחרת במהלך הרבע השלישי, שכבר הפך גארבג'-טיים ארוך, ואפשר לאדלשטיין לתת דקות רבות לכל מי שרק חפץ.

קלעו לנבחרת: איגור קולשוב 22, דניאל קופרברג 18, תומר גינת ורוברט רות'בארט 11 כ"א, יפתח זיו 10, אדם אריאל ועוז בלייזר 7 כ"א, עמית שמחון ובר טימור 6 כ"א, איתי שגב, ועידן זלמנסון 5 כ"א, נאור שרון 2. רפי מנקו וכרם משעור עם פציעות קלות נחו.

במשחק השני, שנערך אמש, גברה הנבחרת 76:69 על נבחרת אסטוניה, המארחת, אחרי שכבר פיגרה ב- 11 נקודות הפרש במהלך הרבע השלישי. איגור קולשוב פתח בחמישייה של הנבחרת במקומו של עוז בלייזר, זכר ל- 22 הנקודות שקלע במשחק הראשון בטורניר. האסטונים סגרו את הרבע הראשון ביתרון 24:14 אולם הנבחרת בהובלת איתי שגב צמצמה עד ל- 37:34 במחצית. האסטונים פתחו נהדר את הרבע השלישי וכבר עלו ליתרון דו ספרתי, אבל התעוררות של עוז בלייזר קבעה 55:53 לנבחרת בסוף הרבע השלישי. 10 הדקות האחרונות היו של נאור שרון ויפתח זיו שהציגו יכולת נהדרת והעלו את ישראל ליתרון דו-ספרתי, בדרך לניצחן השני בטורניר.

קלעו לנבחרת: איתי שגב ועוז בלייזר 13 כ"א, נאור שרון 11, תומר גינת 9, רוברט רות'בארט 7, עמית שמחון 6, יפתח זיו, רפי מנקו ועידן זלמנסון 4 כ"א, אדם אריאל 3, בר טימור 2. איגור קולשוב שיחק ולא קלע.
כרם משעור (פצוע)ודניאל קופרברג לא שותפו.

במשחק השלישי והאחרון בטורניר, הפסידה הנבחרת 84:67 לנבחרת אוקראינה. הנבחרת עלתה באותה החמישייה שפתחה את המשחק השני בטורניר, בר טימור, איגור קולשוב, עמית שמחון, איתי שגב ורוברט רות'בארט, וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 24:18. יכולת טובה של הנבחרת ברבע השני הפכה את התוצאה, וסל של בלייזר עם הירידה למחצית קבע 38:37 כחול-לבן. האוקראינים עלו ל- 56:41 עם פתיחת הרבע השלישי, אבל הנבחרת בהובלת בר טימור ועידו זלמנסון קיזזה עד ל- 59:53 בסוף הרבע. נאור שרון ועוז בלייזר עוד קבעו שוויון 59 עם פתיחת הרבע האחרון, אבל משם הייתה זו רק הנבחרת האוקראינית שהעלתה הילוך ורצה 25-8 בדרך לניצחון שהבטיח לה את המקום הראשון בטורניר.

קלעו לנבחרת: בר טימור 16, עוז בלייזר, איתי שגב ונאור שרון 7 כ"א, עמית שמחון 6, אדם אריאל 5, רוברט רות'בארט, עידן זלמנסון ותומר גינת 4 כ"א, רפי מנקו 3, איגור קולשוב 2. יפתח זיו שיחק ולא קלע. כרם משעור (פצוע) ודניאל קופרברג לא שותפו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();