קניסביק. לא מאבד (מנהלת הליגה)



על: מסכמים שבוע
ספסל ,04/11/2017

על המפתחות לניצחונות של קבוצות הליגה, על תרומת הספסל ועוד שלל נתונים מעניינים מהליגה. סיכום שבוע בליגת העל , בוחרים חמישייה ומביטים קדימה עם פריוויו לקראת המחזור הקרוב.



-- גיא יעקובוביץ', יניב סהראי --

החמישייה הסוגרת

ספסל? - מה תגידו על עירוני נס ציונה ובני הרצליה, שתי קבוצות שבהן הספסל מקבל יותר דקות מהחמישייה? אך אם בהרצליה זה מתבטא גם בנתוני המדד שנוטים לטובת הספסל, בנס ציונה הפער הוא גדול דווקא לטובת החמישייה (41.5 חמישייה מול 27 של הספסל), נקודה למחשבה עבור נדב זילברשטיין ועוזריו.

בנוסף, אם בדקות עסקינן, שווה לציין את חלוקת הדקות במכבי תל אביב/ הרוטציה שיצר נבן ספאחיה עבור שחקניו עובדת עד כה, וכל שחקניה של הקבוצה מקבלים בין 11.7 ל25 דקות בממוצע למשחק. יתרה מכך, הספסל של הצהובים קולע יותר נקודות מהחמישייה. בואו נקווה עבורם שחלוקה זו תמשיך לעבוד כמו שעבדה (מאזן מושלם עד כה).


בלגן אשדודי
- עבור אלו שצפו במשחקיה של מכבי אשדוד בעונה עד כה, לא היה קשה לפספס את חוסר הסדר בשני צידי המגרש. כעת מסתבר שזה משתקף גם מבחינת הנתונים: מכבי אשדוד אמנם נמצאת במקום השני בליגה מבחינת החטיפות (10.3 בממוצע), אך במקום הראשון בליגה מבחינת האיבודים עם 18.3 כאלו בממוצע, נתון שעוקף את כמות האסיסטים שלהם עם 15.8 בלבד. אך יחד עם זאת, גם זה (20 איבודים מול 18 אסיסטים) לא מנע מהם לנצח את ירושלים בבית השבוע.


התקפה זה הפתרון
- מנתוני קבוצות הליגה בארבעת המחזורים שחלפו להם, עולה כי חמשת הקבוצות שקלעו הכי מעט בממוצע, אלו גם חמשת הקבוצות שנמצאות בחלק התחתון של הטבלה (מקומות 8-12). היוצאת מן הכלל היא מכבי תל אביב, שלמרות שנמצאת רק במקום השביעי בקטגוריה זו עם כמעט 80 נקודות למשחק, מובילה את הליגה עם מאזן נקי מהפסדים.


חי מעבר לקשת
- שימו לב לקורי וובסטר. הגארד הניו זילנדי מעמיד עד כה מספרים מצוינים עם 18.3 נקודות למשחק ו5.5 אסיסטים, אך הדבר המעניין באמת הוא בעניין חלוקת הזריקות שלו. וובסטר קלע העונה יותר זריקות לשלוש מאשר לשתיים, נתון שאולי נראה לא מלהיב עבור נער פוסטר, אך שמדובר בקלעי החמישי בטיבו בליגה זה כבר הרבה יותר מיוחד. גארד נהריה דייק עד כה ב29\15 לשלוש לעומת 31\9 מהשתיים (!), כעת נותר רק לראות אם נתונים מפתיעים אלו יישמרו.


קצב החליל
- אנחנו אמנם רק במחזור החמישי , אך עד כה השחקן שמחזיק ביחס האסיסטים איבודים הוא לא אחר מאשר חליל קנאסביק מבי הרצליה הפוורוד סנטר רושם נתונים מרשימים בתחום זה עם 15 אסיסטים לעומת 2 (!) איבודים בלבד עד כה. הגבוה הבא ברשימה אגב, הוא תומר גינת שנמצא הרחק מאחור במקום ה16 בקטגוריה זו. כעת נשאלת השאלה מתי קנאסביק יתרגם את היכולת הטובה גם לסלים משלו(5.8 נקודות בלבד למשחק) .

החמישייה הפותחת

תמיר בלאט- 17 נקודות, 2 אסיסטים.
זיו בן צבי - 13 נקודות, 7 כ"ח ו5 אסיסטים.
רפי מנקו - 13 נקודות, 9 כ"ח .
דיוויד לורי- 22 נקודות, 11 כ"ח, מדד 32.
איגור נסטרנקו- 14 נקודות, 4 חטיפות ו3 כ"ח

ומה מצפה לנו השבוע בליגה?

שימו לב: משחקי השבוע יהיו בסימן מאזני ניצחונות לאורך ההיסטוריה בביתן של הקבוצות המארחות. לא פחות מחמישה מפגשים יהיו בין קבוצות שביניהן מאזן שוויוני בביתה של הקבוצה המארחת.


בני הרצליה - הפועל תל אביב (שבת, 18:30, "מבצר" היובל)

הקבוצה המקומית מגיעה למשחק במצב לא אידאלי לאחר 3 הפסדים רצופים בליגה ועוד אחד במסגרת היורופקאפ. בקבוצה מהשרון יודעים שהפסד נוסף עלול להכניס את המערכת ללחץ ולכן ינסו להימנע כזה. הקבוצה האורחת מגיעה אחרי ניצחון חשוב מול אילת ששחרר הרבה אוויר בקרב ראשי מהשרון. בהפועל ירצו לרשום ניצחון ראשון העונה רגע לפני שהיא נכנסת לתקופה של 3 משחקי בית רצופים. בקבוצה יכולים להיות מעודדים מהשתלבותו של ג'רל מקניל שהצטיין בניצחון הביתי בשבוע שעבר.

המאזן: 9:9 בין הקבוצות כאשר בני הרצליה מארחת .


מכבי חיפה - הפועל חולון (שבת, 20:30, רוממה)

מכבי חיפה המשיכה להראות רע כשרשמה במחזור שעבר הפסד משפיל נוסף, הפעם למכבי תל אביב. במכבי חיפה צפויים לעשות שינויי, כשהראשון צפוי להתרחש עם הצטרפותו של רג'י באקנר שחתם וצפוי להחליף את וויל גרייבס המאכזב. בחולון הצליחו להתאושש במעט מפתיחת העונה הרעה עם 2 ניצחונות בליגה. באירופה, מנגד, חולון עדיין לא מצליחה להיכנס לעניינים ורשמה הפסד נוסף שפוגע משמעותית בסיכויי העפלה של הקבוצה לשלב הבא במפעל.

המאזן: 21:21 בין הקבוצות בביתה של מכבי חיפה, מה יהיה הפעם?


הפועל אילת - הפועל ירושלים (ראשון, 19:45, בגין)

הפועל אילת היא אחת מחמש הקבוצות שמחזיקות במאזן של 1-3. באילת יודעים שהפסד נוסף ירחיק אותם מהצמרת הגבוהה והם ינסו לתפוס את אלופת המדינה לא מוכנה, בדיוק כפי שעשתה אשדוד. מי שמאכזב מאוד הוא אלנדו טאקר, שהיה לאחד הזרים הטובים בליגה בשנתיים האחרונות, אך העונה מציג יכולת חלשה.

מנגד, שבוע מוזר עבר על הפועל ירושלים. הוא התחיל עם הפסד ראשון ומפתיע בליגה לאשדוד, הרבה בגלל רבע ראשון נוראי ממנו לא הצליחה לחזור, ונמשך עם ניצחון ראשון במסגרת היורוקאפ שמשאיר את הקבוצה מהבירה בתמונת העלייה לשלב הבא.

המאזן: 7:7 במפגשים בין הקבוצות באילת .


המשחק המרכזי: מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב (ראשון, 20:30, בית מכבי)

מפגש בין שתיים מהקבוצות החמות בליגה. ראשון לציון ממשיכה להראות מצוין ובמחזור שעבר רשמה ניצחון קליל על השכנה מנס ציונה. מלבד הפסד אחד (להפועל ירושלים), רשמו חניכיו של ברנר 3 נצחונות מרשימים. מי שמתחיל להתחבר לקבוצה לאחר שהצטרף בשלב מאוחר לקבוצה הוא מרפי הוולואי. היריבה מתל אביב היא הקבוצה היחידה שנותרה מושלמת בליגה. בשבוע שעבר פגשו חניכיו של ספאחיה את מכבי חיפה ולא התקשו לגבור עליה.

המאזן: 32:6 למכבי תל אביב, זהו המפגש היחידי במחזור הזה בין קבוצות שמאזנם אינו שוויוני בביתה של הקבוצה המארחת .


גלבוע/גליל - עירוני נהריה (שני, 19:45, גן נר)

גלבוע/גליל מגיעים למשחק הביתי מול נהריה במצב לא נוח בכלל, כשמלבד שלושת ההפסדים הרצופים, היא נקלעה גם למכת פציעות שפוגעת מאוד בקבוצה בשבועיים האחרונים. יחד עם זאת, בית הלחמי גיבש חבורה לוחמת שלמרות הפציעות צפויה להמשיך לעשות צרות לכל קבוצות הליגה.

מהצד השני, בנהריה נרשמו לא מעט חיוכים אחרי ניצחון נוסף שממשיך את פתיחת העונה הפנטסטית של חניכיו של אריק אלפסי. לנהריה מצפה תקופה של משחקים נוחים יחסית, ואם היא תדע לנצל אותה, הקבוצה מהגעתון עשויה לבסס את מקומה בצמרת הגבוהה.

המאזן: 7:7 במפגשי שתי הקבוצות בביתה של גליל.


מכבי אשדוד - עירוני נס ציונה (שני, 20:00, הקריה)

מפגש בין שתי קבוצות שמגיעות בכושר הפוך למשחק. המארחת מגיעה לאחר ניצחון החוץ המרשים על הפועל ירושלים ותרצה להמשיך ביכולת הטובה לצד שיפור בתחום האיבודים (18.3 בממוצע) ותקווה לתרומה גדולה יותר מצד שחקניה הישראלים .

מנגד, נס ציונה באה למשחק לאחר ההפסד הביתי למכבי ראשון לציון, במשחק בו נראתה רע מאוד ופיגרה לאורך רובו המוחלט. הכתומים ירצו לשכוח מההפסד הקודם ועל מנת לעשות זאת יצטרכו שחקניו של נדב זילברשטיין קודם כל לשפר את יכולתם מקו העונשין( פחות מ60% בתחום זה).

המאזן: 2:2 בין הקבוצות במשחקים באשדוד.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();