אסף סמואלס. רמה"ש ראשונה



ארצית: רמה"ש כובשת את הצפון
אלירן כהן ,25/02/2018

רמת השרון מנצחת בנתניה ועולה למקום הראשון במחוז הצפוני. נצחונות קלים גם לעכו ומעלות שמתקרבות להבטיח את מקומן בפלייאוף העליון. בדרום: שגעון. נצחונות לר"ג ומעלה אדומים אחרי הארכות, רמלה מביסה את פתח תקווה, חבל מודיעין קוטעת את רצף ההפסדים. התוצאות כאן, הדיווחים מתעדכנים.

טבלת הליגה

דרום

הפועל חבל איילות 98 - מכבי מעלה אדומים 103
דרמה גדולה, הארכה, 69 עבירות ולא פחות מעשרה שחקנים שמצאו את עצמם בחוץ עם 5 עבירות והשאירו לשחקני הספסל "לגמור את העבודה". חבל איילות, על אף ההפסד, מוכיחה שהיא תדבר עוד חזק העונה ומצליחה לגרור את מוליכת הטבלה למשחק צמוד, כשאת המחצית הראשונה היא אף הובילה בגאון בפער דו ספרתי. מעלה אדומים, שניצחה גם בסיבוב הקודם רושמת את נצחונה ה- 12 העונה ושומרת על מקומה בראש הטבלה.

הרבו למעלה אדומים: אלעד קנפו 27, שגיא טאבו 17, ג'פרי פריד 14, אלן סקוורר 12, דורון קצף 11, תומר סדן 10, אבישי דרעי 7, דניאל גור-אריה 6.

אליצור רמלה 88 - מכבי פתח תקווה 62
רמלה יצאה לפגרה עם ניצחון גדול על מעלה אדומים, וחוזרת ממנה עם ניצחון ענק על פתח תקווה, שמגדיל את הפער מהקו האדום, כרגע לפחות, ל- 3 נצחונות. בן לזר וטל רונן, שהפציצו מחוץ לקשת, בלטו. רצף ארבעת הנצחונות הנהדר של פתח תקווה אמנם נקטע, אבל הקבוצה של אבי קצנברג עדיין במיקום שמוביל לפלייאוף בסיום העונה.

--- דיווחם של מאיר פריילכמן ושייקה גונן מ"קריית האומנים" ---

אליצור רמלה אירחה את מכבי פת לקרב קצוות, כשפת מגיעה מהמקום השלישי עם רצף של ארבעה ניצחונות ורמלה מגיעה מהמקום העשירי, אחרי הפסד בחצי גמר גביע האיגוד לאיילות ועם נצחון אחד בלבד בסיבוב השני.

המשחק נפתח בסערה, כשכבר אחרי 4 דקות הורחק רז אלבז לאחר עבירה בלתי ספורטיבית ועבירה טכנית שנשרקו נגדו. רמלה קלעה מכל מקום והרבע הראשון הסתיים ב12:25. גם ברבע השני המשיכה המארחת להפגיז מחוץ לקשת (8 שלשות במחצית), ולמרות התעוררות של המלאבסים, שקיזזו את ההפרש במעט, שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית של נדב נאור וקליעות טובות של טל רונן לקראת סוף הרבע הורידו את הקבוצות למחצית ב30:48 ביתי.

השופטים המשיכו לגנוב את ההצגה גם ברבעים הבאים, כששרקו עבירות טכניות ובלתי ספורטיביות לשני הצדדים, ובעיקר נגד שחקני פתח תקווה, כשגם תומר רבינוביץ הורחק. פת, שעלתה ללא רון גוטמן ואבי כהן (פצועים), נותרה כמעט ללא שחקנים. ברבע השלישי קלעו האורחים 10 נקודות בלבד וההפרש עלה ל41:67. הרבע הרביעי הבליט את דור וכנר בפ"ת ואת בן לזר ברמלה, אבל בסה"כ הוא היה גארבג׳ טיים אחד גדול, ובסיום 62:88 לרמלה.

לרמלה: בן לזר (5 שלשות) 19, טל רונן (3 שלשות) 16, עוז וטורי 15, רון נקרשביץ 12, דין אליעזר וגיא מאיו 8 כ״א, אילן ברקוביץ 4 (9 אס'), מור אפלבוים 3, יובל גורפיין וקובי ניניו 2 כ״א. כו שותף נתנאל יוסף.

לפתח תקווה: צאלי נוימן 16, דור וכנר ונדב נאור 12 כ״א, אור זינדרמן 10, מתן כהן 6, דן שפי 4, תומר רבינוביץ 2. כן שותף שאולי שלוים


הפועל לוד 92 - מכבי עירוני רמת גן 95
סל ניצחון של עמית סלע על הבאזר מסדר לעירוני ר"ג ומני גרנדר ניצחון חשוב אחרי שני הפסדים צרופים. ר"ג חסרה את איתי גרינבויים הפצוע, אך קיבלה מהמשולש סלע-אלפישר-זגדון קרוב ל- 80 נקודות (!!). לוד מאבדת גובה, ועם הפסד שמיני העונה מתרחקת מעט מארבעת הראשונות.

הרבו לרמת גן: עמית סלע 29, בן אלפישר 25, חן זגדון 24, דן רפאל 7, תמיר שילר ותומר אלוני 5 כ"א.


אליצור 'איתו' אשקלון 79 - מכבי בת-ים 76
אשקלון רושמת ניצחון שלישי ברציפות ומצטרפת למשולש שנאבק על מקומות 3-4. הקבוצה של רועי בן יהושע כבר הייתה ביתרון 16, אך ראתה את בת-ים חוזרת לעניינים עם רבע אחרון גדול. סרגיי אולשינצקי יכול היה לשלוח את המשחק להארכה, אך החטיא שלשה עם הבאזר והשאיר את הנקודות באשקלון.

--- אליצור "איתו אשקלון" ---

אשקלון פתחה טוב את המשחק ועלתה ל- 6:2 מסלים של פוגל ודרעי. פסק זמן של בת ים הוביל לריצת 8-0 של האורחים, שעלו ליתרון בהובלת וינוקור וחכמון. פוגל שוב הפך את התוצאה וקבע 5 למקומיים, אבל הרבע הסתיים ב- 18:17 לבת-ים. בפתיחת הרבע השני אשקלון הלכה פנימה לברנדי שעם 4 רצופות קבע 27:22. אוחנה הוסיף 2 שלשות, וינוקור וחכממון ענו מהצד השני, אבל האשקלונים היו טובים יותר בדקות הסיום של הרבע וירדו למחצית ב- 42: 32.

ברבע השלישי המקומיים העלו הילוך וברחו לפלוס 13 עם נקודות של ברנדי מתחת לסלים ופיסצקי. הרבע הסתיים ב- 61:48, והמומנטום של אשקלון נמשך עם פתיחת הרבע האחרון במהלכו עלתה הקבוצה של בן-יהושע לפלוס 16 אחרי שלשה של שטרקמן. עבירה רביעית של ברנדי החזירה את בת ים לעניינים, האורחים הורידו ל- 7, המקומיים עלו שוב עם ברנדי וחזרו ל- 10, אבל עבירה חמישית של הסנטר החזירה את הקצב לידיים של בת-ים שהלכה ונגסה ביתרון של אשקלון - 3 בלבד, דקה וחצי לסיום.

כאן הדרמה רק החלה. כשהיא ביתרון 3, 40 שניות לסיום, יצאה אשקלון להתקפה, פוגל החטיא שלשה, בת-ים יצאה להתקפה, חכמון החטיא מהצד השני, ופיסצקי השתלט על הריבאונד ונשלח אל הקו. הפורוורד יכול היה לנצח את המשחק אך החטיא פעמיים, וב- 20 השניות שנותרו יצאה בת ים להתקפה אחרונה. סרגיי אוליזנצקי לקח את הכדור של המשחק, החטיא שלשה, וראה את זנזורי משתלט על הריבאונד וחוגג ניצחון עם האשקלונים.

לאשקלון: תומר פיסצקי 15 (10 רב'), סטנלי ברנדי 14 (12 רב'), אבי פוגל 11, יונתן שטרקמן 10, ארתור ציפלוביץ 8, אסף אוחנה 6, יוני דרעי 6 (8 אס'), רגב זנזורי ודוד בן-ישי 4 כ"א.


הפועל גזר/נען 76 - הפועל חבל מודיעין 96
חבל מודיעין קוטעת את רצף שני ההפסדים שלה עם ניצחון קליל ב"רפת", ומסבכת עוד יותר את נען, ששוקעת במקום האחרון וכבר עומדת מרחק ארבעה נצחונות מאליצור רמלה והקו האדום.

--- דיווחו של ענר חתואל מ"הרפת" ---

ניצחון חשוב לחבל מודיעין שנעזרה בעוד ערב נפלא של רז ניסים כהן כדי לגבור על האחרונה בטבלה. אחרי רבע ראשון שקול בו המקומיים עוד הובילו 19-22, האורחים בראשות רז ניסים כהן ודורי אסף פתחו מבערים והדגימו למה מדובר בקבוצת ההתקפה הטובה בליגה. חבלמו ניצחה את הרבע השני 33-13, כל הדרך ל- 52-35 בהפסקה.

האורחים המשיכה לשלוט בלי קשיים מיוחדים בקצב המשחק ורק כניסה למשחק של שני השחקנים הכי ותיקים בסגל של נען, גיא דהן וגילי אייזן לקראת סיום הרבע השלישי חוללה מפנה מסוים במהלך המשחק. אייזן עם 4 שלשות ודהן עם הגנה נהדרת הובילו ריצה של נען שצימקה את הפער עד ל 74-67, 7 דקות לסיום. אך כאן שוב היו אלה ניסים כהן ודורי אסף שלקחו את המושכות ועם שלשות קלאץ' דאגו לבריחה נוספת שהכריעה מעשית את המשחק וקבעו שגם הערב חבל מודיעין תצא מנצחת, שבוע לפני הדרבי היוקרתי של שוהם.

לגזר/נען: אמיתי לוי 17, גילי אייזן 12, יובל וימן 10, שליו הוג ומיכאל שילה 9, אורפז אזולאי 8, דוד לוי 5, אסף שוורץ 4, גיא דהן 2.

לחבל מודיעין: רז ניסים כהן 34, דורי אסף 16, תום חבקין 15. גל כוהנר 11, גיא לויצקי 7, דביר גרינוולד 6, בן שוהם 4, שחר כהן 2, אריאל ברנץ 1.


מכבי "שחקן אמיתי" שוהם - הפועל מבועים מרחבים - ייערך ביום שלישי (27.2 באולם "ניצנים" בשוהם)

צפון

אליצור עירוני נתניה 79 - א.ס. רמה"ש 84
ניצחון ענק לרמת השרון, שוב בתום דרמה גדולה, שוב במשחק גדול שנתן עוד סיפתח למה שמצפה לנו בפלייאוף העונה. המשחק נפתח באיחור בשל תקלה בשעון 24 השניות באולם "ישוורן" אך זה הוחלף באחר, ודבר לא מנע מהקבוצות להציג יופי של משחק, צמוד ולוהט - כמו שאנחנו אוהבים.

נתניה פתחה טוב את המשחק והייתה זו שנתנה את הטון במשך שלושת הרבעים הראשונים, כשגל איתן ומתן נאור מכתיבים את הקצב. למחצית ירדו הקבוצות כשעל הלוח 38:33 למקומיים, אבל הרבע השלישי הסתיים ביתרון נקודה בלבד לנתניה - 57:56, אחרי שכבר הייתה בו בפלוס 10. ב- 10 הדקות האחרונות הקבוצה של גיא קנטור העלתה הילוך ונטלה את ההובלה. כחצי דקה לסיום אסף סמואל, שנתן רבע אחרון ענק, עם מהלך גדול של סל ועבירה קבע 81:78 לאורחים. סמואל החטיא את זריקת הבונוס, אבל קרביוב השתלט על הכדור החוזר, נשלח גם הוא אל הקו וקלע פעמיים כדי לסגור עניין.

לנתניה: גל איתן 18 (6 אס'), מתן נאור 17 (10 רב'), לירן מורן 14, אלירן גואטה 12, אופק בוגדנובסקי 8, ליאור שם-טוב וטום ולסנקו 4 כ"א, רז אדם 2. כן שיחקו ניר כהן, יועד בית-יוסף ומתן לבנטר.

לרמת השרון: אסף סמואל 23, איתי קרביוב 19 (12 רב'), מוטי מוסקוביץ' ואדיר הרוש (10 רב', 6 אס') 13 כ"א, לירז אריאלי 10, בן שרוני ואופיר פרחי 3 כ"א. כן שיחקו אורן מנסקי ותומר כהן.

הסטטיסטיקה באדיבות חברת MSV.


הפועל עכו 84 - הפועל עמק חפר 64
עכו של יוסי בוכניק לא עוצרת, ורושמת את נצחונה השביעי ברציפות, הפעם על חשבונה של עמק חפר שעדיין לא הצליחה להיחלץ סופית ממאבקי הירידה. המשחק היה בשליטה של המקומיים כבר מהפתיחה. במחצית הובילה עכו 35:27, אבל מחצית שנייה אנרגטית יותר, במהלכה קלעה 49 נקודות, הבטיחה לה את הניצחון, והעמידה אותה מרחק ניצחון אחד מנתניה שבמקום השני. בשבוע הבא, נגד רמת השרון, זה כבר יהיה קרב אחר לחלוטין. ג'ונתיין בייז, הסובל ממחלת הנשיקה, נעדר.

לעכו: ג׳רמיין הול 19, אילן נניקשוילי 15, אלי שיפטון 11, רותם ברזילי 10, עידו קוזיקרו 8, רז מנשה 7, קורי קאר 5, אלון כהן 4, תומר אסייג 3, גיא יוסיפוביץ 2.


הפועל מעלות 82 - הפועל ג'ת 71
ניצחון שלישי ברציפות למעלות, שמקרב אותה צעד נוסף בדרך אל ארבע הגדולות. המקומיים פתחו טוב את המשחק בהובלת אורן בן-חמו ואופק בן-יעקב, אבל ראו את האורחים, שהגיעו להתמודדות, כזכור, ללא המאמן-יו"ר בלאלא גרה שהודיע על התפטרות לפני שבועיים, מצליחים לתת פייט לאורך המחצית הראשונה שהסתיימה ב- 44:38 למקומיים. החצי השני כבר הלך לכיון הקבוצה של שי מינסטר, שניצלה את המומנטום ועלתה נחושה יותר, בדרך להבטיח את הניצחון.

למעלות: תומר כהן 21, אורן בן חמו 20, אופק בן יעקב 12, בני אל שיר 10, ניב זקס 9, יעד גולץ 5, אסף רוטשטיין 3, מתן וילהלם 2.


הפועל נצרת עלית 76 - מכבי כרמיאל 80
הניצחון, סביר להניח, לא ימנע מכרמיאל לרדת לליגה א' בסיום העונה, אולם הקבוצה של מארק בריסקר ממשיכה להוכיח שהיא כאן כדי להילחם עד הסוף ולתת פייט לכל קבוצה שתעמוד מולה. נצרת עילית, שהציגה יכולת נהדרת בחודש ינואר, כבר סופרת הפסד רביעי ברציפות ונמצאת מרחק ניצחון אחד מהמקום העשירי שמוביל למבחנים.

לנצרת עילית: רועי נברו 27, בר ראובן 16, בר חג'בי 13, יובל בן חמו 7, דגן ליכט 6, קליי אוונס 4 , שבי מנשרוב 3.

לכרמיאל: ערן סעודאי 26, ליאור לוי 16 , יאיר קצוטי 15, מאיר כהן 9, בן מסעודה 8, דניאל ארד 6.


בית"ר כפר יונה 76 - אליצור גבעת שמואל 74
כפר יונה אמנם לא הצליחה לסגור את הפער מהסיבוב הראשון, אבל "במשחק של 4 נקודות" גברה על גבעת שמואל וכמעט שהבטיחה לעצמה את ההגעה לחוף המבטחים. גבעת שמואל, מאידך, עומדת במרחק שני נצחונות בלבד מקריית אונו שכרגע נמצאת במקום שמוביל למבחנים.

לכפר יונה: אורן רונן 16, עומר לוי 15, עמית בן דהן 14, בר אזולאי 12, רותם זיו 9, אבי גולה 6, ערן שטייניץ 3, איתי גולדמן 1.

לגבעת שמואל: חן שרעבי 23, ניב סולומון 15, אלון דמבינסקי 12, יונתן אלפסי 10, חגי בר-אב 8.


עירוני 'שיקו' קריית אונו 78 - מ.ס. צפת 93
אחרי שני הפסדים רצופים, שהורידו אותה מהצמרת הגבוהה למקום החמישי בטבלה, צפת חוזרת לנצח ונשארת דבוקה למעלות בקרב על המקום הרביעי. קריית אונו ניסתה להשאר צמודה, אך לא עמדה בקצב ההתקפי של האורחים שכמו במרבית הנצחונות שלהם העונה - הכתיבו משחק מהיר וסקור גבוה.

קלעו לצפת: עופר דיגמל ולירן שוורצוולד 23 כ"א, תום סלוצקי 20, רז מור 14, מתן סונגו 11, עדן סמדג'ה 4, איתי אלון 3.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();