אדוט בולגק


קבלו אותן - מצטיינות העונה בליגת העל
ספסל ,08/04/2018

אנחנו בעיצומה של סדרת גמר הפליאוף, אולי מחר תיהיה לנו אלופה, ובסופ"ש האחרון קיבצנו את מאמני הליגה לסקר המצטיינות המסורתי. באופן צפוי, יש לנו נציגות (ונציג) מרביעיית הפיינל פור, אבל גם כמה שמות מפתיעים אפילו מהפליאוף התחתון.

השחקנית המצטיינת: אדוט בולגק (אליצור רמלה)

שחקנית העונה היא אולי לא השם הכי גדול ומרשים שנחת בישראל, אלא שחקנית שהגעתה לוותה בסיפור מרגש ובפחות סטטיסטיקות מרשימות מהליגות המובילות בעולם. אבל אין ספק שהפכה לסיפור הגדול של כדורסל הנשים כשהובילה קבוצה צעירה עם 2 זרות לגמר נגד טיפני הייז וטיפני ג'קסון. בולגק גם התקשתה למצוא את מקומה בסגל של רמלה שפתח את העונה, אבל עם שינויי הזרות סביבה צברה בולגק ביטחון, מצאה את מקומה והובילה את רמלה כל הדרך לגמר עם מספרים מטורפים בקצב של למעלה מ-20 נקודות בערב.

השיא כמובן הגיע בחצי הגמר כשעם זרה פחות הצליחה בולגק למלא תפקיד של שתיים, קלעה 22, 33, 28 נקודות בערב והובילה את רמלה לגמר אחרי שהדיחה את המדורגת ראשונה. בולגק שניה בליגה בנקודות (19.8 בממוצע) ורביעית בליגה ביעילות 22.7 נקודות בממוצע, היא סיפור ההצלחה של רמלה העונה והסיפור הגדול של כדורסל הנשים העונה.

עוד הוזכרו: טיפני ג'קסון, טיפני הייז וקריסטל ברדפורד.


הישראלית המצטיינת: קטיה לויצקי (מכבי ("בן" בנות אשדוד

השחקנית הישראלית החשובה כיום בענף, הפכה ליותר מפורוורדית מובילה. היא השלד והעוגן בכדורסל הנשים, בנבחרת ומכאן ברור שגם באשדוד. הקפטנית של אשדוד שמונתה השנה גם לקפטנית נבחרת ישראל, סיפקה עונה לדוגמה לכל שחקנית ישראלית.

אלה לא המספרים הגדולים שעשתה (כבר היו ללויצקי עונות עם ממוצעים גבוהים יותר), זו המנהיגות וחיבור הסגל של אשדוד גם בתחילת העונה כששי דורון עוד לא חזרה וטיה פרסלי נפצעה. זו היכולת שלה לבלוט בצבע מול שחקניות כברדפורד, בולגק, גרייבס וארוויון. עם 10.07 ממוצע יעילות מקדימה אותה רק נעמה שפיר בדירוג הישראליות. על ההשפעה שלה אפשר ללמוד מ-7.8 נקודות יתרון לאשדוד (מדד +/-) הממקם אותה רביעית בליגה, לויצקי על המגרש שווה אליפות לאשדוד. בעונה לא גדולה אשדוד זכתה בדאבל מיוחסת לשתיים, טיפני הייז בעמדות החוץ ולויצקי בעמדות הפנים.

עוד הוזכרו: נגה פלג פלץ, לימור פלג, שי דורון ונעמה שפיר.


קטיה לויצקי


משלימות חמישיה:

קריסטל ברדפורד (אליצור חולון)
ברדפורד הגיעה במהלך העונה שעברה כחיזוק להפועל פתח תקווה, אחרי שהקבוצה שנבנתה הסתבכה בתחתית ואלי רבי שהגיע הביא אותה כחיזוק. כבר בעונה שעברה אפשר היה לראות את הפוטנציאל של השחקנית אך היכולת שלה סבלה מחוסר יציבות. העונה כשהיא ממוקדת יותר ולצידה דניאל אדאמס היה לה גם קל יותר להראות את יכולותיה והיא הפכה למכונה שבלתי אפשרי לעצור.

ברדפורד סיימה כקלעית השלישית בליגה עם ממוצע של 19.6 נקודות למשחק, ראשונה בליגה בכדורים חוזרים (13.7 בממוצע) ומלבד במשחק אחד, סיימה עם דאבל-דאבל בכל ערב (!) מה שבאופן טבעי הפך אותה לשחקנית היעילה בליגה (שניה לסייקס ששיחקה חצי מכמות המשחקים). היכולת שלה הובילה את חולון לעונה הטובה ביותר שלה מזה 20 שנים עם מקום ראשון בסוף הליגה הסדירה וכרטיס לגמר הגביע.


קריסטל ברדפורד


ניה קופי (מכבי רמת חן)
לא מעט חילופים עשתה העונה רמת חן בגזרת הזרות, אבל ניה קופי היתה שם מתחילת העונה ועד סופה והיתה עוגן של יציבות. מהעונה של רמת חן נראה שייזכרו בעיקר את ההדחה בחצי הגמר, אבל רמת חן הגיעה לפיינל פור מהמקום הראשון בליגה, עם יכולות משכנעות ודומיננטיות בלא מעט משחקים. את ההצלחה אפשר לייחס ליכולת של קופי שעם ממוצע 18 נקודות בערב ומדד 19.1 (ראשונה בקבוצה בפער של 2 נקודות מסגניתה), היתה הבורג החשוב של הסגולות. אמנם זה הספיק למקום שביעי בטבלת הקולעות בליגה ו-12 בין הריבאונדריות, אבל זה רק בזכות האופי והמשחק הקבוצתי ששיחקה כשהפכה את חברותיה שלידה לטובות יותר.


ניה קופי


טיפני הייז (מכבי "בן" בנות אשדוד)
היום שבו הייז הצטרפה לאשדוד במהלך העונה שעברה, היה היום בו הוכרעה האליפות לטובת הקבוצה מהדרום. היום שבו הודיעה אשדוד שהייז ממשיכה לעונה נוספת היה היום שבו הפכה אשדוד, שוב, למועמדת מובילה לאליפות. הייז, אחת השחקניות המובילות גם מעבר לים והשם הגדול ביותר שהיה השנה בליגה אמנם סיימה "רק" עם 17.6 נקודות בממוצע ובמקום ה-11 בליגה. אבל נדמה שזו היתה החלטה שלה.

נדמה שאין בליגה שחקנית עם יכולות כ"כ מגוונות כמו אלה של הייז. הייז עשתה כל מה שאשדוד היתה צריכה ממנה. אשדוד לא היתה זקוקה לכוכבת מעל הקבוצה, אלא לקלעית מובילה, לשחקנית הגנה לוחמת ולמשימות מיוחדות. את כל אלה נתנה להן הייז וזו הסיבה שאשדוד ככל הנראה תשמור על האליפות כבר שנה חמישית ברציפות.


טיפני הייז


פריצת העונה: נגה פלג פלץ (בנות הרצליה), צליל וטורי (הפועל פ"ת)

זו לא הפועל פ"ת שאיפשרה את הפריצה של צליל וטורי, אלא צליל וטורי שהובילה את הפועל פ"ת לפלייאוף העליון. אומרים ששחקניות ישראליות צריכות להרוויח את הדקות שלהן, אז וטורי העונה, בשנתה השניה בליגת העל (שנה שעברה בראשל"צ) עשתה זו בצורה מרשימה.

וטורי סיימה כישראלית עם המדד הגבוה בקבוצה (7.3) ועם 8.7 נקודות בממוצע למשחק. השחקנית שבגיל נערות (ושנה שעברה בלאומית נשים) עוד העדיפו לתפקד בעמדות הפורוורד, עבדה קשה הקיץ כדי להיות גארדית ראויה וסיימה את העונה שלישית בליגה באחוזי קליעה מחוץ לקשת (40%). וטורי בוגרת גני תקווה הוכיחה שעבודה קשה משתלמת ובקיץ נבחרת העתודה כבר מחכה לה כדי שתחזיר אותן לדרג א'.


צליל וטורי


על סף שחקנית העונה הישראלית ועם מקום של כבוד בחמישייה השניה של הליגה, נוגה פלג פלץ קיבלה קצת פחות קולות בתואר פריצת העונה רק כי היא "אובר-רייטד" לתואר. בד"כ שחקניות של קבוצה שסיימה בפלייאוף התחתון לא זוכות להכרה או להערכה מיוחדת אבל פלג פלץ היא היוצאת מהכלל. עם 11.1 נקודות בממוצע פלג פלץ דורגה כקלעית השלישית בקבוצתה - המשמעות היא שהקדימה זרה בתרומה ההתקפית (!).

לצד שחקנית בית כאופיר בנט או מרים חנון שחזרה מהמכללות פילסה פלג פלץ את דרכה לחמישייה (פתחה ב-70% מהמשחקים), סיפקה הצגות של 27 ו-21 נקודות ובשיא העונה זומנה לסגל נבחרת ישראל. בסך הכל שנתה השניה בליגה, הספק מרשים במיוחד לשחקנית שבקיץ עוד תשחק עם נבחרת העתודה - ויכולת דומה צריכה להבטיח עליית דרג.

עוד הוזכרו: שיראל ברמן, נועה זליבנסקי ושיר תירוש.


נגה פלג פלץ


מאמן העונה: רועי אייזנברג (אליצור חולון)

שנה שניה ברציפות שרועי איזנברג זוכה בתואר מאמן העונה. אם בעונה שעברה עשה את זה בצוותא עם לירון שרף לאחר שהעפיל עם חולון לפיינל פור (וגם ניצח פעם אחת את רמת חן), השנה הבחירה היתה ללא שותפים תוך שמקדים את מאמן מחזיקת הגביע ואת אלי רבי מרמלה. ההישג הופך למשמעותי יותר כשלמעשה כמעט ולא היתה המשכיות לחולון של העונה שעברה מלבד איזנברג עצמו (ונועה זליבנסקי). סגל ישראלי חדש נבנה, 3 זרות חדשות הגיעו וחולון המשיכה במגמת השיפור כולל מקום ראשון אחרי שני סיבובים והופעה שניה ברציפות בגמר הגביע.

איזנברג ידע לחכות לדניאל אדאמס אחרי שכמעט והנחית בישראל את מורגן טאק, יצר חיבור אופטימלי עם קריסטל ברדפורד ואיזן הכל עם סיאניה צ'ונג ושתי ישראליות שהוסיפו חיוביות וכל מה שהיה צריך כדי ליצור קבוצה שלמה. חולון נאבקה מתחילת העונה בצמרת וחזרה להיות גורם מרכזי בליגת העל, לאיזנברג הוא חלק בלתי מבוטל מכל ההישגים האלה.

עוד הוזכרו: גיל סלע, עדן ענבר ואלי רבי.


רועי אייזנברג


בחירות המאמנים:
שירה העליון (מכבי רמת חן)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: לימור פלג
חמישיה: סידני קולסון, טיפני הייז, קריסטל ברדפורד, לימור פלג, אגוט בולגק
מאמן: אלי רבי, רועי אייזנברג
פריצה: צליל וטורי, נגה פלג


אלי רבי (אליצור רמלה)
מצטיינת: טיפני ג'קסון
ישראלית: שי דורון
חמישיה: קריסטל ברדפורד, ניה קופי, צלסי הופקינס, טיפאני ג'קסון, שי דורון
מאמן: עדן ענבר
פריצה: צליל וטורי, נועה זליבנסקי


עדן ענבר (מכבי "בן" בנות אשדוד)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: קטיה לויצקי
חמישיה: בריטני סייקס, קריסטל ברדפורד, ניה קופי, נגה פלג פלץ, אדוט בולגק
מאמן: רועי אייזנברג, גיל סלע
פריצה: צליל וטורי


רועי אייזבנרג (אליצור חולון)
מצטיינת: טיפאני הייז
ישראלית: קטיה לויצקי
חמישיה: אדוט בולגק, ניה קופי, נגה פלג, טיפאני הייז, קטיה לויצקי
מאמן: עדן ענבר
פריצה: צליל וטורי


נמרוד מיטל (א.ס. רמה"ש)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: קטיה לויצקי
חמישיה: סידני קולסון, טיפני הייז, קריסטל ברדפורד, אדוט בולגק, קטיה לויצקי
מאמן: אלי רבי
פריצה: צליל וטורי, נגה פלג פלץ


גיל סלע (הפועל פ"ת)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: נגה פלג פלץ
חמישיה: קטיה לויצקי, טיפאני הייז, קריסטל ברדפורד, אדוט בולגק, נגה פלג פלץ
מאמן: רועי אייזנברג
פריצה: שיראל ברמן


לירון שרף (מכבי רעננה)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: קטיה לויצקי
חמישיה: נעמה שפיר, ניה קופי, רנה מונטגומרי, בריטני סייקר, אדוט בולגק
מאמן: אלי רבי
פריצה: צליל וטורי


גלעד כץ (בנות הרצליה)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: נעמה שפיר
חמישיה: קטיה לויצקי, ניה קופי, קריסטל ברדפורד, אדוט בולגק, נעמה שפיר
מאמן: גיל סלע
פריצה: שיראל ברמן


רועי לזר (הפועל ראשל"צ)
מצטיינת: קריסטל ברדפורד
ישראלית: נגה פלג פלץ
חמישיה: נעמה שפיר, טיפני הייז, אדוט בולגק, קריסטל ברדפורד, נגה פלג פלץ
מאמן: רועי אייזנברג
פריצה: צליל וטורי


עדני דגן (בני יהודה)
מצטיינת: אדוט בולגק
ישראלית: נגה פלג פלץ
חמישיה: טיפני הייז, סידני קולסון, ניה קופי, טיפני ג'קסון, אדוט בולגק
מאמן: רועי אייזנברג
פריצה: שיר תירוש






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();