צילום: מנהלת הליגה



על: מסכמים שבוע
ספסל ,18/11/2017

על החלוקה המעניינת במוליכת הטבלה, חילופי הזרים בקבוצות ושלל נתונים מעניינים מרחבי הליגה. ספסל מסכם לכם שבוע וגם בוחר את החמישייה המצטיינת שלנו.

-- גיא יעקובוביץ --

החמישיה הסוגרת

מאוזנת - כבר בפעמים הקודמות, כתבנו לכם על הרוטציה המרשימה שמבצע נבן ספאחיה בין שחקניו העונה בליגה. אך מסתבר שהחלוקה השווה בין שחקני מכבי תל אביב מתבטאת גם בטור הנקודות, ממנו עולה כי תשעת הקלעים המובילים של הקבוצה העונה קולעים בין 6.2 ל11.8 נקודות בממוצע, נתון מעודד במיוחד מבחינת הצהובים ומאמנם. כל עוד הם מנצחים זה נראה טוב אך שאלת המפתח היא האם זה ישמר גם אם כאשר ההפסדים בליגה יגיעו (מאזן מושלם עד כה).


גם אופה וגם לא כופה -
מה תגידו על יותם הלפרין, שבגיל 33 נותן את אחת מעונותיו המוצלחות בשנים האחרונות ומוביל את הליגה באחוזים משלוש ומשתיים? הלפרין מפגין את החוכמה ואת הניסיון אותם צבר לאורך הקריירה הארוכה וזה מתבטא באחוזים הטובים מכל הטווחים (62.5% לשלוש, 71% לשתיים, 85% מהעונשין) וקולע 10.3 נקודות למשחק, כל זאת בלי לכפות זריקות ועם זרימת קצב המשחק והקבוצה. כעת נשאלת השאלה האם יצליח לשמר מספרים לאורך העונה כולה כשהעייפות תיתן אותותיה.


היה אופה עכשיו כופה -
כשדקואן קוק הוחתם בנס ציונה, זה לווה בהתלהבות רבה הן מצד האוהדים והן מצד הפרשנים. בצדק יש לומר, כמה פעמים נוחת בארצנו אלוף תחרות השלשות בNBA? אך עד כה נראה שמה שדקואן משמר זה בעיקר את כמות הזריקות שמזכירה את תחרות השלשות.

למה אנחנו מתכוונים אתם שואלים? ל9.5 זריקות לשלוש בממוצע למשחק, נתון שמסייע לו להוביל בקלילות בקטגוריה זו בפער מכובד. אמנם דקואן קולע גם 3 שלשות למשחק (שני בליגה), אך לצד זאת זה ב-31.6% משלוש בלבד, נתון שמציב אותו במקום ה37 בליגה בלבד בתחום זה.


שומרת בצמרת -
אם לפני כמה שבועות דיברנו על חשיבות ההתקפה בקרב הקבוצות המובילות בליגה, הפעם נאיר את העובדה כי שתי הקבוצות המובילות את הטבלה, מכבי תל אביב והפועל ירושלים, הן גם שתי קבוצות ההגנה הטובות עד כה ומחזיקות את יריבותיהן על 71.5 ו74.8 נקודות בהתאמה. מישהו אמר פעם שההתקפה הכי טובה היא הגנה?


יש הרבה בים -
לא פחות מ8 זרים שוחררו מקבוצות ליגת העל עד כה,ו10 חדשים הוחתמו עד כה. ואם זה מספרים סבירים לעונה, אל תשכחו שאנחנו עדיין בחודש נובמבר (!) אחרי שישה מחזורי ליגה בלבד. בנוסף פוטרו שני מאמנים ועדיין ללא הוחתמו חדשים במקומם. כעת נשאלת השאלה אם זה המצב אליו שואפים במנהלת הליגה ובקבוצות, שכל יומיים מוחתם שחקן חדש, רוב הפעמים כי פשוט אפשר. אנחנו חושבים שאפשר וצריך למתן את העניין הזה.


החמישיה הפותחת

החמישייה המצטיינת שלנו השבוע היא ב"צמוד למדד". כל שחקני החמישייה מתהדרים בלפחות 25 נקודות מדד במחזור החולף, מתנשא מעל כולם הוא ג'ייקובן בראון עם 42 (!) כאלו.

תמיר בלאט
- 22 נקודות, 5כ"ח, 5 אסיסטים, מדד 27.
שון דאוסון
- 25 נקודות, 5 כ"ח, מדד 25.
ג'ייקובן בראון
- 28 נקודות, 5 כ"ח, 8 אסיסטים, מדד 42(!)
ג'ו אלכסנדר
- 29 נקודות , 3 אסיסטים, מדד 32.
ג'ייק כהן
- 19 נקודות, 6 כ"ח,3 אסיסטים, מדד 25.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();