פה זה ישראל. תתחיל להתרגל.
ליאור חי צדקה ,26/10/2016

ממלחמות למלחמות למלחמות למלחמות, נדמה שלפעמים שכחנו לשחק כדורסל. המצב של הכדורסל הישראלי, לא הולך ונעשה טוב יותר. גם לא זה של הליגה הישראלית. המשקיעים והמממנים יודעים את זה. מה שהם לא יודעים, זה שאשדוד משחקת הערב באירופה. טור דעה.

בעוד כמה שעות (18:00 שעון ישראל) תעלה אשדוד למגרש במוסקבה, על מנת להתחיל את דרכה ביורוקאפ של עונת 2016/17. בחודשים האחרונים אנו עדים להדים של המלחמות הגדולות של מנהלת הליגה, דרך בתי משפט ותקשורת, בטענה שכדורסל הנשים הישראלי בהתרסקות ובטענה נוספת, שהכדורסל הנשי הישראלי חשוב מאוד לה מאוד.

בעוד כמה שעות תעלה מכבי אשדוד למשחק הראשון שלה באירופה לעונה הנוכחית בדממת אלחוט, כשרוב אוהבי הכדורסל כלל לא מודעים לפתיחת העונה האירופאית שלה. (כמעט) אף גוף בתקשורת לא דאג לדבר על כך, רק לפני שעה המנהלת בכבודה ובעצמה שכדורסל הנשים ועתידו חשובים לה, הוסיפה פוסט סמלי. כסף זה חשוב, אבל הוא לבד לא מבטיח עתיד. בשנים האחרונות נחקקו פה חוקים שהרחיקו את כדורסל הנשים הישראלי שנות אור מאימפריות אירופאיות והחזירו אותנו 30 שנים אחורה. חוק רוסי, קיצוץ זרות, ביטול חוק בוסמן- כל אלה לא קורים באף ליגת נשים מקצוענית ומתוקנת ברחבי הגלובוס. והקבוצות, נראה כי כבר הרימו ידיים ונסחפו עם הזרם. היאוש, אומרת חוה אלברשטיין, הוא יותר נוח. לפחות כך זה נראה מהצד. צעדים אלו הפכו את הליגה מתחרותית ומקצועית, לליגה עצובה שאף אחד לא רוצה לתקצב, לליגה בלי קהל, לליגה מלאה בפערי רמות ולליגה שהקבוצות בה לא הולכות לשחק באירופה. הם גם עזרו לשחקנית הישראלית להיות מתוסכלת יותר ומבולבלת יותר, מה שפוגע המון גם בנבחרת. ואל תספרו לעצמכם את הסיפור על הניצחון הגדול מול טורקיה- הטורקיות שיחקו בלי 4 מ6 השחקניות המובילות שלהן וניצחון מקרי אחד (מכובד ככל שיהיה) אינו מספר את הסיפור על מצבה של הנבחרת שהפסידה בבית לרומניה ממש לא מזמן ובטורניר הקודם קיבלה על הראש בזיסמן מקרואטיה ואף סיימה מתחת לבולגריה החלשה במקודמות אחרי ששחקנית בולגריה בינונית בת 43, שכבר הספיקה לפרוש מכדורסל, עושה לה בית ספר.

בעוד כמה שעות תעלה למגרש ברוסיה אשדוד, יחידת סגולה ישראלית ביורוקאפ, הקבוצה היחידה בישראל מודל 2016 שמשחקת באירופה ואחת מהקבוצות היחידות בישראל שמנסה להחזיק את הראש מעל המים ולא לטבוע בבינוניות המקומית. היא אפילו חולמת להצליח. להצליח באמת. להצליח בגדול. לחוות את אירופה, לנשום אוויר פסגות. הפעם, בניגוד להופעה הקודמת באירופה, אשדוד לא נתנה לחוקים ולשיקולים לא מקצועיים מקומיים לנהל אותה ומלבד סגל ישראלי- אמריקאי מצוין, החתימה גם שתי שחקניות בוסמן נהדרות שעשויות לעזור לה להגשים את החלום שלה ולהתקדם. ואנחנו, במקום להרים לה ולהרים לכדורסל הישראלי, עסוקים בהדים של מלחמות.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();