משחק אחרון לקצורין



מחפשים את הכבוד האבוד
אורי סביר ,24/09/2004

במוצאי יום הכיפורים תסיים נבחרת ישראל את הקמפיין הגרוע ביותר שלה בשנים האחרונות עם משחק לפרוטוקול בלבד בפורטוגל. מי שהצום לא עינה אותו מספיק, יוכל לראות שידור חי בערוץ 10 בשעה 21:50.

לכל שלוש הנבחרות שבבית כבר הספיקה ישראל להפסיד, אבל לפחות את לטביה ובולגריה השכילו החניכים של קצורין לנצח בבית. את פורטוגל לא. ביום שבת תהיה להם הזדמנות לנצח גם את המעצמה הפורטוגלית, שהפסידה את כל יתר ארבעת משחקיה.

הפסד במשחק בטונדלה ישלח את ישראל, אבוי לבושה, למקום האחרון בבית בסיום חצי גמר אליפות אירופה. עם זאת יש לציין שמלבד היוקרה, או יותר נכון, חוסר היוקרה, הכרוך במיקום, אין הוא קובע דבר ושתי הנבחרות ישתתפו בטורניר ההזדמנות האחרונה של פיב"א בקיץ הבא.

אם ההפסד בוארנה לא היה משפיל מספיק, הגיע המסע שאחריו והפך את האווירה בנבחרת לקשה עוד יותר. לנבחרת ציפה מסע קשה שהחל לפנות בוקר והסתיים בלילה שלמחרת, עם טיסה לז'נבה דרך בודאפשט, משם לפורטו ובסופו של דבר נסיעת אוטובוס לטונדלה שם יערך המשחק. ולמי שמתנחם בכך שלפחות הגיעה הנבחרת יומיים לפני המשחק נזכיר שגם בוארנה היא נחתה כבר ביום שני.

כפי הנראה, המשחק במוצ"ש יהיה האחרון של מולי קצורין בתפקיד לאחר שבע שנים ושלוש אליפויות אירופה. עם החזרה לארץ יתייצב המאמן מול הועדה המקצועית ויתן הסברים על הטורניר החלש של נבחרתו. כמו שזה נראה כרגע, קצורין יפרד מתפקיד המאמן אחרי המשחק בפורטוגל, ויצטרף לפיני גרשון שפוטר שם אף הוא אחרי הפסד של הפועל ירושלים בפורטו בגביע המחזיקות דאז.

הקלע המוביל של הפורטוגלים הוא סימאו עם 16.2 נקודות למשחק, כולל 18 שלשות בטורניר עד כה ב51%. סימאו זורק יותר מפי שניים מעבר לקשת מאשר בתוכה. אחריו מגיע ג'ורדאו עם 15.6 וכמעט שמונה כ"ח למשחק, וגומז עם 10.8 נק'. הלב של הקבוצה, קוסטה, משלים ארבע קלעים במאזן דו-ספרתי עם 10.6 נק' ויחס נהדר של שישה אסיסטים לשני איבודים. מלבד אבורה הגבוה, כל פורטוגלי הוא סכנה מעבר לקשת, כמו שראינו במטרו-ווסט עם 15 שלשות, שמהוות שיא טורניר כמובן.

כזכור, ביזבזה הנבחרת יתרון שמונה נקודות בהפסקה והפסידה לפורטוגלים בהארכה 101-96, באחד הביזיונות היותר גדולים שזכורים במשחק בעל חשיבות (בניגוד להפסד לשבדיה לדוגמא). מי שרוצה להבין כמה ההפסד הזה הזיק לנבחרת צריך להסתכל על טבלת הבית ולראות שניצחון באותו משחק, בנוסף לניצחון חוץ בפורטוגל, היה מעלה את הנבחרת בודאות לאליפות אירופה.

מאז אותו משחק ברעננה שהשלים סיבוב ראשון מרשים עבורה, שבין היתר כלל הפסדים קרובים מאוד ללטביה ובבולגריה, הובסו הפורטוגלים פעמיים: 87-72 לבולגרים וביום ד' האחרון בלטביה, 92-64, כשהם קולעים רק 11 מ27 מהקו.

במשחק נוסף במסגרת המחזור האחרון יאבקו בונטספילס (18:00) לטביה ובולגריה על המקום הראשון בבית. ניצחון לטבי ב11 נקודות ומעלה יעניק להם את הבכורה, בעוד כל תוצאה אחרת תיתן את הראשות לבולגרים המפתיעים. שתי הקבוצות הבטיחו את עלייתם לאליפות אירופה בקיץ הבא בסרביה ומונטנגרו.

בינתיים הבטיחו את עלייתן לאליפות קרואטיה, רוסיה, בולגריה, לטביה, גרמניה, צרפת, סלובניה, טורקיה ובוסניה הרצגובינה. רק בבית אחד עוד לא התבהרה תמונת העלייה, והעולה ה-15 והאחרונה מהשלב הנוכחי תוכרע במשחק בין אוקראינה והונגריה, כשהמנצחת עולה והמפסידה ממשיכה לטורניר הניחומים.

שאר הקבוצות בטורניר ההזדמנות האחרונה: שבדיה, ישראל, פורטוגל, בלגיה, פולין, צ'כיה, הולנד ואסטוניה. תשע הקבוצות יחולקו לשלושה בתים מקדימים שיערכו בשיטת בית וחוץ. המנצחת מכל בית תגיע לטורניר משולש וקובע בבלגרד, בסיומו יחולק הכרטיס האחרון לאליפות. שלוש האחרונות מכל בית יגיעו אף הן לטורניר, שרק המנצחת בו תשרוד בדרג א', בעוד שתי האחרונות ינשרו לדרג ב'.

אם לא במיקום הסופי, לפחות בקטגוריות הסטטיסטיות יש לישראלים עוד סיכוי לכבוש את הבכורה: טל בורשטיין, מקום שלישי בדקות (ראשון - וויצ'יץ'), יצטרך לחטוף שני כדורים יותר מפלורנט פייטרוס הצרפתי כדי לזכות במלך החטיפות של הטורניר. גם טפירו ולובין בתמונה, והם יצטרכו לחטוף שניים יותר מהצרפתי כדי להשתוות אליו, ועוד אחד כדי לעבור אותו.

טפירו (מקום שביעי במלך הסלים), יתמודד בדו-קרב ישיר מול מלך האסיסטים הנוכחי קוסטה, ויצטרך למסור שישה אסיסטים יותר מהמקומי כדי להשתוות אליו במקום הראשון.

גרין, רביעי בסך הכל במלך הריבאונד מאחורי נוביצקי וחברו החדש למכבי וויצ'יץ', יצטרך להוריד שלושה קרשים בהתקפה יותר מהרוול הבלגי כדי להתמקם ראשון.

טפירו וששון ממוקמים רביעי וחמישי באחוזים מהקו עם החטאה בודדת, בעוד לובין מדורג שביעי עם אחת יותר, אבל במקומות הראשונים נמצאים קראסב ופאנוב הרוסי שעוד לא החטיאו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();