צילום: מנהלת הליגה



גביע: דרבי דרומי, חולון מול ראשל"צ
ספסל ,30/12/2017

רבע גמר הגביע יוצא לדרך הערב: אילת ואשדוד נפגשו רק לפני שבועיים במסגרת הליגה, עכשיו אשדוד מחפשת נקמה. גם ראשל"צ חטפה בראש מהיריבה שלה להערב, ותנסה להגיע יותר חדה למשחק הגביע.

מכבי אשדוד - הפועל אילת (18:30, הקריה, אשדוד)

המשחק שיפתח לנו את שלב רבע הגמר, יפגיש בין שתי קבוצות שלא ממש הולך להם העונה בליגה. השתיים ממוקמות בחלק התחתון של העונה, אם כי באילת נראה שהעניינים מתחילים להתחבר והם כבר על רצף של 3 ניצחונות בכל המסגרות, כולל אחד על היריבה שלהם להיום בערב. השתיים נפגשו לפני שבועיים במסגרת המחזור העשירי בליגת העל, וזה נגמר ב76:86 לדרומים יותר.

אשדוד ידעה הצלחות בשנים האחרונות בגביע, עם 2 העפלות רצופות לחצי הגמר והעפלה לגמר לפני שנתיים. גם לאילת יש 2 הופעות רצופות בחצי, אבל בשנתיים שקדמו להופעותיה של אשדוד. אשדוד רשמה ברבע הגמר ניצחון מרשים על חיפה, בעוד אילת עד כה פגשה רק נציגות לאומית וזה צפוי להיות המבחן הראשון שלה בגביע.


הפועל חולון - מכבי ראשל"צ (20:30, טוטו, חולון)

בהפועל חולון התאוששו מרצף הפסדים למורסיה, ירושלים ומונאקו, שנבע בין היתר בגלל סגל קצר ועומס משחקים. ככלל, החניכים של דן שמיר מציגים כדורסל יפה לעין ומשתפרים ככל שהעונה מתקדמת. שחקנה הבולט של הקבוצה הוא כמובן גלן רייס ג'וניור, שכרגע אף קבוצה ישראלית לא ממש הצליחה להתמודד איתו ברמה האישית. הסגולים-צהובים מעודדים גם מחזרתו של טו הולוואי לסגל הקבוצה ויחד איתו הם מציגים עומק לא טיפוסי לקבוצה ישראלית שהיא לא הפועל ירושלים או מכבי ת"א. הפועל חולון ממוקמת כרגע במקום השלישי בליגה עם מאזן זהה לירושלים שנמצאת במקום השני.

מנגד, ראשון לציון של שמוליק ברנר מסתמנת כקבוצה לא יציבה, שיכולה להגיע לכל מגרש בארץ, לתת פייט וגם לנצח. ראשון לציון ממוקמת במקום השישי בליגה, עם מאזן של חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים, בזהה לעירוני נהריה שממוקמת מעליה והפועל ת"א שנמצאת מקום אחד מתחתיה. ראשון לציון עוד לא הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים העונה ואם היא תנצח בחולון זו תהיה הפעם הראשונה. ניצן חנוכי עדיין צפוי להיעדר בשורות הכתומים.

קשה לומר שחולון היא לא פייבוריטית למשחק הזה, קל וחומר כאשר הקבוצה של דן שמיר מגיעה בסגל מלא למשחק, אותו היא מארחת בביתה, שצפוי להיות מלא. במפגש הליגה העונה, אגב, חולון הביסה ללא תנאי את ראשון, 74:104. חולון נהנתה באותו משחק מיום קליעה נהדר מחוץ לקשת ואין ספק שהחולונים תלויים הרבה בקליעה שלהם מבחוץ, הודות לסגנון המשחק אותו מנחיל דן שמיר.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();