התחזיות ממשיכות - הלפרין מתקדם, אליהו נסוג
אורי סביר ,27/06/2006

יום אחד בלבד לפני הדראפט פורסמו כבר רוב התחזיות הסופיות של אתרי ה"מוק", ובESPN הלפרין מקבל את המקום ה30, ויצטרך להחזיק אצבעות לאדם מוריסון וברנדון רוי בבחירות הראשונות. אליהו נדחק מרוב הרשימות, בעוד יותם מבוקש כנראה בפורטלנד ופניקס. פרשנות קלילה ואסיפת כל התחזיות, בפנים.

מחר זה קורה. בלילה בין רביעי לחמישי (2:00, שידור חי בספורט 5) יערך טקס בחירת שני סיבובי הדראפט של ליגת הNBA בניו יורק, ולראשונה אי פעם, שני ישראלים מועמדים במקומות ריאליים להיבחר. מאז בחירתו של דורון שפר לפני עשר שנים, ניסו את מזלם בדראפט של הליגה הטובה בעולם ישראל שיינפלד, עמית תמיר ואפילו אור איתן ואלעד ענבר, אך אף אחד מהם לא נבחר. במקרה של יותם הלפרין וליאור אליהו, הסיכויים גבוהים בהרבה.

הלפרין עשה סבב מבחנים במספר קבוצות, וככל הנראה שתי הקבוצות שהוא הכי מצא חן בעיניהן הן פורטלנד ופניקס. המקרה של פורטלנד שתבחר רביעית מסובך יותר, לכן נתחיל מפניקס: לקבוצה של מייק ד'אנטוני, חובב אירופים ידוע שעשה את מיטב שנותיו באיטליה, יש בחירות במקומות 21 ו27 והיא כמעט בודאות תשתמש באחת משתי הבחירות האלה כדי לגייס לשורותיה רכז, שבעתיד הקרוב יצטרך לספק דקות מנוחה לסטיב נאש העייף. ע"פ השמועות החבר'ה מאריזונה התרשמו מהלפרין, וכיוון שאין להם בחירה בסיבוב השני, אם יבחרו בו בסופו של דבר המשמעות היא חוזה מובטח.

בפורטלנד המצב הרבה יותר מסובך. למען האמת הקבוצה צריכה שחקן כמעט בכל עמדה, אבל ע"פ הפרשנים המקומיים וההצהרות הזהירות של המאמן נייט מקמילן, העדיפות היא קודם כל לשחקן גבוה. עם זאת, לקבוצה יש בחירה במקום הרביעי, והיא לא תבזבז אותה עם התעקשות על גבוה במידה ויהיה לה צ'אנס לבחור אחד מהכוכבים הבולטים האחרים. אגב, בעבר עשתה הקבוצה את הפלופ הגדול בהיסטוריה, כאשר העדיפה את סם בואי במקום השני לפני מייקל ג'ורדן, אבל בדראפט הזה אין ג'ורדנים.

אוהדי פורטלנד רוצים מאוד לראות בקבוצה את אדם מוריסון, שנחשב חצי מקומי ומכללתו גונזאגה שיחקה באותו קונפרנס עם אוניברסיטת פורטלנד. במדיה המקומית אף פתחו בקמפיין "דראפט דה סטאש", כאשר הכוונה היא לקיצור המילה מוסטאש, השפם המגוחך שמעטר את פניו של מלך הסלים במכללות בעונה שעברה. מוריסון זומן והרשים בבחינות שלו אצל הבלייזרס, שיעשו הכל כדי לשמח מעט את האוהדים המאוכזבים שלהם, ואם הקלעי מגונזאגה לא יבחר באחד משלושת המקומות הראשונים, רוב הסיכויים הם שפורטלנד תיקח אותו.

אם אכן השחורים-אדומים מאורגון יקחו אותו, סיכויי יותם ירדו משמעותית, כי אז תשתמש הקבוצה בודאות בבחירות 30 ו31 כדי לגייס גבוה אחד או אפילו שניים. על כן יש לקוות שמוריסון וברנדון רוי יבחרו באחד משלושת המקומות הראשונים (סיכויים קלושים), מה שישאיר לפורטלנד את טיירוס תומאס, שלדן וויליאמס ולה-מרכוס אלדרידג', כאשר את האחרון, פורוורד/סנטר מטקסס, מאוד ירצו לראות בקבוצה.

במידה ופורטלנד אכן תבחר את אחד מהגבוהים הבאים (ומי יודע, אולי ברנייאני יתדרדר עד למקום הרביעי), הסיכויים של הלפרין להיבחר בסוף הסיבוב הראשון או תחילת הסיבוב השני ע"י הקבוצה יהיו גבוהים יותר. הלפרין רכז גבוה ויחסית מנוסה במקצוענים, וזה בדיוק מה שמקמילן מחפש, לפחות ע"פ מה שהוא אמר עד כה. התקשורת המקומית באורגון אגב, יותר עסוקה בקבוצת הבייסבול של אוניברסיטת אורגון סטייט, ובמקומות היחידים בהם היה אפשר לשמוע על הלפרין צוין שהוא סלובני. ועם זאת, כתבים מקומיים טענו שמקבלי ההחלטות בקבוצה בהחלט לוקחים אותו ברצינות. לנו נותר רק לחכות ולראות.

התחזיות האחרונות של אתרי ה"מוק"
ESPN - הלפרין 30 ע"י פורטלנד, אליהו 47 ע"י יוטה
דראפט אקספרס - הלפרין 35 ע"י טורונטו, אליהו 60 ע"י דטרויט
אינסייד הופס - הלפרין בתחילת הסיבוב השני, אליהו בהמשך (לא מצויינים בחירות מדויקות)
קולג' הופס - אליהו 43 ע"י ניו אורלינס, הלפרין 58 ע"י דאלאס
פרו באסקטבול - הלפרין 60 ע"י פיסטונס, אליהו מצוין בעשרת האחרונים שלא ייכנסו
ריבאלס.קום - הלפרין 42 ע"י קליבלנד, אליהו לא נמצא
דראפט נט - שניהם לא נמצאים







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();