ניסים כהן. חודש נהדר



אוקטובר בארצית: המצטיינים
אלירן כהן ,05/11/2017

לקחנו שני מחוזות, בחרנו שני מצטיינים, הרכבנו חמישייה והוספנו שני מאמנים. חודש אוקטובר בארצית מאחורינו, וצוות "ספסל" בחר את השמות שבלטו במהלכו.

-- ענר חתואל, מאיר פריילכמן אלירן כהן --

מצטיין המחוז הדרומי: רז ניסים כהן (הפועל חבל מודיעין)

חודש נפלא עבר על הגארד המוכשר של חבל מודיעין. אומרים על ניסים כהן שכשהראש שלו מאופס, השמיים הם הגבול, ובאוקטובר הכל התחבר נכון. חבל מודיעין סיימה את אוקטובר במקום הראשון ועם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות ואפס הפסדים כולל שני ניצחונות מהדהדים של מעל 30 הפרש על בת-ים ועירוני ר"ג ולאחריהן ניצחון גדול בקרב צמוד על המועמדת לעלייה אליצור אשקלון. בכל המשחקים מי שהוביל את חבל מודיעין היה ניסים כהן עם תצוגות כדורסל מופלאות וממוצע מדהים של 28.3 נק' למשחק שהראו לנו שוב באיזה כישרון גדול מדובר. שאפו.

ניסים כהן: "אני מודה מאוד על הבחירה, זה מחמיא לי מאוד ועוזר לי להמשיך לעבוד קשה ביום יום על היכולות שלי ולהכין את עצמי ביחד עם הקבוצה לעלות ליגה, שזה המטרה שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה. החברים לקבוצה מדהימים ובלעדיהם לא הייתי מציג יכולת טובה וכמובן המאמן התותח יוסי שנותן לי את הבמה ומאמין בנו ב-100 אחוז. ותודה לבורא עולם על הבריאות והיציבות הנפשית שזה הכי חשוב אצלי."

מצטיין המחוז הצפוני: אור מורדוך (הפועל עמק חפר)

אם בשנתיים האחרונות עמק חפר הייתה צריכה שבוע, חודש או סיבוב שלם כדי להיכנס לעניינים - השנה הקבוצה הצנועה מרופין כבר הפתיעה את כולם ופתחה את העונה בסערה עם שלושה נצחונות רצופים, כולל אחד נגד הטוענת לכתר מרמה"ש.

זה לא שהתקציב גדל ולא שהגיע רכש משמעותי. עמק חפר השתלטה על המקום הראשון הרבה בזכות החבורה המקומית הלוחמת שלה, בהובלת אור מורדוך הצעיר (רק בן 19), שסיים את אוקטובר עם 15 נקודות בממוצע למשחק. מורדוך, בוגר מחלקת הנוער של המועדון, היה שותף לשתי העונות הנפלאות האחרונות של הקבוצה ובקיץ האחרון כבר קיבל את סרט הקפטן. בעמק חפר תולים הרבה תקוות בילד, ועל פי המשחקים הראשונים של העונה בהחלט נראה שיש להם על מה לסמוך.

מורדוך: "כבוד וכיף גדול להיבחר לתואר שחקן החודש. במועדון הפועל עמק חפר, מאמינים לאורך השנים בבנית קבוצות צעירות, בהם יש שחקנים בתחילת דרכם אשר שואפים להתקדם מעבר לליגה ארצית ולהגיע לרמות הגבוהות של הכדורסל הישראלי. דן המאמן משרה ביטחון לשחקנים ומכוון את הקבוצה בצורה מצוינת אשר תורמת להצלחה. השקט והסבלנות שההנהלה מעניקה לשחקנים ולצעירים היא גורם נוסף בחודש הטוב שעברנו. אני שמח שהשנה נתנו לי להוביל את הפרויקט כקפטן הקבוצה, ועד כה אנו מצליחים ונתנו חודש ראשון נפלא.

זה טבעי שבמהלך העונה יהיו עליות וירידות, בטח בקבוצה צעירה, אבל יש לי ביטחון מלא בקבוצה.אישית אני מרגיש ביטחון בשנתי השלישית בליגה ושמח שאני מצליח להציג יכולת טובה בשילוב עם ניצחנות של הקבוצה. ההשקעה והעבודה הקשה שלי מתחילים להניב תוצאות ואני שואף להמשיך להתקדם ולהצליח העונה בכדי להתקדם לרמות הגבוהות בעתיד".

משלימים חמישייה

נדב נאור (מכבי פתח תקווה) - ארצית דרום

פתח תקווה פתחה את העונה בצורה נפלאה עם 3 ניצחונות רצופים, כששניים משחקני הבית שלה, נדב נאור ורז אלבז, חוזרים ל״עולמות״ ומשאירים בכל משחק את הלב והנשמה על הפרקט. לאחר התלבטות קשה בחרנו להתמקד בנאור, עם ממוצע של 12.6 נק׳ למשחק, הרבה אסיסטים ובעיקר-משחק לחימה בשני צידי המגרש ויד נהדרת מטווח השלוש. נאור, שהיה קפטן הקבוצה והוא אחד מהמנוסים על הפרקט, הוא האיש של עידן דורון למשימות מיוחדות ואולי אולי הוא יהיה אחד הגורמים לעלייה של פתח תקווה לפלייאוף (ואולי יותר מזה) בסיום העונה.

לירן שוורצוולד (הפועל צפת) - ארצית צפון

בצפת, שחזרה לארצית רק לפני 3 שנים, סימנו העונה את המקום בפלייאוף כמטרה ברורה. אם לשפוט ע"פ פתיחת העונה היא בהחלט נמצאת בדרך לשם. בזמן ששלוש הקבוצות האחרות שמכוונות לשם כבר הפסידו פעם אחת החודש, צפת הצליחה לשמור על מאזן מושלם, הרבה בזכות התרומה של לירן שוורצוולד, שהיה האיש המשמעותי של הקבוצה בדקות המכריעות בשלושת המשחקים, ועם קור הרוח והניסיון שלהקרין על חבריו לקבוצה הוביל את צפת למאזן מושלם בחודש אוקטובר. ועל הדרך - גם השרה על מאמנו, פופי חדד, את התחושה שיש לו על מי לסמוך ברגעי ההכרעה.

סול לשם (הפועל חבל איילות) - ארצית דרום

מכל הקבוצות בליגה, דווקא חבל איילות הצנועה הייתה זו שהצליחה לשים את ידיה על הגארד המוכשר שירד בקיץ מהליגה הלאומית, ובינתיים נראה שמדובר בבינגו. הרבה בזכותו חבל איילות פתחה היטב את העונה ועם ממוצע מצוין של 21.6 נק' באוקטובר ומאזן של שני ניצחונות מול הפסד בודד נראה שחבל איילות בדרך הנכונה להתברג בחלק העליון של הטבלה העונה, ואולי לייצר איזו סטיגמה מעט אחרת למועדון שבמשך שנים ארוכות דשדש בחלק התחתון של הטבלה.

השחקן השישי: תום בסרגליק (עירוני קריית אונו) - ארצית צפון

המעבר למחוז הצפוני של הליגה לווה בקריית אונו בלא מעט חששות ותחושות של חוסר ודאות. הסגל שהלך והצטמצם השאיר את התהיות במקומן, אבל מהרגע שהעונה יצאה לדרך הקבוצה של ניר מטלון עשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב - לבוא כאנדרדוג ולנצח. אונו סיימה את חודש אוקטובר במאזן חיובי של שני נצחונות והפסד בודד, ועשתה זאת הרבה בזכות היכולת שהפגין בסרגליק בצבע, כגבוה כמעט יחידי. בנובמבר כבר ישחק לצידו ולאדי ירמישין.


מאמני החודש: דן ג'יי (הפועל עמק חפר) ורועי מייזליק (מכבי שוהם)

אחרי שבשנים האחרונות התרגל להוביל קבוצות לצמרת, השנה הלך דן ג׳י על כיון מעניין אחר, והצטרף לעמק חפר הצנועה, שבשנתיים האחרונות הצליחה להדהים את הליגה פעמיים עם זכיה בגביע האיגוד והעפלה לפלייאוף, ובקיץ האחרון נפרדה מכל כוכביה.

ובכן, יכולנו לצפות לירידת מתח, יכולנו לקבל בהבנה פתיחת עונה מדושדשת בתחתית, אבל חודש אוקטובר ברופין היה המשך ישיר לעונה האחרונה. התקציב הצנוע והסגל הצעיר לא באמת שינו דבר, ודן ג׳י, עם כל הניסיון שצבר ועם כל האנרגיות מסביב, לקח את הקבוצה הזו לאחת מפתיחות העונה המרשימות שלה בשנים האחרונות. ומכאן - בהחלט אפשר לחשוב על לעדכן שוב את רף הציפיות.

דן ג'י: "מודה לספסל על הבחירה בי.מקדיש אותה לשחקנים שלי ולהנהלה הנהדרת ליאור קפלינסקי ויהוא אורלנד. שנמשיך ככה".

כמאמן המחוז הדרומי בחרנו ברועי מייזליק, שהוביל את שוהם הצעירה למאזן מפתיע במיוחד של שני נצחונות מול הפסד בודד. לאורך השבועות האחרונים מייזלק הקפיד להתבטא במונחים קבוצתיים, להזכיר שהמטרה הראשית של שוהם היא לא לנצח משחקים אלא לגדל שחקנים, ושכל אחד מהנצחונות שהושגו הגיע דרך משחק קבוצתי ולא הודות להתבלטות של שחקן זה או אחר.

כך, בזמן שפתח תקווה וחבל ומודיעין סיימו את אוקטובר עם מאזן נקי מהפסדים, תואר מאמן החודש במחוז הדרומי הולך דווקא למאמנה של שוהם, שלמעשה - לראשונה בקריירה שלו מאמן קבוצת בוגרים שמציגה בינתיים יכולת נהדרת. אם תצליח לשמור על הקו המפתיע הזה, העונה במחוז הדרומי תהפוך מתרתקת אפילו יותר מכפי שיכולנו להעלות על דעתנו רק לפני שבועות אחדים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();