קארש, 30 נקודות.


לאומית נשים: ראשל"צ מרחק ניצחון מדאבל
שי ברק ,15/05/2018

שנה אחרי שאליצור רמלה זכתה בדאבל, תנסה הפועל ראשון לציון להשלים משימה דומה, אחרי שב
ניצחה 63:48, לאחר ריצת 12-0 ברבע האחרון. משחק צמוד במשך שלושה רבעים וחצי הוכרע בתום מאבק גדול בין דניאל קארש (30 נקודות) ושני לוי (25 נקודות). בחמישי, 18:30, ב"הר וגיא", דאבליסטית העונה הקודמת, רבקה רוס, וחברותיה ינסו להימנע מסוויפ עונתי של 4-0, ולמנוע מהאורחות לגזור את רשתות אולמן הבייתי

הפועל ראשון לציון 63 – הפועל גליל עליון 48

(ראשל"צ ביתרון 1-0, משחק מס' 2: 17/5 בשעה 18:30)

הגמר הקלאסי, ללא הפתעות, שתי הקבוצות שהיו הטובות במהלך העונה בליגה וסיימו במקומות הראשונים, המשיכו לסדרת גמר שלפחות לפי המשחק הראשון עומדת להיות מרתקת. מאמני הקבוצות הגיעו מוכנים ליריבות, ניסו להפתיע אחד את השני, נראה היה שהשחקניות מכירות את היריבה ובפתיחת המשחק כמעט כל הנקודות הגיעו מתרגילים מסודרים או מיס-מאצ'ים שניצלו אחת אצל השניה ברבע הראשון שלמרות הסקור הנמוך היה מהטובים במשחק.

אחרי מחצית צמודה במיוחד, הגיע רבע שלישי של מומנטומים, ראשל"צ ברחה ראשונה, שחקניות הגליל סגרו את ההפרש וכבר עלו ליתרון, אבל אז הגיע הרבע האחרון, אותו ניצחו המקומיות 17-7 והכריעו את המשחק בניצחון בהפרש דו ספרתי. הפרש שלא משקף את פערי הכוחות.

המשחק גם הציג יכולת שיא של שתיים, דניאל קארש מצד אחד שלקחה את האחריות כששום דבר לא הלך וקלעה 30 נקודות לזכות קבוצתה (20 נקודות במחצית השניה) ומנגד, שני לוי, שגדלה בגליל ועשתה הכל כדי להעניק לקבוצתה את הניצחון, כולל מחצית שניה נהדרת עם 13 נקודות ובסך הכל 25 נקודות אישיות במהלך המשחק. לקראת המשחק הבא, בחמישי, שתיהן יזדקקו לעזרת חברותיהן כדי להשיג את הניצחון.

עוד קודם לתחילת המשחק התקיים הטקס בו הוכרזו מצטיינות הליגה הלאומית. יו"ר הפועל ראשון לציון, רועי סבג, העניק את הגביעים ביחד עם שירה העליון, שחקנית עבר, מאמנת בנבחרות הצעירות ומי שעבדה עם הילדות בהפועל ראשלצ לפני עידן הפרויקט של זיו ארז (שאיחד את הפועל עם מכבי ראשלצ) , פרויקט שלשיאו הגיע השנה.

זיו ארז הוכתר כמאמן העונה, לאחר שזכה לרוב ממאמני הליגה. גילי אייזנר קיבלה את תואר תגלית העונה, בחמישיית העונה היו רבקה רוס (הפועל גליל עליון), גאיה סלס (הפועל ראשל"צ), שירלי קאלו ודניאל חג'ג' (הפועל זיכרון/מעגן מיכאל), טלי בן ישי (הפועל כפר סבא). דניאל קארש קיבלה גם את תואר שחקנית ההגנה של העונה וגם נבחרה כ-אמ.וי.פי.




מצטיינות העונה



המשחק עצמו היה טקטי, אבל גם מלא מלחמה וחוסר דיוק בשתי קבוצות שרצו יותר מדי והצליחו להוציא לפועל באחוזים נמוכים. את המשחק פתחה גילי אייזנר בשלשה כעבור דקה מפתיחתו. שתי דקות אחרי ובהתקפות מעבר יעילות רבקה רוס וקרן נחמה הפכו את התוצאה ויתרון ראשון לגליל. יתרון שצמח עד 8:3, מכדורסל יפה ונקודות שבאו בסיומן של הנעות כדור מתואמות. מאמן ראשל"צ הזעיק פסק זמן וממנו חזרו המקומיות עם הגנה טובה יותר. נקודות של אנה שפובלוב אחרי ריבאונד התקפה עצר את הריצה האורחת. קארש צלפה מעבר לקשת, גאיה סלס החזירה את קבוצתה ליתרון עם 4 נקודות רצופות ולמרות 4 נקודות של רבקה רוס בסלים מיכולת אישית גבוהה, קארש בשלשה שניה חתמה את הרבע ביתרון מקומי, 16:12.

הרבע השני המשיך צמוד. אייזנר וקארש החליפו נקודות עם שני לוי, לפני ששלשה של מיכאליץ יצרה יתרון משמעותי לקבוצתה, 26:19. ההפרש נשמר כשמול סל ועבירה של שני לוי הוסיפה מיכאליץ שלשה שניה רצופה. המשיכו לתקוף את הסל, רוס ולוי עשו נקודות מבפנים וקיזזו את ההפרש לשתיים לפני שאייזנר, העייפה, הצליחה לייצר שלשה חשובה שחתמה את המחצית בהפרש חמש, 32:27.

המחצית השניה כבר היתה הצגה של שתיים. קארש היתה הראשונה להרשים. אחרי שמיתר אסולין עוד החזירה את הגליל למינוס 2 (32:30), הפציצה קארש 2 שלשות גדולות ועוד ליי-אפ שקבע יתרון שיא 40:32. אז לקחה אחריות שני לוי והוכיחה שהיא בין השחקניות הטובות בליגה ובכושר נהדר. עם 7 נקודות רצופות הובילה ריצת 9-0 שחתמה רבקה רוס מהקו וכך תוך 4 דקות נמחק יתרונן של הלבנות והאורחות עלו ליתרון 41:40 מאז הרבע הראשון. שוב היתה זו קארש שהמשיכה לקחת אחריות, הוסיפה 4 נקודות (סה"כ 12 נקודות רצופות מתחילת הרבע) ועד לסוף הרבע בין סלס ולוי הוחלפו סלים כך שבסופו של הרבע הסוער נוצר שוויון 14 וההפרש מהמחצית נשמר , 46:41.

ברבע האחרון אמנם רוס ואסולין עוד הורידו את ההפרש עד 48:45, רק שאז העייפות דיברה דווקא אצל האורחת. בעוד שחקניות ראשל"צ שיחקו משחק גמר שני ב-24 שעות דווקא האורחות התקשו להגיע למצבי זריקוה וריצת 12-0 בשש דקות הכריעה את המשחק. שוב היתה זו קארש להפציץ פעמיים מעבר לקשת, אחריה עשתה זאת מיכאליץ עם שלשת קאלץ מהפינה וביניהן שפובלוב, דייקה מתחת לסל כך שבסך הכל הראה הלוח 60:45, שתי דקות לסיום. שני לוי עוד השלימה מהלך של סל ועבירה, אבל המקומיות הראו כמה התבגרו השנה שויתרו על משחק מהיר, החזיקו את הכדור וגם לקחו 2 כדורים חוזרים בהתקפה כדי להוריד את השעון וגילי אייזנר שפתחה את המשחק בשלשה גם סגרה אותו כך, הפרש 15 נקודות בסיום, שלא משקף את פערי הכוחות במשחק.

המשחק הבא בסדרה יתקיים ביום חמישי, 17.5, 18:30 ב"הר וגיא" בו הפועל גליל עליון ינסו למנוע מראשל"צ לחגוג דאבל ולגזור את הרשתות באולמן הבייתי.

קלעו להפועל ראשון לציון:
דניאל קארש 30
גילי אייזנר 11
ניקול מיכאליץ 9
גאיה סלס 7
אנה שפובלוב 6

קלעו להפועל גליל עליון:
שני לוי 25
רבקה רוס 14
מיתר אסולין 6
קרן נחמה 3








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();