רומרו. יודע על מה הוא צריך לעבוד



מאחורי הספסל: ערב שיא
אלירן כהן ,12/01/2018

איסמעיל רומרו, עידן רגואן, אוראל לב, אלמוג ברק, פלורין קמפבל, קורטני פלס ועוד כמה שמות שברחו לנו בין השורות חגגו השבוע שיאים אישיים, מרתקים ופחות. וגם: חיפה מתאוששת, רחובות שומרת על יציבות, רעננה ממלאת את הטופס, יבנה מגבירה קצב, ורועי חגאי נכנס להתחייבות שקשה לעמוד בה. מסכמים מחזור בלאומית.

- זה היה אחד הערבים הפחות טובים של הפועל חיפה מאז הוקמה מחדש. 59 נקודות, 38 נקודות מדד והפסד ליריבה הכי גדולה שלה בגלגול הנוכחי, מסיבה שאפילו לא לגמרי ברורה למישהו, הפועל ר"ג / גבעתיים. המועד: אמצע אוקטובר. האולם: זיסמן. המסגרת: סיבוב א' בגביע המדינה. בר"ג נשבעו שגם ניצחון בפחות מ- 37 הפרש יספק אותם בליגה, בחיפה הסתפקו בהצהרות שלגביע חוקים משלו. השבוע השיגו האדומים מרוממה את הניצחון המיוחל, שאמנם לא ממש קידם אותם בטבלה, וסביר להניח שגם לא ישפיע במאומה על זהות האלופה, אבל לפחות סידר לנו כמה אייטימים לדבר עליהם. מה רע.

- שלושה הפסדים בארבעה משחקים כמעט ולא ערערו את מקומה של ר"ג / גבעתיים בצמרת הטבלה. הפער משתי המוליכות אמנם גדל, אבל המקום השלישי נשמר, לפחות עד למחזור הקרוב. הארודונים סיימו את המשחק עם 57 נקודות והשוו את השיא השלילי הקבוצתי שהעמידו לפני שנתיים נגד קריית אתא של גינת ופארין. אז היה להם את דרק קארקטר, היום לא ממש היה להם את בריאן הארפר, שאגב - היה שותף מלא למאזן ה- 3/4. נגד חיפה קלעה ר"ג 25 נקודות במחצית השנייה, נגד יבנה ספגה 54 במחצית השניה, ואת מה שהיה נגד רחובות נשאיר בספרים.

- חיפה, מאידך, לא הציגה משחק גדול מידי, אבל זכתה בניצחון שהביא לה יותר משתי נקודות על הנייר. אוראל לב בערב שיא סיים עם 26 נקודות (מרחק נקודה משיא הקריירה שלו) והוסיף 7 שלשות (שיא קריירה), למרכוס ריד אכזב עם 2/15 וכבר הספיק להיפרד אחרי קדנציה מאכזבת, אבל הכוכב הגדול של הערב היא איסמעיל רומרו, ששוב ריחף באוויר ל- 23 נקודות, הוסיף 20 ריבאונדים ו- 5 חטיפות, סחט 12 עבירות, ובכל זאת סיים עם מדד חסר פרופורציות של 31 בלבד. הוא לא התבייש להודות בסיבה לכך (12 החטאות מהקו) גם על גבי הרשתות החברתיות.

- אבל רומרו לא היה היחיד שחגג ערב מדהים בצבע. גם אלונזו קולמן מרחובות סיים עם 24 כדורים חוזרים והשניים יחד כמעט ועשו היסטוריה. הייתה זו הפעם השנייה בלבד בתולדות הליגה בעידן הסטטיסטיקה הרשמית ששני שחקנים במחזור אחד לקחו יותר מ- 20 כדורים חוזרים. הפעם הקודמת הייתה בעונת 2011/12 כשרמון קלמנטה (טבעון) וראשון טרנר (יקנעם/מגידו) חגגו עם 22 ו- 20 בהתאמה. ינעם אירם (רחובות) ותומר בר-אבן (חיפה) שיחקו אז לצד טרנר, אופיר הובר (חיפה) לצד קלמנטה. לפעמים ההיסטוריה חוזרת על עצמה מבלי שבכלל נשים לב.

- רחובות, לא בערב שיא, הייתה גדולה מספיק על הוד השרון כדי לגבור על ניסיון קאמבק של האורחת ברבע האחרון. הוד השרון סיימה את המשחק עם שני שיאי ליגה עונתיים שליליים - 4 קליעות מוצלחות בלבד מקו העונשין ב- 34%. מאידך, היא גם השוותה את שיא החטיפות במשחק אחד שהעמידה בעצמה לפני חודשיים נגד כפר סבא - 18, כשורנון טיל בלט עם 8. רחובות, שכבר הפסידה העונה פעמיים בבית, בדיוק בשתי נקודות הפרש, ממשיכה לשמור על המשוואה: כשהיא קולעת למעלה מ- 80 נקודות היא יוצאת עם הניצחון. נראה מתי, אם בכלל, היא תשבר.

- במגדל העמק התקשו לנחות אחרי הניצחון הגדול על קריית גת בשבוע שעבר, הגיעו למטרווסט, וקיבלו בראש. 58 נקודות קלעה רעננה במחצית הראשונה, עלתה כבר ליתרון שיא של 39 נקודות, וזכתה לערב נדיר בו כל 11 שחקניה עלו על הטופס. רעננה סיימה את המשחק עם 4 שלשות בלבד אבל זכתה לראות את גל טסלר שובר בצורת של 23 החטאות רצופות מחוץ לקשת, מאז הניצחון על יבנה, וקולע שלשה. שבוע שני ברציפות שרעננה קולעת 91 נקודות, שבוע שני ברציפות שהיא גם מנצחת.

- קבוצה נוספת שהמשיכה את המומנטום הנהדר שלה היא אליצור יבנה, שכבר רושמת ניצחון שלישי ברציפות - רביעי בחמשת המשחקים האחרונים שלה. 94 נקודות בממוצע לערב העמידה יבנה בארבעת נצחונותיה האחרונים, ולראשונה מאז מחזור הפתיחה - הסתפקה בערב פושר של ג'רמיין ג'ורדן שסיים עם פחות מ- 10 ריבאונדים. עידן רג'ואן פגע 5 פעמים מחוץ לקשת בפעם השלישית העונה. גם הפעמיים הקודמות הסתיימו עם ניצחון. והנה לכם מישהו לנסות לעצור.

- בפעם השנייה העונה (מתוך שלוש) מצליחה קריית מוצקין, שעלתה לליגה בזכות שלשת באזר, לנצח משחק עם שלשה בשנייה האחרונה. ברחובות זה היה ליאור שגב, והשבוע - בבית נגד גליל, הגיע תורו של גיא סהר להכריע את המשחק. נועם מטלון סיים עם 0/7 מחוץ לקשת, אבל פלורין קמפבל פיצה עם 28 נקודות וסחיטה של 14 עבירות, עוד שיא ליגה עונתי שקיבלנו השבוע. אלמוג ברק עם 19 נקודות וגיא סהר עם 13 קבעו שיאי קריירה. מהצד השני, קורטני פלס סיים ערב נהדר עם 28 נקודות ו- 7/8 מחוץ לקשת שכמעט ונעלמו מתחת לרדאר. תאמינו או לא, גם הם היו שיא קריירה שלו בארץ.

- עד שנדמה היה שהפועל עפולה מתחילה את המסע שלה לחלק העליון של הטבלה, הגיעו שני הפסדים שמעט ציננו את ההתלהבות. נגד באר שבע התקשתה עפולה, באופן הגיוני, לשחזר את אחוזי הקליעה שלה מחוץ לקשת מהמשחק נגד קריית אתא, וכמו ארבעת חברותיה לתחתית הטבלה - רשמה את הפסד הבית החמישי שלה העונה. אנטוני פישר וטוני יאנגר פגעו ב- 6/10 משותפים מחוץ לקשת, ובפעם הרביעית העונה סיימה הקבוצה של יניב בורגר משחק עם כמות דו ספרתית של שלשות, נתון שאשתקד התאמצה בשבילו עונה שלמה.

- קריית אתא (עם שרון אברהמי) שכבר הפסידה העונה לקריית גת (בלי שרון אברהמי) חזרה לאולם "אלון" לראשונה מאז סדרת גמר הפלייאוף הגדולה מעונת 2014/15, והפעם, בניגוד למשחקה האחרון בעיר, הפסידה. קדריק מייז סיים שיא עונתי אישי של 12 אסיסטים, רוברט רות'בארט לקח 19 ריבאונדים ולא היה רחוק מלהשלים טריו של שלושה שחקנים שלקחו 20 כדורים חוזרים במחזור אחד, והמארחת שמרה על מאזן בית מושלם של 6/6.

- בסיום המשחק נגד קריית אתא סיכם רועי חגאי שקבוצה שרוצה לעלות ליגה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד פעמיים ברצף ולא יכולה להפסיד בבית. הקבוצה האחרונה שבאמת הצליחה לעמוד בתנאי הזה הייתה נתניה של אריק אלפסי בעונת 2008/09. קשה למדי לראות את זה קורה שוב בטווח הזמן הקרוב, אבל בינתיים חגאי יכול להסתפק בכך שגם הוא (בעונת 2013/14 עם נהריה) וגם קריית גת עצמה (בעונת 2014/15) הצליחו גם להפסיד בבית, גם להפסיד פעמיים ברצף, וגם לעלות ליגה. הנה סידרנו לך קייס.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();