מאיר טפ-הירו!



הוא עשה את זה שוב
אורי סביר ,20/11/2005

מאיר טפירו לקח את הכדור האחרון וקלע סל ענק שנתן להפועל ירושלים ניצחון ראשון אי-פעם בנהריה, 76-78 בתום מותחן נהדר.

בעונה האחרונה של מאיר טפירו בהפועל ירושלים, לפני שלוש שנים, היו לו לא מעט מפחי נפש והפסדים בשניות האחרונות. גם כשהקבוצה כבר ניצחה משחק צמוד, זה בדר"כ היה מסל ניצחון של ג'ראלד בראון. הערב אדלשטיין שם את הכדור בידי הווינר הגדול של הכדורסל הישראלי, והוא החזיר לו בסל ענק.

ראינו כבר משחקי כדורסל איכותיים בהרבה, אבל משחק כ"כ צמוד לא היה כאן הרבה זמן. בליגת העל הקטנה שלנו אין עדיין סטטיסטיקות של שינויי הובלה ומספר השיוויונים שנרשמו במשחק, אבל כן נוכל לספר לכם שההפרש הכי גבוה במשחק היה שבע נקודות בלבד.

הפועל ירושלים אמנם יוצאת לראשונה עם ניצחון מנהריה, אבל הדרך עוד ממש לא מרשימה. הזרים היו בינוניים למדי, סליי שוב יצא בחמש עבירות, ג'נקינס חזר לסוליסטיות היתר שלו ואיבד יותר מדי כדורים, גם מייסון ג'וניור התקשה להתיידד עם הטבעות בעין שרה וירושלים סיימה עם 1 מ14 לשלוש. אבל היה לה הערב את מאיר טפירו במשחק נהדר. טפ-הירו עלה מהספסל, וגם אם לקח לו מחצית וקצת להתאפס על הקליעה, כל מסירה שלו הערב הייתה שקולה בזהב, ואין ספק שבלעדיו ירושלים לא הייתה יוצאת מנצחת.

גם לנהריה יש עוד הרבה עבודה. ג'ייסון וולס מאוד רצה להוכיח לירושלים שטעתה בשיחרורו, אבל המשיך ביכולת החלשה מהשבוע שעבר. ברק פלג מתקשה להיכנס לכושר, הספסל של נהריה בקושי נותן תפוקה (4 נק' בלבד לעומת 34 של מחליפי ירושלים) ונגד נימבורק השבוע לא יהיה קל בכלל.

כבר למן הפתיחה המשחק היה צמוד מאוד. מתן נאור שוב פתח בחמישייה בצד אחד, בעוד בצד השני אוטיס היל מוכיח שוב כמה הוא יעיל בצבע. אחרי 20-21 למקומיים בתום הרבע הראשון, רצה ירושלים 0-7 עם דקות מצוינות של אקס-נהריה מרקוביץ', אבל מהר מאוד החלה הנדנדה כשאף קבוצה לא מצליחה לייצר ריצה ובסיום הרבע נשמרה התוצאה, 39-40.

נהריה כבר עלתה ליתרון 6 אחרי דקות מפוזרות מאוד של האורחים, אבל טפירו שוב עלה מהספסל והריץ את ירושלים ל0-13 פנטסטי. המומנטום היה אדום לחלוטין, אבל הפועל התקשתה לפתוח פער גדול יותר ושלשה עצומה משמונה מטר של קורי קאר הורידה את נהריה בפיגור 64-58.

בראנקו מיליסבלייביץ' החזיר את היתרון לנהריה שתי דקות לסיום עם ארבע נקודות רצופות, וקורי קאר קלע שלשה חמישית שאיימה לשבור את ירושלים, אבל מאיר טפירו, במהלך בו ביצע צעדים פעמיים בלי שריקה, השווה. כאן הגיעו רצף של שטויות הדדיות, ואחרי החטאת שלשה של ג'נקינס קיבלו האדומים הזדמנות אחרונה לנצח, 13 שניות לסיום, אחרי שהכדור פגע בקאר על קו החוץ.

אחרי שג'נקינס פסל את עצמו מלהיות אופציה בזריקה הקודמת, ואולי ללא קשר, קיבל מאיר טפירו את הכדור לידיים במצב שהוא הכי אוהב בעולם. טפירו משך את הזמן, נכנס לסל, קיבל את שבריר השניה שהיה צריך לזריקה אחרי שזרק את קאר בהטעיית-סבסוב ושיחרר סל ניצחון גדול, 76-78.

נהריה: קאר 19, וולס 16 (14 ריבאונדים), מיליסאבלייביץ' ואוטיס 15 כ"א, סוכר 7, בן-דוד ופלג 2 כ"א.
לירושלים: אוסטין 20 (8 ריבאונדים), טפירו 15 (6 אסיסטים), מרקוביץ' 13, מייסון 10, ג'נקינס 8, סליי 6, קוז'יקרו 4, נאור 2.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();