בשנה הבאה בלאומית, עמית שחר


אליצור יבנה העפילה ללאומית
שי ברק ,18/05/2018

עם 2-0 בסדרה נגד נערות אליצור חולון, אליצור יבנה הצליחה להעפיל לליגת העל אחרי 3 אליפויות רצופות בליגה הארצית. עמית שחר וטל ברזל הצטיינו בסדרה. על הכרטיס השני ללאומית עדיין נאבקות הפועל נהריה ואליצור נתניה, אחרי שנהריה הצליחה להשוות את הסדרה וההכרעה תתקבל במשחק מכריע באולם נייטרלי ביום חמישי הבא.

אליצור חולון/ק.שרת 38 – אליצור יבנה 69

(אליצור יבנה ניצחה 2-0 בסדרה והעפילה ללאומית)

הן עשו את זה!
כמעט 2 עשורים מאז הפעם האחרונה שיבנה היו בלאומית, הן שוב עושות את זה ומעפילות לליגה השניה לנשים. כבר 4 שנים שבונים ומשקיעים בפרויקט ביבנה, מהמחלקה הצעירה ועד הקבוצה הבוגרת מקדמים המנהל המקצועי, צחי בוטביקה והיו"ר דוד שאול, את הכדורסל ביבנה. בשנתיים האחרונות הקבוצה היתה על סף העפלה. אלופת המחוז הדרומי בליגה הארצית הגיעה עונה אחת להתמודד על עליה אבל אז נתקלה בהפועל פ"ת של הדר רפאל עם טלי קליין ושרון זאבי. בשנה שאחרי שוב אליפות אך בהצלבה חיכתה הפועל ראשון לציון (זו שמוליכה את הטבלה בלאומית) והן שוב החמיצו את העליה.

לעונה הנוכחית כבר הגיעו ממוקדות מטרה עוד יותר. בת אל לזמי שחזרה לשחק במהלך העונה שעברה הגיעה בכושר משחק טוב יותר להנהיג את הקבוצה, עמית שחר, טל ברזל וענבר אנוליק הצעירות המשיכות להתבגר ולהשתפר ובשלבי ההכרעה צרפו בקבוצה גם את שני אברהם שהגיעה מהדאבליסטית, אליצור רמלה, כדי להוסיף מהניסיון (ומהיכולות ההתקפיות). התוצאה – לחולון לא היה סיכוי מולן.

למשחק הגומלין הגיעו יבנה בידיעה שניצחון מבטיח להן עליה ואחרי ההפרש הגבוה שהשיגו במשחק הראשון הגיעו בטוחות בעצמן שאפשר להשלים את המלאכה ולהימנע ממשחק שלישי. כבר מהפתיחה היה ברור לאן המשחק הולך. פתיחה מדהימה של עמית שחר עם 13 נקודות ברבע הראשון הוביל את יבנה ליתרון דו ספרתי 19:8, כשבחולון החזיקו מעמד רק בזכות 6 נקודות של גל שקורי.

אליצור יבנה המשיכה את הבריחה אל תוך הרבע השני עם שלושת של שחר ושני אברהם ואחריהן 9 נקודות של טל ברזל המצויינת עלו האורחות ליתרון שיא 32:14. בחולון הצליחו לשנות קצת את המומנטום ולחזור למשחק עם שלשות של גונדרי ואבידן ונקודות של שקורי כך בסך הכל הרבע הסתיים שקול (15-14) אבל יבנה שמרה בו על יתרון דו ספרתי 34:22.

סיפור המשחק הוכרע ברבע השלישי, שני אברהם צלפה פעמיים מחץ לקשת, בין לבין ברזל, אנוליק ושחר חילקו ביניהן את הנקודות ובסך הכל ריצת 23-8 (6 נקודות לשקורי ושתיים לאבידן, בשורות המארחת) קבעו בסוף הרבע השלישי 57:30 שסגר למעשה את גורל ההתמודדות ויבנה כבר התחילה בחגיגות העליה ללאומית. כשאנוליק פתחה את הרבע המכריע עם 6 נקודות אישיות, כבר היה ברור שהמשחק של יבנה והדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד.

נערות אליצור חולון עשו עונה יפה כשזכו באליפות המחוז, ולמרות שלא הצליחו להעפיל ללאומית הן צריכות לזכור שיש את העונה הבאה ואם ללמוד מההישג של יבנה אחרי השנתיים האחרונות – הסבלנות משתלמת.

קלעו לאליצור חולון/ק.שרת:
גל שקורי 16
דניאל גונדרי 7
שיראל אשכנזי והילה אבידן 5 כ"א
אלנה נגואיצה 4
גלית גנדימוב 1

קלעו לאליצור יבנה:
עמית שחר 22
טל ברזל 19
שני אברהם וענבר אנוליק 9 כ"א
בת אל לזמי 8
נטע שחק אלעזר 2







הפועל נהריה 80 – אליצור נתניה 58

(הסדרה בשוויון 1-1. המשחק המכריע ביום חמישי,24.5 באולם נייטרלי בחיפה)

אחרי המשחק הצמוד שהתקיים בשבוע שעבר בנתניה, אמנם אליצור המקומית עלתה ליתרון 1-0, אך היה ברור שבחוץ היכולת הזו לא תספיק. נהריה שניצחה בכל משחקיה העונה עד למפגש נגד נתניה, הרשימה ובוודאי שלא היתה שווה הדחה בשני משחקים והדברים התבררו ככל שחלפו הדקות. רבע ראשון צמוד ויתרון נדיר לנתניה בתחילת הרבע האחרון התחלפו בבריחה במהלך המחצית השניה ובעיקר ברבע האחרון אז רוני מנצל צלפה 3 שלשות רצופות ובסך הכל 13 נקודות בדקות ההכרעה כדי לסדר לנהריה ניצחון גדול במשחק מספר שתיים.

נתניה פתחו עם שלשה של דפנה מלר ואחריה 7 נקודות של אולגה ליטבין שבלטה ברבע הראשון. נופר פקין שהגיעה לסדרה בכושר ויכולת נהדרת תרמה 6 נקודות ברבע הראשון ושלשה של איזנשטט חתמה את הרבע ביתרון 19:16 לזכות נהריה.

דבי בלייברג שלא בלטה ברבע הראשון אותו סיימה עם שתי נקודות, קלעה 2 שלשות רצופות בתחילת הרבע השני והחזירה את נתניה למשחק. מלר קלעה אחרי וענתה לנקודות של שפיצנדל בדרך ליתרון ראשון של נתניה 24:23. אז כשנתניה נראתה כמפתחת מומנטום ענתה אייזנשטט בשתי שלשות חשובות והריצה את נהריה ליתרון משמעותי ראשון 36:28 מלר ואהובים ניסו להשאיר את האורחות קרובות אבל עוד חמש נקודות של פקין השאירו את נהריה ביתרון משמעותי 40:31 בהפסקה.

מול נקודות של מסורי בפתיחת הרבע השלישי שפיצנדל ופקין הגדילו את ההפרש לדו ספרתי 46:33. שוב בלייברג היתה שם כשנתניה היתה זקוקה לה ועם 7 נקודות התקרבה ליריבה עד 52:48 וכשנדמה היה שהכל פתוח.... הגיעה רוני מנצל.

13 שניות לסוף הרבע קלעה שלשה ראשונה חשובה ברבע שלישי שהסתיים 55:48. את הרבע האחרון פתחה עם עוד שתי שלשות ואחרי פקין ופינצי הוסיפה עוד 4 נקודות. נהריה התרחקה, עלתה ליתרון דו ספרתי והפעם גם נקודות של בלייברג (8 ברבע האחרון) לא עזרו לנתניה מול נהריה שרצה עד לניצחון הגדול בסיום ושלשה אחרונה של אייזנשטט קבעה 22 הפרש ושלחה מסר ברור לקראת המשחק השלישי בסדרה.

קלעו להפועל נהריה:
נופר פקין 21
ילנה איזנשטט(מוסטפינה) 18
רוני מנצל 15
מרינה שפיצנדל 13
אלה פינצי 11
מרינה מלצב 2

קלעו לאליצור נתניה:
דבי בלייברג 23
דפנה מלר 18
אולגה ליטבין 7
מור מסורי 6
עדן אהובים 4



המשחק הראשון בסדרה:

אליצור יבנה 88 – אליצור חולון/ק.שרת 41


המשחק הראשון שהוביל את יבנה לעלייה התקיים במוצ"ש האחרון. יבנה הדהימו את חולון כששלטו במשחק מהפתיחה. אחרי שהרבע הראשון עוד היה צמוד יחסית והסתיים בתוצאה 19:10 לזכות המקומיות נלחמה חולון לשרוד במשחק ולמחצית ירדה אמנם בפיגור דו ספרתי, אך כזה שיכולה למחוק (40:25). אך ברבע השלישי אבדו סיכויי האורחת. 2 שלשות של שני אברהם ו-6 נקודות של בת אל לזמי נתנו את הערך המוסף לשחר וברזל שבלטו במחצית הראשונה, יבנה רצה 26-10 וניצחה את המשחק כשבסוף הרבע השלישי הוליכה 66:35.

קלעו לאליצור יבנה: עמית שחר 21, ענבר אנוליק 20, טל ברזל 16, בת אל לזמי 12, שני אברהם 10, אביב לב 9
קלעו לאליצור חולון/ק.שרת: גל שקורי 14, שקד לוי 10, שיראל אשכנזי 7, אלנה נגואיצה 6, דניאל גונדרי אופיר דואק 2 כ"א.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();