ר"ג ניצחה במלחמה
אור שקדי ,16/04/2006

עירוני ר"ג ניצחה הערב 101-98 את מכבי ראשון לציון לאחר הארכה בביתה. רוד נילי עם זריקות עונשין כפה את ההארכה, אבי בן שימול וג'ייסון גארדנר הצטיינו.

לפני המשחק בין עירוני ר"ג למכבי ראשון הערב בזיסמן ליוותה אותי תחושה כי המשחק הולך להפוך למלחמה. עד כמה שאני צודק לא ידעתי עד בערך לדקה לסיום המשחק. ר"ג ניצחה בעזרת הרבה נחישות הרבה אופי והרבה טעויות בניהול משחק של גיא גודס.

ר"ג החתימה את פרנקי קינג הבוקר והוא שיחק רק 4 וחצי דקות ובקושי תרם.

המשחק נפתח בגישושים כאשר מורן רוט מראה סימני חיים ברבע הראשון. שלשה של אור איתן קבעה 12-8, 5 דקות במשחק. סניד עם שתי נקודות מריבאונד התקפה העלה ל16-10 ראשון. ההפרש רק תפח ושלשה של מורן רוט קבעה את תוצאת הרבע הראשון 27-18 לראשון.

ר"ג פתחה את הרבע השני עם פרנקי קינג על המגרש. לי מתיוז ומורן רוט הראו שיתוף פעולה פורה עם פתיחת הרבע והעלו את ראשון ל31-20. עומאר סניד בשלשה קבע את יתרון השיא של ראשון במשחק, 37-24, 5 דקות למחצית. מפה ראשון רק נחלשה. ג'ייסון גארדנר ואבי בן שימול בשלשות הורידו ל9, ורוד נילי בסל מריבאונד התקפה קיצץ את היתרון ל5, 2 דקות למחצית. פרנקי קינג עוד הוריד ל43-40, 10 שניות למחיצת אבל לי מתיוז בסל עם הבאזר קבע 45-40 לראשון במחצית.

ר"ג חיפשה להמשיך את המומנטום שלה מסוף הרבע השני בתחילת הרבע השלישי אבל בעיות בריבאונד ההגנה שניצל ראיין סידני (7 ריב' התקפה!), עזרו לראשון לעלת ל52-44, 3 דקות בתוך המחצית. גארדנר נילי ואווג'ובי הובילו ריצת 12-0 של ר"ג ויתרון 56-52, 3 דקות לסוף הרבע. אור איתן קטע את הריצה של ר"ג בעזרת זריקות עונשין. אווג'ובי בדאנק מפלצתי העלה ל61-56. אור איתן בשלשה הוריד ל65-62, ואז מאט מינוף עם פאול טיפשי שלח את רוד נילי ל3 זריקות מהקו. נילי קלע פעמיים וקבע 67-62 לר"ג בסוף הרבע השלישי.

גילקריסט רתח מאמצע הרבע השלישי לתוך הרביעי. שש נקודות שלו מחקו את היתרון הרמת גני. אווג'ובי מהקו קבע 72-71 ר"ג, 6.5 דקות לסיום. ראיין סידני בסל ואסיסט גדול למתיוז דחף את ראשון ליתרון 77-74. אור איתן בפעולה חכמה ובעוד שלשת מאני טיים העלה ל6 הפרש, 1:45 לסיום. ג'ייסון גארדנר בשלשה ועבירה טיפשית של סניד צימק ל82-80, דקה וחצי לסיום. גילכריסט ונילי השאירו את הפער על 2 נקודות דקה לסוף. גילכריסט החטיא ושלח את ר"ג להתקפה. גארדנר החטיא שלשה 10 שניות לסוף, איתי לב השתלט על הריבאונד שלח לגארדנר שנלחץ בפינה, מסר לנילי ומתיוז בעבירה טיפשית 1.5 שניות לסוף שלח את נילי לקו. נילי בשיא הלחץ הראה אדישות וקבר את 2 הזריקות. הארכה - 84-84.

איתי לב פתח את ההארכה בשלשה, אבל מתיוז ענה לו מיידית בסל ופאול. אבי בן שימול בשלשה גדולה העלה את ר"ג ל92-89, דקה וחצי לסיום. גילכריסט נחנק על העונשין קלע רק פעם אחת ומנגד גארדנר לא התבלבל והעלה את ר"ג ל4 מהעונשין. מורן רוט בחדירה לא אחראית החטיא וראשון שלחה את איתי לב לקו. לב החטיא פעמיים וגילכריסט מנגד מהקו צימק שוב רק 2 הפרש לר"ג. ראשון שלחה את גארדנר לקו שקלע רק אחת אבל טונג'י בריבאונד אדיר השאיר את הכדור אצל ר"ג. גודס לקח פסק זמן והוריד את מתיוז קלע השלשות היחיד הגבוה שעוד נותר לו על המגרש והעלה במקומו את שיינפלד. גארדנר נשלח שוב אל הקו ושוב קלע רק פעם אחת, אבל השתלט על הריבאונד בעצמו ונשלח פעם נוספת אל הקו. הפעם הוא לא התבלבל והעלה ל6 הפרש. שיינפלד מנגד בשלשה מדהימה הוריד ל3 והפיח תקווה בראשון. גרינבוים נשלח אל הקו וקלע רק פעם אחת. גילכריסט בשלשה מטורפת הוריד את ההפרש לנקודה, 8 שניות לסיום. ראשון ביצעה פאול אבל זריף לא שרק, הפאול הגיע מאוחר מאוד וגארדנר שוב קלע פעמיים מהקו בדרך ל101-98 ר"ג.

רוד נילי: "הזריקות עונשין האלה היו שטויות. במכללות הייתי שם אותם בעיניים עצומות. ההבדל בין הליגה הראשונה לליגה השנייה היא באינטנסיביות, אבל גם הליגה השניה היא מאוד תחרותית. בליגה הראשונה יש יותר על מה לשחק ואני חושב שהראיתי היום שאני מתאים אליה."

קלעים:
ר"ג: ג'ייסון גארדנר 26 נק' (45 דקות! 17 מ21 מהעונשין), רוד נילי 24 נק', טונג'י אווג'ובי 18 נק' 7 ריב', אבי בן שימול 17 נק' 5 ריב' 4 אסיסטים, איתי לב 7 נק' 8 ריב', איתי גרינבוים 4 נק', אנדריי זלינבבא 3 נק', פרנקי קינג 2 נק'. כן שותף: יוני ניר.

ראשון: ג'ון גילכריסט 23 נק', אור איתן 20 נק', לי מתיוז וראיין סידני 14 נק' ו 9 ריב' כ"א, עומאר סניד 11 נק' 8 ריב', מורן רוט 9 נק' 6 אסיסטים, ישראל שיינפלד 5 נק'. כן שותפו: אופיר פרחי, טל דן ודודו אסרף.

הישראלי הזר והמכוער:
הישראלי: אור איתן היה רשום לי על הדף כל המשחק, אבל אבי בן שימול בזכות הווינריות שלו והשלשות במאני טיים ובזכות העובדה שר"ג ניצחה גם לוקח פה בגדול. שיא קריירה ומשחק ענק לבן שימול.

הזר: רוד נילי.לא רק בגלל שקשה מאוד לעמוד על הקו בכזה מצב ולקלוע אלא גם בגלל משחק אחראי, אחוזים טובים ונקודות בזמן הנכון. רכש מעולה.

המכוער: ניהול המשחק של גיא גודס היה מוטעה לדעתי. מורן רוט שהיה מעולה במחצית הראשונה פתח את החצי השני על הספסל ונעלם לחלוטין, אם מורן היה פותח את החצי השני על המגרש היה לו יותר זמן להכנס ולחזור לעניינים. ההחלטה בסיום להשאיר את לי מתיוז על הספסל בדקה האחרונה לא מובנת לי. אמנם מתיוז שיחק רע, אבל היד שלו בד"כ מטווח שלוש הנקודות יותר טובה משל שיינפלד ואסרף. כמו כן הוא העדיף לשחק עם 3 שחקנים עם 4 עבירות בתחילת ההארכה במקום לפתוח אותה עם לפחות אחד מהם על הספסל.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();