"רוב האופציות שלי בחו"ל"
ליאור קלינגר ,30/07/2005

לירון כהן עונה לשאלות גולשי ספסל על איך זה לשחק באירופה, איפה היא בעונה הבאה וקוראת לכולם לבוא לתמוך בנבחרת.

תהילה - מה את חושבת על הסיכויים של הנבחרת בקיץ?
"בספורט אין מובן מאליו, ושום תוצאה לא יודעה מראש לכן הסיכויים הם שווים בין כל הנבחרות. ישנה רוח חדשה בנבחרת, אנחנו משקיעות ומתאמנות קשה יום יום בכדי להגיע ולתת את המקסימום במשחקים האלו כי הכל אפשרי וההרגשה שלנו היא טובה. אנחנו חדורות אמונה שהשנה אנחנו הולכות לעשות את זה ובגדול, לסיים במקום הראשון ולנסות להעפיל שוב לגמר אליפות אירופה.
כמובן שבהזדמנות זו אני רוצה לבקש את עזרתכם כי הקמפיין הזה יהיה מאוד קשה ונצטרך את מלוא הפרגון והתמיכה במשחקים שיהיו בארץ, אני מזמינה את כולכם לבוא ולעודד ולהיות חלק בחגיגה הזו. "


מיכל, ירושלים - השאלה שהכי מעניינת את כולם היא איפה את משחקת בעונה הבאה?
"אני עדיין לא יודעת איפה אני משחקת בשנה הבאה. יש כל מיני אופציות שאני בודקת, רובן בחו"ל אז ככה שכרגע באמת שאין משהו ספציפי אבל אני מניחה שבשבוע שבועיים הקרובים הכל יסתדר."

דורית - לירון, מדוע את משחקת בחו"ל ולא בליגה שלנו? אני חושבת שאת שחקנית טובה מאוד, אחרי שהשקיעו בך בארץ כמו גם בנבחרת הרבה שנים. אני לא מבינה מדוע נותנים לשחקנית כזו טובה ללכת.
"קודם כל תודה רבה על המחמאה :). הסיבה ששיחקתי בחו"ל השנה היא שרציתי להתפתח ולנסות כיוונים אחרים, בקבוצה שמשחקת במפעל אירופי ובליגה שונה. רציתי לזכות ליותר חשיפה, אתגר חדש, גיוון, תרבות ואנשים חדשים. אני כמוך גם חושבת שצריכים לעשות הכל כדי לשמר את השחקניות\שחקנים הישראלים בארץ אבל לא תמיד מצליחים, זה ספורט וזה גם בסדר לצאת ולהתפתח בחוץ."

נועם - האם הרגשת שבחו"ל כדורסל הנשים יותר פופלארי ומקובל מאשר בישראל?
הכדורסל ביוון מקבל חשיפה ויש מודעות, יש המון שחקניות והליגה שם היא יותר ארוכה מכיוון שיש 14 קבוצות כאשר בארץ יש 10. הכדורסל בארץ מקבל חשיפה גדולה יותר בתקשורת מאשר ביוון אבל ביוון יש הרבה יותר שחקניות מקומיות והכדורסל בליגות הנמוכות יותר (ילדות, נערות) הרבה יותר מפותח וישנה השקעה גדולה יותר כך שמהבחינה הזאת יוון מצליחה הרבה יותר."

רועי רובינשטיין - האם עכשיו אחרי ששיחקת עונה בחו"ל את חושבת שמצפים ממך לקחת את המושכות בנבחרת?
" כן, אני חושבת שאני צריכה להוביל את הנבחרת ויש לי חלק גדול בנבחרת אבל אני לא לבד ולשמחתי כולן מבינות את האחריות שמוטלת על כתפינו. כל אחת מאיתנו רוצה להצליח ולנצח כמה שיותר ולהוכיח שיש כדורסל ישראלי טוב."

הדס – מה את חושבת על החוק של 3 זרות ובוסמנית?
"הייתי שמחה אם היו יותר שחקניות ישראליות בשביל שלא יצטרכו להביא כל כך הרבה זרות. הבעיה היא לא בליגת העל אלא מהבסיס, צריכה להיות יותר השקעה בפתיחת בתי ספר לכדורסל לילדות וגיוס של שחקניות צעירות כדי שתהיה המשכיות (באזור השרון, למיטב ידיעתי, הערים שבאמת ראויות להערכה בנושא זה הן רעננה ורמת השרון שמנהלות מחלקת נערות וילדות עם צוות מאמנים שמשקיע ודואג לקידום הכדורסל הנשי). ככל שיהיו שחקניות טובות ומוכשרות לא יהיה צורך להשקיע כל כך הרבה כסף ולהביא זרות."

רענן – לירון, מה דעתך על חן נוסל? איך היית משווה אותה לשחקנית שאת היית בגילה?
"אני לא הייתי כאן בעונה האחרונה אז לא כל כך יצא לי לראות את חן משחקת אבל מהיכרות איתה בנבחרת הנשים אני יכולה להגיד שהיא שחקנית מאוד מוכשרת עם המון פוטנציאל ובהחלט יכולה להגיע לרמות הגבוהות, כמובן שעם המון עבודה קשה.
כיף לראות שחקניות צעירות ומוכשרות ואני מקווה שכל שנה נראה שחקניות חדשות מצטרפות לליגת העל. הדרך שחן עושה היא דיי זהה לדרך שאני עשיתי שזה אומר לעבור בכל הנבחרות, לשחק בליגת העל של בתי הספר ולשחק בבוגרות. זה תהליך מאוד חשוב שמחשל ואיתו צוברים המון ניסיון."


תהילה - איפה את רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?
"אני עדיין לא יודעת איפה אשחק שנה הבאה אבל אני יכולה להגיד שאני רואה את עצמי משחקת במקום שבו אוכל להתקדם לרמה הגבוהה ביותר, לשפר את רמת המשחק שלי, לעשות עוד שלב ולטפס עוד מדרגה בכדי להגיע לטופ."

תהילה - מי השחקנית כדורסל האהובה עליך בכל הזמנים?
"שחקנית ישראלית שאני מאוד מעריכה היא לימור מזרחי שמביאה כל כך הרבה צבע לכדורסל הישראלי."

תהילה - אם היו מבקשים ממך להגדיר את עצמך במילה אחת היית אומרת שלירון כהן היא...?
"במילה אחת להגדיר, לי קשה, אבל תמיד אומרים לירון כהן – נשמה אז.... נשמה..... :)"






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();