העלייה השנייה
ספסל ,06/05/2018

אליצור אשקלון רושמת ניצחון כפול על מכבי פתח תקווה בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הארצית וחוגגת עליה ללאומית. רועי בן יהושע, מאמן אשקלון: "יש פה חבורה של גברים. וזו לא קלישאה". דיווחם של שייקה גונן, ענר חתואל ומאיר פריילכמן מ"עולמות".

--- שייקה גונן, ענר חתואל, מאיר פריילכמן, אלירן כהן ---

לפני שנדבר על הכדורסל, אנחנו חייבים לציין שהייתה הערב אווירה נהדרת בפתח תקווה, עם אולם מפוצץ ועידוד שלא פסק לרגע משני צידי המתרס.

אחרי שפ"ת שמטה יתרון גדול במשחק הקודם ואשקלון נתנה רבע רביעי מהסרטים, משחק מס' 2 בגמר הדרומי נפתח בדיוק היכן שהקודם הסתיים, כשהפעם תומר פיסצקי הוא המוציא לפועל באשקלון, שעולה ל10:18. עד סיום הרבע פ"ת נגסה מעט בהפרש ובתום הרבע הראשון 14:18 לאשקלונים.

גם הרבע השני נשלט ע"י אשקלון, כשברבע הזה שטרקמן הוא היד החמה, ושתי שלשות שלו מעלות את 'איתו' ליתרון דו ספרתי - 21:33. פ"ת שלפה את האס שלה בפלייאוף, צאלי נוימן, ועם הגנה טובה והחלטות טובות של נדב נאור, היא יורדת למחצית בפיגור מינימלי - 30:35.

הרבע השלישי היה שקול, ולמרות שחניכיו של בן יהושע היו טובים מעט יותר, הביתיים לא ויתרו, וסל על הבאזר של צאלי נוימן הוריד את הקבוצות להפסקה האחרונה העונה ב'עולמות' ביתרון זעיר לאשקלון - 49:50.

הרבע הרביעי הזכיר מעט את הרבע הרביעי באשקלון - אחרי יתרון ברור לקבוצה האורחת, המארחת התעוררה. הפעם זו הייתה פ"ת, שעלתה ליתרון ראשון הערב עם סל חשוב של גוטמן - 50:52. חניכיו של קצנברג עוד הספיקו לעלות ל50:54, אך בדיוק כמו שקרה להם ביום רביעי - רועי בן יהושע לקח פסק זמן, ממנו עלתה רק קבוצה אחת בחזרה - אליצור 'איתו' אשקלון, שרצה 0:12, עלתה ל54:62 ונתנה את האות לחגיגות ביציע. פ"ת עוד ניסתה לצמק, אך החטאות בלתי פוסקות מחוץ לקשת ואינספור ריבאונד התקפה של אשקלון לא הותירו לה סיכוי, ובסיום 62:69 לאורחים שעולים ללאומית.

קלעים:

פ"ת - צאלי נוימן 12, דן שפי ותומר רבינוביץ' 11 כ"א, רון גוטמן, אור זינדרמן ונדב נאור 7 כ"א, רז אלבז 5, דור וכנר 2. כן שותפו - מתן כהן ודנאל כוזהינוף.

אשקלון - תומר פיסצקי 17, יונתן שטרקמן (3 שלשות) 14, אבי פוגל 12, סטנלי ברנדי 10, רגב זנזורי 5, אסף אוחנה ואחיעד בוקרא 4 כ"א, יוני דרעי 3.

תגובות:

רועי בן יהושע, מאמן אשקלון: "כשקיבלתי את התפקיד שאלו אותי בהנהלה מה אתה הולך לשנות מקצועית, ואני אמרתי שאין שום צורך לעשות שינוי מקצועי, השחקנים פה יודעים לשחק כדורסל. הכל בראש. התחלנו לדבר איך אנחנו עוזרים אחד לשני ומרימים אחד את השני ברגעי משבר. ידענו שניצחון צמוד אחד יפתח לנו את הכל, ואחרי הניצחון הצמוד על חבל מודיעין הכל התחיל להסתדר. יש פה חבורה של גברים וזה לא נאמר כקלישאה. החברים פה, משחק אחרי משחק ואימון אחרי אימון, באים לתת הכל מעצמם והם מגובשים. לא רצינו לקבל את פ"ת כי ידענו שהם קבוצה, זה היה קרב גדול ומגיע כל הכבוד לפ"ת על סדרה יוצאת מן הכלל אבל אני חושב שהיינו יותר טובים".

לגבי המשך דרכו כמאמן הקבוצה בעונה הבאה בלאומית, השיב בן יהושע ש"אין לדעת עדיין מה יהיה".

אחיעד בוקרא, קפטן אשקלון: "הרגשה מדהימה. אחרי שלוש שנים שאני פה כשחקן ושותף מלא, זה פשוט חלום שמתגשם. יש פה שחקנים מדהימים שאני נהנה איתם בכל שנייה, ושאפו לשחקנים לאוהדים ולהנהלה. עשינו שינוי אחרי ההפסד בליגה למבועים ויצאנו משם לרצף של 13 ניצחונות רצופים כולל חצי גמר וגמר ואני לא יודע אם קרה דבר כזה בהיסטוריה של הליגה הארצית.

מבחינתנו זו סגירת מעגל. באנו לפה במחזור הראשון טיפה יהירים וטיפה שחצנים אחרי שבנינו קבוצה רחבה ועמוקה וחטפנו פה בעיטה בתחת, שלחו אותנו הביתה עם 30 הפרש להתעורר על החיים שלנו, ואני שמח שזה קרה אז. היום הגענו אחרי 7 חודשים למגרש הזה ולקחנו בו אליפות, ואין סגירת מעגל יותר גדולה מזו.

לגבי העונה הבאה: אני בקבוצה הזו, לא משנה באיזה תפקיד או באיזה ליגה. מבחינתי לשחק באליצור 'איתו' אשקלון או לא לשחק כדורסל בכלל."

סטנלי ברנדי, לו, כאמור, הייתה זו עליית ליגה שנייה ברציפות: "זו הייתה חוויה מעניינת לשחק באשקלון העונה, למרות שלפעמים אני חושב שחבריי לקבוצה לא ידעועד כמה אנחנו טובים. הייתה לנו פתיחת עונה קשה, אבל עם כמה שינויים מצאנו את הזהות שלנו.

כשחתמתי באשקלון ידעתי שהמטרה של הקבוצה היא לעלות ליגה, ושהסגל ייבנה בהתאם, זו הייתה הסיבה בגינה דחיתי הצעות מקבוצות אחרות. אני לא אשחק כדורסל עוד הרבה שנים, אני יודע עוד כמה דלק נשאר לי במיכל, ואני מעדיף להשתמש בו כדי לעזור לקבוצות לעלות לשלב הבא.

עלייה שניה ברציפות היא הישג מדהים בקריירה שלי, ולא משנה באיזו ליגה זה קורה. זה מגיע רק פעם בחיים, אם בכלל. אני מרגיש מרומם על כך שאני עדיין משחק ומנצח עבור קבוצות שמכבדות את הכישרון שלי בגיל הזה ונותנות לי את ההזדמנות להמשיך לשחק. אני עדיין לא יודע מה התוכניות שלי לשנה הבאה, אבל אם אחליט להמשיך לשחק - זה יהיה רק עבור קבוצה שתתמודד על האליפות".

תומר פיסצקי, לו זו עליית ליגה רביעית: "הרגשה מדהימה!! עליתי ליגה כבר שלוש פעמים בעבר אבל הפעם הזאת היא משהו שונה. קודם כל זאת קבוצה מיוחדת על שמו של איתמר שרביט שהיה בן אדם מיוחד, חברי הנהלה וצוות שתמיד דאגו לנו גם בימים שלא שיחקנו טוב והמשיכו להאמין בנו. קיבצו פה חבורה של שחקנים עם אופי מדהים שיחד עם היכולת ידענו בסופו של דבר לשלב את זה יחד. עברנו העונה עליות וירידות ממש רכבת הרים. חזרנו מהקבר, ועשינו משהו מיוחד, רצנו 13-0 עד לאליפות כאשר בדרך, כל משחק שחקן אחר מתבלט. שיחקנו בפלייאוף נגד שתי קבוצות מצויינות שעשו עונה מדהימה ומגיע להן כל הכבוד.

היה לנו חדר הלבשה מדהים! יצא לי להיות בהרבה קבוצות ובהרבה חדרי הלבשה והחדר הלבשה שלנו היה אחד מהטובים שהייתי בו. תמיד חיובי, תמיד מפרגנים אחד לשני ומרימים אחד את השני..

מילים אחרונות לקהל שלנו שבא איתנו לכל מקום, דחף אותנו ופלייאוף נתן הצגה של ליגת על, שפשוט לא יכולנו לאכזב אותו."


אבישר מרציאנו, מנהלה של אשקלון, סיכם גם הוא: "קשה לסכם עונה ופליאוף בכמה משפטים. אבל וואוו עשינו דבר ענק לעיר אשקלון ולאיתמר שרביט (איתו) זכרונו לברכה.

יש לי קבוצה של ווינרים, שלא הפסידו משחק 4 חודשים, זה לא הלך פשוט כפי שאתם יודעים. כבר במחזור הראשון קיבלנו באולם הזה 20 הפרש, ונאלצנו לאחר מספר מחזורים להחליף מאמן. רועי קיבל את הקרדיט והוכיח שהוא המאמן הטוב בליגה ,רועי הוא דמות שסחפה אחריה את השחקנים, בהשקעה, רצון  , ובמקצועיות שלא רואים גם בליגות גבהות יותר,  עשה פה שינוי מטורף, מקבוצה שהפסידה כל משחק צמוד הוא הפך אותנו לווינירים שלא יכולים להפסיד משחק. 

סטנלי ברנדי  שהוא תופעה בלתי מוסברת, אבי פוגל שהייה שם תמיד שהיינו צריכים אותו, תומר שמשאיר הכל על המגרש, אחיעד בוקרה, יוני דרעי, ארתור ציפלוביץ ואבין שמואל שהם הלב של המקום הזה, איתנו מליגה א, ואנחנו ניקח אותם הלאה, הגדולה שלנו, שתמיד ידענו לכפר אחד על השני. לדוגמה - במשחק הראשון שטרקמן לא היה טוב אז אוחנה עלה ונתן הכל, והערב קרה בדיוק ההפך. יוני דרעי שהוא מנהיג וווינר גדול והוא אחת הסיבות לכך שהעונה שלנו הסתיימה בעלייה, יוני ניצח את מעלה אדומים פעמיים בסלים על הבאזר והיום לא הייה טוב, אז זנזורי עלה מהספסל, נתן את הגנה אדירה וקלע שלשה שגמרה את המשחק. 

ואחרונים חביבים האוהדים המדהימים שלנו, 150 איש באולם ועוד 50 בחוץ שלא יכלו להכנס- ונתנו פה תצוגת עידוד שגם בליגת העל אין -  החזרנו את העיר אשקלון למפת הכדורסל.

אני רוצה להודות לראש העיר תומר גלאם שמילה שלו זאת מילה, הוא  נתן לנו כל מה שהיינו צריכים כדי להביא את הקבוצה בחזרה ללאומית, בימים הקרובים נפגש איתו והוא כבר רמז לנו שהוא רוצה את אשקלון בליגת העל בעוד שנתיים וב"ה נכון לשם."

רון גוטמן, שחקן פ"ת: "בתחילת העונה התחלנו לא טוב, גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית, אבל לאט צמחנו והכרנו אחד את השני, התחברנו, אבי (קצנברג, מ.פ) הגיע לאמן וחיבר את העניינים, והגענו גבוה. חבל מאד שזה התפספס בסוף אבל זה הספורט. הבאנו לסדרות הפלייאוף לב, נשמה והמון לחימה, יש פה שחקנים שנותנים הכל על המגרש והיינו העונה קבוצה מדהימה, ללא ספק. לגבי העונה הבאה, נשב עם מכבי פ"ת ונראה מה הכיוון".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();