ליעד סואץ קרני


סואץ קרני בדרך ליורוליג
ליאור קלינגר ,23/06/2006

אחרי ארבע שנים באוניברסיטת וילאנובה, ליעד סואץ קרני חתמה לעונה הבאה בוילסה קראקוב, האלופה הפולנית. "זו הרמה הכי גבוהה שיש באירופה, שם אני רוצה לשחק ולהוכיח שמקומי ברמה הזו," אמרה ליעד סואץ ל'ספסל'.

ליעד סואץ קרני סיימה לא מזמן קריירה די מפוארת באוניברסיטת וילאנובה, הספיקה להשתתף במחנה קדם דראפט של הWNBA ולחזור לארץ. עכשיו במקביל לאימוני הנבחרת הלא רשמיים שהתחילו, היא כבר עושה תוכניות לפולין.

"זו קבוצה ביורוליג, הרמה הכי גבוהה שיש באירופה, קבוצה מסודרת עם מאמן טוב," סיפרה סואץ קרני על השיקולים לחתום באלופה. "מבחינתי זה הכי כיף. אני מתכוונת לעבוד קשה כדי להוכיח שזה מקומי", המשיכה סואץ קרני. "זה מה שרציתי, זה מה שקיוויתי לו, כזאת הזדמנות".

לפני מספר שבועות קראקוב החתימה את דומיניק קאנטי, אקס הפועל תל אביב, ולאחרונה סיכמה הקבוצה גם עם אנה דהפורג', הMVP של הליגה הפולנית בעונה שעברה המשחקת בימים אלו באינדיאנה פיבר בWNBA. "זו קבוצה טובה, שבנויה ללכת רחוק באירופה, יש להם שאיפות גבוהות. אני מקווה לתרום כמה שאפשר ולהשתפר, וללמוד" הוסיפה סואץ קרני. "לפי מה שהבנתי אני מתוכננת להיות שחקנית שישית," אמרה סואץ קרני לגבי התפקיד המיועד שלה בקבוצה, "כמחליפה בעמדות 3, 4 ו-5. בכל קבוצת יורוליג בונים סגל של שמונה שחקניות מצוינות שכולן יכולות לשחק דקות שוות. אני צריכה להוכיח את עצמי כמו בכל מקום. שחקן כדורסל הוא טוב כמו המשחק האחרון שלו בערך. זה לחץ מצד אחד אבל אני רוצה את הלחץ הזה, את האתגר הזה. בשביל זה אני נוסעת לשם"

המעבר לחיים בפולין לא הולך להיות פשוט, גם עבור בחורה ישראלית שהתגוררה בפנסילבניה בארבע השנים האחרונות. "האמת שדיברתי עם לימור מזרחי [ששיחקה בגדיניה בעונת 03/04] והיא אמרה שהיא דווקא מאד נהנתה לשחק בפולין," סיפרה סואץ קרני. "מצד אחד זה יותר קל מאשר באיטליה כי כשאת הולכת לסרט מדברים שם אנגלית, לא הכל מדובב. היא אמרה שהאנשים אחלה, והקבוצות מסודרות. התייעצתי איתה והיא מאד המליצה לי ותמכה. זו חוויה, לא להרבה אנשים יש הזדמנות לשחק ברמה הזאת ואני הולכת לקחת אותה בשתי ידיים."

למי שחושש, המחויבות של סואץ קרני לקבוצתה הפולנית החדשה לא הולכת לפגוע בזמינות שלה לנבחרת ישראל. "אתמול כבר הייתי באימון הראשון שלי ויש אוירה מצוינת בנבחרת, שאנחנו יכולות לעלות לאליפות אירופה. הבנות עובדות מאד קשה ואני מאד שמחה שיצא לי עוד פעם להצטרף לנבחרת. אישית לי הנבחרת מאד חשובה. אני מקווה שנגיע לספטמבר בכושר שיא ונוכל לעלות לאליפות אירופה".

קראקוב מקבלת את סואץ קרני לאחר עונת השיא שלה בוילאנובה, שם היא אף נבחרה לאתלטית השנה של האוניברסיטה. היא הובילה את הקבוצה בנקודות למשחק עם 14.9,ב-41.1% מעבר לקשת והוסיפה גם 5.2 ריב' למשחק. במהלך העונה היא רשמה טריפל דאבל היסטורי בניצחון בהארכה על נוטרדאם החזקה, קבעה שיא קריירה של 34 נקודות והפכה לשחקנית ה-18 בתולדות וילאנובה שמגיעה ל1,000 נק' בקריירה – הישג מדהים בהתחשב שהיו לה רק שלוש שנים להגיע לזה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();