זה פצוע זה?
אבנר סמיד ,14/05/2006

עפולה בראשות ג'רמיין הול הזר שלה אשר לא הראה כל סימנים של פציעה וקלע 33 נקודות. אילן ברקוביץ', הכוכב החולוני, סיים את המשחק ללא אף נקודה וזה מסביר את התוצאה 85:80 לאורחים מהעמק. ומה עוד היה? כמובן, אוירה של ליגה ראשונה ביציעים. חולון רוצה לליגת העל, פרק 28 בסדרה.

המשחק השלישי ביום רביעי בשעה 20:00 בעפולה, עדכונים חיים כאן ב"ספסל".

קרוב לאלפיים צופים היו היום בחולון במשחק פלייאוף כמו שפלייאוף צריך להיות, בפעם האחרונה שחולון שיחקה סדרה על פלייאוף היא נוצחה במשחק הבית הראשון שלה ואיבדה את כרטיס העליה, האם הסיפור חוזר על עצמו או שהפעם חולון תדע להשיב לעצמה את יתרון הביתיות? התשובות במשחקים הקרובים.

המחצית הראשונה:
נעבור למשחק חולון פתחה כרגיל עם ברקוביץ', בר-דוד, בן-חמו, קרקאמו ולקסר.
עפולה פתחה עם ברנר, יזרעאלי, דדון, פורת והול (שבכלל לא נראה פצוע).

הרבע הראשון:
ברנר קלע סל מהיר והעלה את עפולה ל-2:0, קרקאמו השווה. בר-דוד נתן יתרון ראשון לחולון 4:6. לאחר שיוויון של גוני, בן-חמו קלע שלשה ו-6:9 לחולון. שי ברוך החזיר את היתרון לאורחים 12:11, אורן בן-חמו קלע 12:13 למקומיים ויתרונם האחרון במשחק. הול קבע מהעונשין 14:13, קרקאמו השווה בפעם האחרונה במשחק ואז שלשה של יוסי דדון סימנה את שהולך לקרות, נקודות עונשין של אותו דדון וסל של שמוליק ברנר חתמו את הרבע הראשון חולון 14 עפולה 21.

הרבע השני:
פורת והול קבעו 24:14 לעפולה, לקסר ופרג בשלשה הורידו את ההפרש לחמש ולאחר סל של הול קבע קרקאמו בשני סלים 26:23 לאורחים. הול ופורת הקפיצו את ההפרש לשמונה 33:25 בהמשך שלשה של פורת קבעה 41:29 לאורחים, את המחצית חתם סל של ליאור לוי שקבע חולון 36 עפולה 44.

במחצית שני מאמנים בלאומית נתנו פרשנות רובי בלינקו מלב-השרון וצביקה "צוקה" ירדן מראש העין.
מתחיל בלינקו: "עפולה נתנה במחצית הגנה יוצאת מהכלל, חולון משחקת מפוזר ועפולה מענישה על כל איבוד. חולון לא עוצרת את עפולה שמשחקת את ה"פיק אנד רול" שלה וגם את הבידוד של הול. חולון לא מוציאה את עפולה מהמשחק שלה ואם זה לא ישתנה עפולה תחזיר את הביתיות."
מסיים צוקה: "עפולה יותר קבוצתית, הם סגרו טוב את אילן ועדי, יתכן שההפרש של שמונה הנקודות נובע מהתרגשות החולונים."

מחצית שניה
הרבע השלישי: רבע זה נפתח בסל של קרקאמו, לאחר נקודות של הול באה שלשה של פרג שהורידה את ההפרש לחמש 46:41, הול שוב קלע אך סלים של לקסר ופרג צימקו את ההפרש לשלוש בלבד. גוני והול הקפיצו את ההפרש לתשע נקודות 54:45. עד לסוף הרבע קלעו פרג, לקסר ובר-דוד לחולון ומנגד קלעו ברנר והול ובסוף הרבע השלישי עפולה מוליכה 61:54 בחולון.

הרבע האחרון:
בפתיחת הרבע לקסר הוריד את ההפרש לחמש, הול ובעקבותיו שתי שלשות, אחת של ברנר והשניה של יזרעאלי הקפיצו את יתרונה של עפולה ל-13 69:56. קרקאמו ובר-דוד צימקו את ההפרש לשמונה, ברנר והול העלו ל-12. קרקאמו ולקסר הורידו ל-5 75:70. לאחר נקודת עונשין של יזרעאלי באה התקפה חולונית שבסופה ליאור לוי קולע שלשה אדירה וקובע 76:73 והקהל המקומי בטירוף, בהתקפה של עפולה שמוליק ברנר מאבד את הכדור למלחמה של ליאור לוי, חולון יוצאת להתקפה שבסיומה עדי פרג מחטיא כדור חשוב, יזרעאלי מגיב עם שתי נקודות עונשין ולאחר עוד התקפה חולונית שמסתיימת ללא סל קובע ג'רמיין הול, כוכב המשחק 80:73 לקבוצתו. קרקאמו עוד צימק את התוצאה, אך גוני יזרעאלי בקור רוח קלע זריקות חשובות מהעונשין ולא נתן לחולון אפשרות לנצח, את המשחק חתמה שלשה של עדי פרג, בסיום חולון 80 עפולה 85, 1:1 בסדרה ויתרון הביתיות שוב אצל הקבוצה מהעמק (ואולי בכלל בסדרה בין השתיים צריך לקרוא לזה חסרון הביתיות, מתוך 4 משחקים רשמיים העונה בין השתיים, בשלושה ניצחה הקבוצה האורחת.)

ששה שחקנים בלבד קלעו לעפולה וזה עדיין הספיק לה לניצחון על חולון, בעלת הסגל הרחב והאיכותי יותר, מעניין מה יקרה ביום רביעי, בו תתחיל למעשה סדרה של הטוב משלושה משחקים.
בחולון אור בן-גורן, משום מה לא משותף במשחקים האחרונים, נראה כי לאור העובדה שרוב הגבוהים בחולון מתקשים בהורדת הכדור לרצפה מבלי לאבד אותו (7 איבודים של הגבוהים ומתוכם חמישה של המחליפים) והמחליפים לגבוהים מתקשים בהשגת נקודות (אף לא אחד מהם קלע במשחק), כדאי לה לשתף את בן-גורן בהמשך הסדרה. דבר נוסף שנראה כי בן-גורן יוכל לעזור בו הוא השמירה על ג'רמיין הול שעשויה לקבוע, לאן הסדרה הולכת.

שפטו: גילי כהן, זיו רדומסקי ודורון בנישתי (שני שופטים מליגת העל ואחד מהלאומית) מומלץ החל מהמשחק הקרוב לשבץ שלושה שופטי ליגה ראשונה, למרות שבנישתי לא היה רע, אך כדאי, למשחקים המכריעים שנותרו, לשבץ את בכירי השופטים.

שידור? נקווה שעד למשחק הבא יהיה ערוץ שיקח על עצמו את הדרמה הזו.

קלעים
חולון:
קרקאמו 25 נק', 15 ריב' ו-3 חט'
פרג 15 נק' 5 אס' 4 איב
לקסר 14 נק' 8 ריב' ו-2 חט'
בר-דוד 11
בן-חמו 8
לוי 5
הופמן 2
לא קלעו: ברקוביץ' 0 נק' (0 מ-2 מהשדה) 6 אס' ו-5 ריב'
וולפר וקזרנובסקי אף הם שותפו במשחק

איחוד העמק:
הול 33
יזרעאלי 22 נק' ו-6 אס'
ברנר 11 נק' ו-5 אס'
פורת 8 נק' ו-5 ריב'
ברוך 6 נק' ו-4 ריב'
דדון 5 נק', 4 אס ו-4 איבודים
שיחקו ולא קלעו: ראובן ורוטשילד.

תודה לליאור ארנס וניר בר-צורי שעל הסטטיסטיקה








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();