נבון. היה שם במאני טיים



לאומית: רעננה וב"ש נצמדות לצמרת
אלירן כהן ,27/03/2018

הדרומים גברו על קרית אתא, השרונים ניצחו את גליל עליון, ושתיהן עם אותו מאזן כמו המקום השלישי בטבלה. רחובות וקרית גת ממשיכות את ראש החץ אחרי ניצחונות על כפ"ס והוד"ש, בתחתית עוד ניצחון למוצקין ויבנה גבר על חיפה.

--- צוד בדיחי, אדי מינץ, ענר חתואל, יניב סהראי, אלירן כהן ---

תוצאות משחקי הערב:
הפועל באר שבע / בני שמעון 84 - עירוני קריית אתא 75
הפועל ר"ג / גבעתיים 66 - מכבי קרית מוצקין 68
הפועל מגדל העמק / יזרעאל 92 - הפועל עפולה 105
הפועל גליל עליון 80 - עירוני "איצקוביץ' נכסים" רעננה 89
מכבי הוד השרון 91 - מכבי קריית גת 95
הפועל כפר סבא 77 - מכבי רחובות 87
הפועל חיפה 76 - אליצור יבנה 84

טבלת הליגה


קרנבל של כדורסל היה לנו בהיכל הקונכייה, שם גברה הפועל באר שבע על עירוני קרייית אתא בתום משחק נהדר ובליווי קהל נהדר לא פחות. המקומיים חסרו את אור סולומון שנפצע באימון המסכם שלפני המשחק וחסרונו ניכר היטב במאבקים מתחת לסל בדקות הפתיחה, כששחקני קריית אתא שלטו בריבאונד ללא עוררין.

באר שבע פתחה טוב את המשחק, קריית אתא בריצת 11-0 חזרה והייתה זו שהכתיבה את הקצב במחצית הראשונה, כשהיא יורה מכל עבר, וגם מדייקת לא רע, בזמן ששחקני הקבוצה המקומית התקשו למצוא את הטבעת. המחצית הסתיימה ביתרון 4 לקריית אתא, הרבע השלישי היה כצמוד, וגם הדקות הראשונות של הרבע האחרון. שוויון 69. ואז התעורר אריאל נבון.

שתי שלשות גדולות שלו העלו את ב"ש ליתרון 6, וסל נוסף שתי התקפות לאחר מכן המשיך את המומנטום ודחף את ב"ש קדימה והוציא לקרית אתא את הרוח מהמפרשים. זה נגמר ב-9 הפרש, מה שמעודד טיפה את האורחים לאור הניצחון במשחק הקודם ב-14 שיעניק להם יתרון במקרה של שיוויון בין הקבוצות.

קלעו לב"ש: סטורם וורן 26 (16 רב'), אנדל קומברבאץ' 22 (7 רב'), אנטוני פישר 11, אריאל נבון 11, עדי כהן סבן 7, טוני יאנגר 5 (9 רב'), דור גולדנברג 2. כן שיחקו: עמית גרשון, אוהד כהן.

קלעו לקרית אתא: רודני אלכסנדר 16 (10 רב'), מאליק קוק 14 (8 רב'), גיא דותן 11, דניאל דנינו 10 (8 רב'), מקסים קיקוס 8, שגיב דוד 6, גל חלמיש 5, יונתן לוי 5. כן שיחקו: ירין איינהורן (6 אס'), צחי חיימוביץ.

-----------------------------------------------------------

משחק התחתית בין חיפה ליבנה הראה לנו שכשצריך אפשר לפעמים להסתדר גם בלי זרים. מצד אחד יובל רחמילביץ' במשחק שיא של 17 נקודות (4 שלשות) ולצידו אופק מלכה עם 16 (4 שלשות גם כן) הובילו את יבנה. בצד השני ניב משגב עם 22 (4 שלשות, גם הוא) ואוראל לב עם 14 חיפו על ג'רבון פרסלי שהסתבך בעבירות וסיים את המשחק מוקדם במיוחד. עוד רגע תשמעו עד כמה.

מי שיצאה כשידה על העליונה מהמשחק הזה, היא יבנה שחוזרת לנצח אחרי 5 הפסדים רצופים ועושה זאת עם יצחק אפטקר על הקווים, שסביר להניח שיוביל את הקבוצה עד לסיום העונה. ובזמן שיבנה מקבלת קצת אוויר וזריקת מומנטום להמשך הדרך, חיפה ממשיכה להסתבך ולהדרדר במורד הטבלה, כשהקו האדום כבר ממש ממש קרוב.

יבנה עלתה לדו-ספרתי כבר ברבע הראשון עם 5 שלשות ב- 50% מול חוסר יכולת של חיפה לעשות נקודות מהצד השני. האמוציות עלו גבוה, כיאה לקרב תחתית, ופרסלי המקומי הנפיק 5 עבירות ב- 5 דקות, האחרונה שבהן - טכנית, כשרוזנברג האורח סוגר 2 ב״ס והרחקה עוד לפני המחצית, שהסתיימה בפלוס 7 ליבנה. לחצי השני חיפה עלתה עם אזורית ועם קהל חם ודוחף. השלשות של משגב נכנסו ואילו של האורחים פחות, והמהפך הורגש באוויר. שתי הקבוצות נתקעו בתחילת הרבע האחרון אבל יבנה הייתה הראשונה לשחרר את הנצרות ועם 4 שלשות רצופות שהפכו את המשחק הבטיחה לעצמה את הניצחון.

קלעו לחיפה: פרננדז רומרו 24 (17 רב'), ניב משגב 22, אוראל לב 14 (6 רב'), אופיר הובר 8, תומר בר אבן 4 (7 רב', 7 אס'), אופק אביטל 3, ג'רון פרסלי 1. כן שיחקו: אור מירז, עומר לוי, אביב שמעוני.

קלעו ליבנה: יובל רחמילביץ 17, אופק מלכה 16, דזי ג'וניור ברמור 13, קנט הול 11, עידן רג'ואן 9, ג'רמיין ג'ורדן 7 (12 רב', 7 אס'), תומר זלמנסון 5, קלארק רוזנברג 4, אמיר בורסוק 2. כן שיחק: יונתן דוד.

-----------------------------------------------------------

ומה תגידו על קרית מוצקין. עד לא מזמן העולה החדשה חסרת המזל שהפסידה משחקים צמודים נראתה בדרך הנכונה לארצית. עכשיו היא נמצאת מרחק יריקה מהפליאוף העליון. ניצחון שלישי ברציפות לקבוצה של רועי פרל, הפעם מול הפועל ר"ג/ גבעתיים שרושמת הפסד חמישי בשישה משחקים ומתרחקת מהפלייאוף.

מוצקין הייתה נחושה יותר כבר מהפתיחה והגדילה לעשות ברבע השלישי במהלכו עלתה כבר לפלוס 15. ר"ג חזרה עם ריצת 11-0 מהירה וסידרה רבע אחרון מותח, במהלכו אף הצליחה להשלים מהפך. שלשה גדולה של פלורין קמפבל במאני-טיים, שתרם 6 נקודות וחסימה גדולה ב- 2 הדקות האחרונות, החזירה את מוצקין לפלוס 4. המקומיים הצליחו ליהשאר במרחק מהלך, אבל עד לסיום לא הצליחו לבצע מהפך נוסף.

קלעו לר"ג/ גבעתיים: ראשד מאדן 16 (9 רב'), איליה אילייב 11, קלי בידלר 10, ליאור ליפשיץ 9, עומר טל 9, יונתן ניר 5, אורי קוקיה 4 (7 רב'), נועם לייש 2. כן שיחקו: איתי לרר, בוריס בוגוסלבסקי.

קלעו למוצקין: פלורין קמפבל 26, במבלה אוסבי 21 (13 רב'), נועם מטלון 6, יבגני ליוטרין 4, רום קורנליוס 3, איגור סימון 3, אלמוג ברק 3, גיא סהר 2. כן שיחקו: ניב אוזן, רועי יחיא.

-----------------------------------------------------------

פעם רביעית גלידה. מכבי רחובות יצאה להתמודדות מול "הסוס השחור" שלה אותה לא ניצחה מעולם בליגה, ואחרי שלושה הפסדים הצליחה סוף סוף לצאת עם הנקודות. למרות זאת, קל זה לא היה.

כפ"ס שנהנתה מיום איכותי של שני הזרים היעילים שלה, דאליס ג'וינר וביירון ווסלי, החזיקה ביתרון מבטיח במשך דקות ארוכות והייתה זו שהכתיבה את הקצב בדרך לפלוס 10 מהיר. מרכוס רלפורד עם שתי צ'אקות מהירות מחוץ לקשת ברבע השני דאג להחזיר את רחובות למשחק. המחצית הסתיימה ביתרון קל לכפר סבא, רחובות השלימה את המהפך ברבע השלישי, ונהנתה מדקות טובות של דולב דראפיץ, אלונזו קולמן ועודד שעשוע כדי להבטיח לעצמה את הניצחון ולעלות למקום השני.

קלעו לכפ"ס: ביירון ווסלי 28 (9 רב'), דאליס ג'וינר 23 (6 רב'), עידו דוידי 7, די ג'יי שארפ 6, טמיר אריאלי 5, איתן רוטנברג 3, יונתן רבינוביץ 3, אוריאל טרוצקי 2. כן שיחק: יאיר קרביץ.

קלעו לרחובות: מרכוס רלפורד 17 (6 רב'), עודד שעשוע 15, אלונזו קולמן 15 (9 רב', 7 אס'), אליאב אוחנון 11 (10 רב'), גור פורת 10, ינעם אירם 8, יבגני חולודוב 6, דולב דרפיץ 5. כן שיחק: קובי חסון.

-----------------------------------------------------------

ניצחון עשירי ברציפות לרעננה ששומרת לעצמה סיכוי לא רע להגיע לפלייאוף עם יתרון ביתיות - מה שגליל, כפי הנראה, כבר לא תצליח לעשות השנה. הקבוצה של אבישי גורדון שוב הובילה לקראת סוף המשחק, ושוב בעטה בדלי והפסידה, ומבחינתה קשה להגיד שמדובר בבשורות טובות כשהיא עם שלושה הפסדים רצופים וכשהפלייאוף נמצא בפתח.

המקומיים היו טובים יותר במשך דקות ארוכות ועלו לפלוס 15 במהלך הרבע השלישי. דווקא כשנראה היה שהעניינים תופסים צד, התעוררו שחקניו של ברק פלג והצליחו לכפות שוויון 61 והמשך משחק צמוד. 3 דקות לסיום המשחק גליל עליון עוד הובילה 77:71, אבל איבודים של צוף בן משה ומירון רוינה בדקות הסיום, יחד עם שלשות סמואל גיבנס וגיל בני עזרו לרעננה להשוות ואז לברוח, כשגם טיים אאוט של אבישי גורדון לא עזר.

קלעו לגליל: קורטני פלס 22 (9 רב', 6 אס'), רום גפן 21, ברנדון אדוארדס 15 (14 רב'), צוף בן משה 12, ג'ורדן לואיס 4, גל גילינסקי 2, יריב עמירם 2, יניב שטראוס 2. כן שיחק: מירון רוינה.

קלעו לרעננה: סמואל גיבנס 26 (10 רב'), מייקל בריסקר 19, גיא לביא 16 (6 אס'), גיל בני 11, גל טסלר 10, ווין לנגסטון 4, אלק ג'וסף קוברי 3. כן שיחקו: מיכאל מושקוביץ, רועי נציה.

-----------------------------------------------------------

קריית גת לא הייתה אמורה להסתבך במשחק הזה, אבל איכשהו היא נגררה למחצית ראשונה צמודה, הצליחה לברוח לפלוס 17 ברבע השלישי, ושוב נגררה לדרמה גדולה בסיום. בואו נקפוץ לשם. הרבע השלישי הסתיים ב- 76:66 מבטיח לאורחים. הוד השרון בדקות טובות של קלן רוסו, שקבע שיא ליגה עונתי של 39 נקודות, עידו סטולרו ו-ורנון טיל, ששוב סיים עם טריפל-דאבל, התקרבה והתקרבה ו- 5 דקות לסיום קבעה מהפך - 80:79.

כאן רוברט רות'בארט השתלט על העניינים עם 5 משלו, ויחד עם שלשה גדולה של עידן פז קריית גת עלתה ל- 91:84, כדקה וחצי לסיום. עידו סטולרו עם 5 מהירות משלו הוריד ל- 2 בלבד, כ- 50 שניות לסיום, אבל כאן הוד השרון נעצרה, והאורחים עם 4/4 מהקו סגרו עניין.

קלעו להוד"ש: קלן וויליאם רוסו 39 (8 רב'), ורנון טיל 23 (10 רב', 12 אס'), עידן סטורלו 12, עמית עבו 8, יותם שירן 6 (6 רב'), כרמל בוכמן 3 (7 רב'). כן שיחקו: תומר פורת, אלון ששון, תום ספיר.

קלעו לקרית גת: רוברט רוטברט 21 (11 רב'), עידן פז 19, אריק וויז 15 (10 רב'), דודו שמריז 14, אלון ספיר 13, ערן אסנטי 7 (6 רב'), קדריק מייז 6. כן שיחקו: יניב חביב, אור קורנליוס.

-----------------------------------------------------------

עפולה ממשיכה לשמור על רצף הניצחונות שלה, כשהשבוע השיגה את השישי ברציפות בדרבי העמקים. בעפולה קיבלו בחזרה את ג'ף אלן(13 נק' ו-10 רב'), שנחת בארץ בשני. במגדל, כרגיל, צמד הזרים, הול את וייט עם עוד יום במשרד (53 נק' ו-33 רב' משותפים).

פתיחת המשחק הייתה שקולה. ג'ימי הול המקומי ניצל את בעיית העבירות של ג'ף אלן כדי לחגוג בצבע, ומנגד רוזנברג בפתיחה טובה קבע כי היתרון יהיה אצל עפולה בסיום הרבע הראשון. עפולה פתחה מבערים והגדילה את היתרון שלה, שהגיע לשיאו (13, 68:55) באמצע הרבע השלישי. מגדל, כמו בלא מעט מקרים העונה, לא וויתרה, אך בכל פעם שהתקרבה - עפולה, שקיבלה רבע אחרון מצויין מג'ף אלן, מנעה ממנה להשלים את הקאמבק והאריכה את רצף הניצחונות שלה.

אלכס רוזנברג להט בעפולה עם 30 נק' (ב-91 אחוז מהשדה), דשילדס(8 אס') ופרסלני קלעו גם הם בספרות כפולות עם 22 נק' ו- 13 נק' בהתאמה. במגדל, בנוסף לצמד הזרים – ג'ימי הול (13 ריב') 31 נק' ודיון וייט (10 ריב') 22 נק', בלט גם ארד הררי עם 21 נק' ומחצית שנייה מצויינת.

קלעו למגדל העמק: ג'ימי הול 31 (13 רב'), דיון וויט 22 (10 רב'), ארד הררי 21, נטע סגל 11, אלון לוין 5, גיא פרבר 2. כן שיחקו עומר אל-על ונבות ינאי.

קלעו לעפולה: אלכס רוזנברג 30, קרון דשילדס 22 (8 אס'), טל פרסלני 13, ג'ף אלן 12 (10 רב'), דניאל קופרברג 8, אלמוג זקס 6, ג'וג'ו פאלאס 5, אוון קונטי 1. כן שיחק עזמי אבו אחמד.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();