צילום: fiba.com



פתיחת מאכזבת בהיכל
אלירן כהן ,31/08/2017

התפאורה הייתה מושלמת, ההצגה קצת פחות. נבחרת ישראל הובסה במשחק הפתיחה של היורובאסקט, 69:48, מול איטליה הנחושה והאגרסיבית של מסינה. ביום שבת: פוגשים את ליטא. כספי היחיד שבלט בשורות ישראל, בלינלי להט אצל האיטלקים.

ליתר משחקי היום הראשון

היכל נוקיה, יד-אליהו, מנורה-מבטחים או תל-אביב-ארנה בשמו הזמני כבר אירח לא מעט אירועי ספורט חשובים, והערב נכנס לרשימה המכובדת אולי האירוע המכובד מכולם - אליפות אירופה לנבחרות. 11,000 איש גדשו את ההיכל ונתנו לכחולים-לבנים אווירה ביתית שבאליפויות אירופה האחרונות הייתה רק בגדר חלום, שהערב הפך למציאות.

ריצ'ארד האוול, ליאור אליהו, עמרי כספי, גל מקל ויוגב אוחיון עלו בכחול-לבן מול לואיגי דאטומה, ניקולו מלי, מרקו קוזין, דניאל האקט ומרקו בלינלי.

האיטלקים פתחו חזק, וכבר מדקות הפתיחה שיבשו את ההתקפה של ישראל. בלינלי פגע פעמיים מחוץ לקשת וקבע 8:2 מהיר לאיטליה. כספי היה היחיד שפגע מהעבר השני, ואיטליה לא התקשתה לטפס ל- 13:5. הנבחרת עלתה נחושה יותר מפסק זמן של אדלשטיין ושלשה של דוסון קבעה שוויון 13, אבל הסיומת של הרבע הייתה של איטליה, שרצתה 8-2 בדרך ל- 21:15.

מרקו בלינלי המשיך בערב הקליעה המצוין שלו בפתיחת הרבע השני ויחד עם ניקולו מלי העלה את האיטלקים ל- 25:15 ולאחר מכן ל- 30:20. האוול בדקות טובות החזיר את הנבחרת למינוס 4, כספי הוריד בעוד 2, אבל הנבחרת של מסינה חזרה מפסק זמן נחושה יותר ועד הירידה למחצית שמרה על יתרון 4 - 36:32.

לא הרבה השתנה בקצב המשחק של ישראל גם עם פתיחת המחצית השנייה. איטליה בהגנה אגרסיבית שיבשה את משחק ההתקפה של הנבחרת, שמצידה נקלעה ליום קליעות חלש במיוחד גם מחוץ לקשת. איטליה עלתה ל- 41:34 ובהמשך ל- 51:39 עם שלשה של קוזין. רבע לא טוב של הכחולים-לבנים הסתיים בפיגור 10, 51:41.

ישראל המשיכה ביכולת הלא משכנעת שלה גם במהלך הרבע האחרון, אותו סיימה ללא אף סל שדה. האיטלקים, מנגד, נהנו מערב התקפי נהדר וניצחו גם את הרבע האחרון – 18:7, בדרך לניצחון 69:48. הנבחרת של אדלשטיין סיימה את המחצית השנייה עם 16 נקודות בלבד, ועד למשחק נגד ליטא ביום שבת צפויה לה לא מעט עבודה. בעיקר מנטלית.

קלעים:
ישראל: עומרי כספי 18 (8/13 מהקו, 9 רב'), ריצ'ארד האואל 9 (4/11 מהשדה, 6 רב'), גל מקל 8 (3/12 מהשדה), שון דאוסון 5 (6 רב'), ליאור אליהו ויוגב אוחיון (4 אס') 4 כ"א. כן שותפו: גיא פניני, בר טימור, יותם הלפרין ועוז בלייזר.

איטליה: בלינלי 18 (6-8 לשלוש, 4 חטיפות), דאטומה 16 (4-7 לשלוש, 8 ריבאונדים), פילוי 12, מלי 9 (10 ריבאונדים), האקט 7 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), קוזין 4, אראדורי 3. כן שותפו: ביליגה, באלדי-רוסי, צ'ינצ'יאריני, ברנס ואבאס.

ארז אדלשטיין, מאמן הנבחרת, אמר בסיום: "המחצית הראשונה הייתה עוד היותר טובה לכאורה. הרגשנו במחצית הראשונה שהם מוציאים אותנו משטף המשחק ומהקצב שלנו, אבל איכשהו היינו באזור, אולי אם היינו עוצרים את בלינלי עם ה- 5/6 ל- 3, המשחק היה עוד יותר קרוב. אני פחות מעדיף לדבר על למה שחקן אחד שיחק יותר והשני פחות, יש לנו הרבה מסקנות, גם מההכנה, ואנחנו הולכים איתם, זו באמת לא שאלה אישית אם פלוני שיחק או אלמוני שיחק".

גל מקל "הרבה דברים לא הלכו היום ואנחנו צריכים להוריד בפני האיטלקים את הכובע. התפקיד שלנו זה להרים את עצמנו, ולבוא ביום שבת בצורה האופטימאלית ביותר".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();