ערב קשה, דורון (צילום FIBA)


הפסד כואב, אבל כלום לא גמור
שי ברק ,15/02/2018

אמנם שי דורון החטיאה את המהלך המכריעה ולא מנעה הפסד בית כואב לבריטניה, ואמנם זה היה משחק שהיינו צריכים לקחת אם לא הרפיון ההגנתי בפתיחת הרבע האחרון. אבל 'היי' בואו נרים את הראש. בריטניה יצאה לשני משחקי חוץ וחזרה מהם עם הנקודות. למה הם כן ואנחנו לא? בנובמר ממתינים לישראל עוד שני משחקי הכרעה, ניצחונות בהם וכנראה שעלינו. זה עדיין בידיים שלנו, אפשר לקחת.

הפעם ה-כמעט לא הספיק ועבד נגדנו. הנבחרת שהובילה ברוב שלבי המשחק (משחק טוב של קלארק ושפיר), ממש כמו נגד יוון. את הרבע האחרון פתחנו ביתרון 3 נקודות, לא הופיעו לחמש דקות הראשונות שבו ונגד נבחרת אירופית, גם אם זו בריטניה (ואי אפשר לזלזל בבריטיות) 11-0 ברבע המכריע זה הרבה יותר מדי ממה שאפשר להרשות לעצמך.

האופי הישראלי הספיק לקאמבק. מפסק זמן חזרנו עד מינוס נקודה, אבל דווקא בנקודה החזקה של הנבחרת – ההגנה, קרסנו. אחרי כל חסימה קלעית בריטית נשארה לבד, העייפות הורגשה כשהתקשו להיצמד לגבוהות שזרקו בלא מפריע מחצי מרחק ולקחו 7 כ"ח בהתקפה במאני טיים – ובסך הכל בריטניה ידעה לשמור על היתרון. ועדיין... 7 שניות לסיום כדור מהצד, כבר עשינו מזה פעמיים ניצחונות, רק שהפעם לא נשארו לנו פסקי זמן, שי דורון לקחה אחריות , החטיאה, והמשחק הסתיים.

ברור שאפשר (וצריך) להיות עצובים. בריטניה, למרות הכישרון בצבע והיד של הנדי היא נבחרת מוגבלת שהובלנו עליה ברוב דקות המשחק. אבל גם אפשר (וצריך) להרים את הראש ולהבין שכלום לא אבוד. גורל הנבחרת עדיין בידיה. זה יהיה קשה, זה נכון, אבל "קשה יש רק בלחם ו...".

בנובמבר נשחק את שני משחקי ההכרעה בפורטוגל ויוון, 2 ניצחונות זה מאסט (וזה בידיים שלנו לנצח את הנבחרות שכבר גברנו עליהן פעם אחת בטורניר), משם – אם ננצח את יוון בהפרש דומה לזה שתנצח בו את בריטניה 4 ימים קודם, אנחנו נעפיל מהמקום הראשון בבית ונשיג כרטיס לאליפות אירופה. אם יוון תפסיד לבריטניה, אז כבר חייבים לנצח פעמיים ובהפרש דו ספרתי.

נשמע מופרך? בקמפיין הקודם ניצחנו בבוסניה ב-18 הפרש, אותה הבוסניה שהיום נמצאת בעמדה נהדרת להעפיל ליורובאסקט כשניצחה את מוליכת הבית שלה ב-12 הפרש. אז אפשר להרים את הראש ולדעת שזה עוד בידיים שלנו....יש 9 חודשים לעבוד , אז קדימה.


נבחרת ישראל 74 - נבחרת בריטניה 76


שתי הנבחרת פתחו עם הגנה חזקה ונראה היה שהגיעו מוכנות אחת לשנייה, אחרי דקה ללא נקודות קולינס העלתה ראשונה את הבריטיות ליתרון. עוד דקה חלפה עד שקלארק במתפרצת השוותה, והמשחק המשיך צמוד כשלויצקי קבעה שוויון 4. הקבוצות נקלעו לבעיה כשארבע דקות מהפתיחה דיאמנט ביצעה עבירה שניה ובהתקפה שאחרי גם סמואלסון הבריטית הסתבכה בשתי עבירות.

הגנה טובה של קטיה לויצקי על הגבוהות הבריטיות שמרה על הפרש מינימאלי גם כשהכדורים בהתקפה הישראלית לא נכנסו ובנקודה השישית שלה ברבע העלתה את הנבחרת ליתרון ראשון 11:10. ההגנה הישראלית המשיכה לעבוד מצוין וכשהבריטיות נבלמו במשך ארבע דקות ללא נקודות הגיעה שלשה של רוני בן נון וסל ועבירה של קלארק והנבחרת יצרה יתרון שיא 17:10 (ריצת 10-0) לפני שבריטניה סגרה את הרבע בסל ועבירה משלה 17:13 כחול-לבן.

הרבע השני נפתח עם אותה דומיננטיות של אלישה קלארק שקלעה 4 נקודות רצופות וחילקה עוד אסיסט לדניאל דיאמנט כדי לענות לכל סל בריטי ושמרה את ההפרש סביב 4 נקודות (25:21), 5 דקות וחצי להפסקה. רק שאז הבריטיות הצליחו למצוא את הטבעת מבחוץ ואחרי 6 החטאות צללו פנימה שתי שלשות ומתפרצת שהסתיימה בנקודות של פגבנל (8-2 בדקה וחצי) החזירו את האורחות ליתרון 29:27 והספסל הישראלי הזעיק פסק זמן.

מפסק הזמן חזרה הנבחרת עם שלשה של שפיר ונקודות של דורון במעבר ושוב יתרון ישראלי בשלוש הפרש, אך כזה שנמחק בחמש נקודות רצופות של ואנדרוול. המשחק המשיך להיות צמוד והפכפך כששפיר סגרה רבע נהדר שלה עם 8 נקודות אישות ביתרון 39:36.

המחצית השנייה נפתחה כהמשך לראשונה, שפיר בשלשה מצד אחד ובריטניה ענתה מהצד השני בשלשה של קולינס, כששלוש דקות בתוך הרבע וכשהכדור הישראלי מסרב להיכנס, בריטניה עלתה שוב ליתרון, 43:42. במשחק לא גדול אבל עם הרבה מלחמה משני הצדדים הצליחו בריטניה למנוע מהנבחרת לחזור ולהוביל עד ששתי דקות לסיום הרבע השוותה קטיה לויצקי מחצי מרחק 49:49, ומי אם לא קלארק בשלשה גדולה החזירה את היתרון ללבנות. בריטניה עוד חזרה ליתרון נקודה ואז הנבחרת במהלך של ארבע נקודות הצליחה לצאת מהפיגור ולנצח גם את השלישי בשלוש הפרש 59:56, משלשה גדולה של צעירי והנקודה ה18 של קלארק.

הרבע המכריע נפתח בשוויון מהיר של סמואלסון ומשם היתה רק קבוצה אחת על המגרש. הנבחרת הבריטית הימרה על ההגנה האזורית מול קלארק וישראל ולא היו לנו תשובות. כמו נגד פורטוגל הבריטיות הרשימו בחמש הדקות הראשונות של הרבע עשו 11-0 ועלו ליתרון 67:59 והכריחו את הספסל לפסק זמן שני כדי לנסות ולהציל את המשחק. זה עבד, חזרנו עם שלשה קריטית של לויצקי עצירה בהגנה וסל של שי דורון ובחצי דקה חזרנו למינוס שלושה והמשחק נפתח מחדש. הנבחרת טעתה בהגנה אבל הגיבה עם 4 נקודות של דורון שהחזירו את ההפרש לנקודה (69:68), רק שלבריטניה היה את סמואלסון ופגבנל שלא נתנו לנבחרת לחזור.

המותחן נמשך כשההפרש נע בין 1-3 ונכנס לחצי הדקה האחרונה. כשהנבחרת סגרה את ההפרש 26 שניות לסיום נשלחה פגבנל לקו, דייקה פעם אחת ואת הריבאונד קלטנו להתקפה מכריעה... עם 76:74 וקצת יותר מ20 שניות על השעון עוד היתה לנבחרת הזדמנות ללכת להארכה או לניצחון. המהלך המכריע היה של דורון שהלכה עד הסל רק שהפעם הכדור סירב להיכנס ואחרי 2 ניצחונות דרמטיים הנבחרת מסיימת עם הפסד בייתי ועכשיו רק נס יעלה אותנו.

קלעו לנבחרת ישראל:
אלישה קלארק 20 נק', 11 ריב', 7 אס'
קטיה לויצקי 15 נק', 12 ריב', 3 אס', 4 חס'
שי דורון 14 נק', 3 ריב', 1 אס'
נעמה שפיר 13 נק', 2 ריב'
שירן צעירי 5 נק', 5 אס'
רוני בן נון 3 נק'
דניאל דיאמנט (4 ריב', 2 אס') וטל לב 2 נק' כ"א
שיחקו ולא קלעו: נופר שלום ונוף קדם








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();