פברואר בלאומית - המצטיינים
אלירן כהן ,04/03/2018

שני זרים שכבר כמעט והיו בדרך הביתה אבל נתנו חודש גדול, שני ישראלים שהתאוששו מפציעה משמעותית וחזרו כמו גדולים, שחקן שמילא היטב את מקומו של הזר ש"החליף", וקרב צמוד במיוחד על תואר מאמן החודש. אלה הם מצטייני פברואר בלאומית.

-- צילומים: לימור מלינוף --

הישראלי המצטיין: ליאור קררה (עירוני "איצקוביץ נכסים" רעננה)

פתיחת העונה של רעננה לא הייתה סימן לבאות. עם שישה הפסדים בתשעת משחקיה הראשונים ומאזן שלילי שליווה אותה אל תוך הסיבוב השני - חלומות הפלייאוף נראו כמו אתגר רציני והציפיות התעדכנו בהתאם. ואז הגיעה ההתפוצצות. והמאזן המושלם בפברואר הגדול. והנצחונות על קבוצות הצמרת. והמקום בפלייאוף.

רעננה היא קבוצה שכיף לראות. צעירה, לוחמת, תוססת, ומורכבת מנבחרת שחקני בית נהדרים שמהווים מושא לקנאה בקרב כל קבוצות הליגה האחרות, והחודש הזה היה בהחלט של אחד מאלה. ליאור קררה העביר את העונה שעברה בשיקום ארוך במיוחד אחרי שקרע את הרצועות ונאלץ לעבור שני ניתוחים, אבל התשוקה שלו לחזור לשחק הייתה גדולה מכדי לתת להם לעצור אותו. כי ככה זה ברעננה.

עם 12 נקודות בממוצע למשחק וסטטיסטיקה מגניבה נוספת שתראו עוד רגע, הוביל קררה את רעננה, יחד עם לביא, בריסקר, בני ועוד חבר שתפגשו עוד רגע - לאותו פברואר הגדול, ולרוב הוא גם עשה את זה כשבכלל עלה מהספסל, עם אנרגיות בשמיים, עם ורסטיליות התקפית מרשימה. התכנון המקורי של רעננה היה לחכות לקבל חזרה את גלעד קרני פחות או יותר בשלב הזה של העונה, אבל ההחלמה שלו התעכבה והחוזה הותר. קררה בחודש האחרון הוכיח שהוא מסוגל לבצע את אותו הדבר בצורה טובה לא פחות, והוא מצטיין החודש שלנו.

ליאור: "אני שמח מאוד על הבחירה. אנחנו במומנטום קבוצתי מעולה וכיף שהולך טוב כקבוצה וגם באופן אישי. אנחנו צריכים להישאר ממוקדים ולהמשיך לעבוד כל שבוע."

החודש: 12.3 נקודות (64% ל- 2), ו- 6.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.


הזר המצטיין: ביירון ווסלי (הפועל כפר סבא)

ביירון ווסלי כבר היה עם התיק בדרך למטוס. עם יכולת חלשה באוקטובר וחסרת יציבות בנובמבר, בכפר סבא הבינו שהישועה כנראה תבוא ממקום אחר. והיא אכן באה. הוד בן-הרצל מונה לתפקיד המאמן, היכולת הקבוצתית השתפרה, ויחד איתה גם ווסלי עצמו נכנס לעניינים, הפך לטופ-סקורר של כפר סבא, ומזר שכבר היה בדרך הביתה הפך לאחד הזרים הדומיננטיים בליגה בחודשיים האחרונים.

33 נקודות על הראש של גליל בכפר בלום, שלושה משחקים שהסתיימו עם דאבל-דאבל, אחוזי קליעה שלא הזכירו את אלה של פתיחת העונה וקבלת החלטות נבונה במאני-טיים היו סיבות מספיק טובות לבחור בווסלי למצטיין החודשי שלנו. למען האמת, ווסלי לא היה רחוק מלהיות איתנו עוד בחודש שעבר, אבל הפסיד בראש-בראש עם מרכוס רלפורד על חודו של קול אחד. אז הנה, הסטטיסטיקה התיישרה, וכדי לסגור אותה באופן סופי נשאר לווסלי עוד אתגר אחד ודי: להבטיח לכפר סבא מקום בין 8 הראשונות.

ביירון: "תודה רבה על הבחירה, ולהודות לחברים שלי לקבוצה. אני מאוד גאה בדרך ששיחקנו בשבועות האחרונים ומקווה שנמשיך בקצב הזה ונסיים את העונה בדיוק באותה הצורה".

החודש: 22 נקודות (54% ל- 2, 42% ל- 3), 11.3 ריבאונדים ו- 4.8 אסיסטים בממוצע למשחק.

משלימים חמישייה:


דודו שמריז (מכבי קרית גת)

קריית גת אומנם לא הבריקה בחודש האחרון, אבל הצליחה להתאושש ממשבר ינואר שפקד אותה, וכשיתר התוצאות שיחקו לטובתה גם הן - אפילו זכתה להשתלט חזרה על המקום השני ולעמוד במרחק סביר מהמוליכה. בעיות העומק של ק"ג אולי עוד יקבלו מענה בימים שעוד נותרו עד לסגירת חלון ההעברות, אבל חודש ינואר נתן את החותמת הסופית להצלחתו של החיזוק הישראלי היחיד שביצעה ק"ג העונה. דודו שמריז שהתאושש מקרע ברצועה אחרי שיקום אינטנסיבי הוכיח שהידית לא נפגעה, ובחודש האחרון חזר לעשות את מה שהוא יודע לעשות טוב במיוחד: לצלוף מחוץ לקשת. כמעט 3 שלשות לערב באחוזים שתראו למטה - זה כל מה שק"ג הייתה צריכה כדי לצאת מהתקופה הרעה ולהתקרב להבטחת יתרון הביתיות בפלייאוף.

החודש: 14.5 נקודות (61% ל- 2, 48% ל- 3) ו- 2.5 ריבאונדים בממוצע למשחק.




ווין לנגסטון (עירוני "איצקוביץ נכסים" רעננה)

ווין לנגסטון הוא הדוגמה הכי יפה למשפט האלמותי שלא ממש ברור מי אמר: "מה שלא מתאים לקבוצה אחת יכול להתאים כמו כפפה לאחרת". הוא שוחרר מעפולה על אף שלא בדיוק היה שם החוליה החלשה, ויומיים לאחר מכן כבר נחת בפנינת השרון. המספרים? לא מרתקים במיוחד, אפילו נמוכים יותר מאלה שהעמיד בבירת העמק, אבל מהרגע שנחת ברעננה - התוצאות דיברו בעד עצמן: שבעה נצחונות בשבעה משחקים, מקום בפלייאוף, והתאמה מוחלטת למשבצת הזר השני ברעננה, אותה לא רודני וויליאמס ולא דייאנג'לו המילטון הצליחו למלא. ברעננה התאהבו מהרגע הראשון, ויקוו הקצב יישאר והמומנטום ישמר, אבל אם אתם רוצים מועמד מעניין לאחד מסיפורי הסינדרלה של השנה. הנה לכם.


החודש: 13.5 נקודות (58% ל- 2), 9.3 ריבאונדים ו- 2.5 אסיסטים בממוצע למשחק.





יונתן לוי (עירוני קריית אתא)

לרגע, במהלך חודש פברואר, נדמה היה שקריית אתא מצאה את המתכון המנצח, אחרי שהוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד עם חסרונו הזמני של רודני אלכסנדר והשתלטה על המקום הראשון. בשלהי פברואר היא כבר איבדה אותו, אבל למרות זאת - מהחודש האחרון קיבלה בונוס חשוב במיוחד להמשך העונה מהספסל שלה, כישונתן לוי השתלט על עמדה 5 והכפיל את הממוצעים שלו, כשבשתי הזדמנויות גם חגג דאבל-דאבל. רודני יחסור, ועד שזה יקרה פרסלי ינסה לשמור את הקבוצה של אברהמי במקומות הגבוהים של צמרת הטבלה, אבל עם אלכסנר, או עם פרסלי, כמה קבוצות בליגה אתם מכירים שזכו בלוקסוס להעלות שחקן כמו לוי מהספסל?

החודש: 10.3 נקודות (42% ל- 2) ו- 8.3 ריבאונדים בממוצע למשחק.




מאמן החודש: הוד בן הרצל (הפועל כפר סבאן)

חודש פברואר הציב את המערכת בדילמה מעניינת. מצד אחד - תמימות הדעים בבחירתו של הוד בן-הרצל למאמן החודש לא הייתה ניתנת לערעור. מצד שני - אי אפשר היה להתעלם מהתוצאות המרשימות שהציג ברק פלג עם השכנה מרעננה. אבל הקונצנזוס הכריע, והוא הלך עם מי שבא כאנדרדוג, לקח קבוצה שהייתה בסכנת ירידה ממשית, והוביל אותה לעצמאות מוחלטת בהגדלת סיכוייה לסיים את העונה, שנפתחה עם ציפיות צנועות יחסית לשנתיים שעברו, בין 8 הראשונות.

בן-הרצל לא עשה ולו שינוי אחד בסגל שקיבל לידיו, כשגם די.ג'יי. שארפ הספיק "לחזור" שבועיים לפניו, אבל מהרגע שהגיע, וגרר יחד איתו את בן טיפוחיו שחף תור לקדנציה נוספת, היכולת הקבוצתית והחיבור לסגל השחקנים שהרכיב יוסי בונן היה מושלם. אם תחתכו רגע את חודש מרץ שיהיה רלוונטי לסיכום הבא, בקדנציה של בן-הרצל השיגה כפר סבא שמונה נצחונות בעשרה משחקים, שיפרה משמעותית את משחק ההתקפה שלה והצליחה לבסס רוטציה ברורה בה כל שחקן ידע את מקומו והביא את התרומה שלו להצלחת הקבוצה.

כפר סבא עדיין לא הבטיחה את מקומה בפלייאוף, אולם, כאמור, כדי להיות שם היא תלויה כרגע רק בעצמה. בן-הרצל, שהגיע "להציל את הקבוצה" אותה אימן במשך שנים ארוכות, מירידת ליגה, יקווה לסגור מעגל ולהפתיע את כולם בדרך לפלייאוף העליון.

הוד: "תודה על הבחירה. זה פידבק נחמד, אבל עם כל הקלישאתיות שבעניין - בהחלט מדובר בעבודה של כל מי שמעורב בקבוצה, החל ממנהל הקבוצה, עוזר המאמן, ההנהלה והשחקנים.

אני מאוד מאמין בקבוצה הזו, עשינו הישג קבוצתי ואני שמח במיוחד שהיו לנו סוגים שונים של נצחונות. ניצחנו משחקים בהם חזרנו מפיגור, משחקים אחרים בהם הפגנו משמעת הגנתית גבוהה וכאלה בהם ניצחנו קבוצות טובות בחוץ. נבנתה כאן בקיץ קבוצה טובה ומאוזנת שמשלבת בין חבר'ה ותיקים ומנוסים לצד צעירים. היה לי נחמד לחזור לכפר סבא, המועדון הזה הוא כמו בית בשבילי".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();