חנוכי. סל ניצחון גדול



חנכו את האיטלקים
ספסל ,14/07/2006

ניצן חנוכי הוביל את ישראל עם 15 נקודות לניצחון גדול וחשוב על איטליה ביום הראשון של אליפות אירופה לעתודה, 66-64, עם סל ניצחון 4 שניות לסיום. יוני ניר הוסיף 14, יפתח בוכמן כיכב ברגעי ההכרעה. במשחק המקביל הביסה סלובניה את הונגריה.

נבחרת העתודה פתחה היום (ו') את השתתפותה באליפות אירופה עד גיל 20 עם ניצחון פנטסטי על נבחרתה המקבילה של איטליה, 66-64. כבר מחר עשויה העתודה להבטיח את עלייתה לשלב הבא במידה ותנצח את נבחרת הונגריה.

הפתיחה של ישראל הייתה מהוססת ורק אחרי 2 דקות ורבע קלע חנוכי את הסל הראשון של הכחולים-לבנים. גם האיטלקים התקשו מאוד, ואחרי 4 נקודות רצופות של אלישי כדיר עלתה הנבחרת ליתרון 9-5. ישראל המשיכה להכתיב את הטון ומהלך של שלוש נקודות של חנוכי המצוין שסגר 9 נקודות ברבע הראשון, קבע את תוצאתו, 24-15.

שלשה של פרחי הקפיצה את ישראל כבר ל12 הפרש, אבל כאן הגיעה בצורת של חמש דקות, בהן הנבחרת של ג'ינו לא הצליחה לייצר סל, בעוד האיטלקים קלעו עשר נקודות ברציפות. יוני ניר בסלים חשובים שמר את ישראל ביתרון, וחצי דקה לסיום הרבע הוסיף פרחי עוד שלשה שהחזירה את היתרון ל9. ויטאלי קבע את תוצאת המחצית לאחר פאול וסל מיותר, 40-34 ישראל.

שני סלים רצופים של חנוכי, הראשונים שלו מאז הרבע הראשון, שמרו על הפער אחרי שהאיטלקים הורידו כבר ל2 בלבד, ואוחיון אף החזיר את היתרון לדו-ספרתי, אבל המילה האחרונה ברבע שוב הייתה שייכת לויטאלי, שסגר אותו עם שלשת קלאץ' חשובה, 52-45.

בוכמן ומטלון המחליפים פתחו את הרבע הנועל עם סלים חשובים בצבע שפתחו שוב יתרון 11, אבל ויטאלי הנהדר השתלט על המשחק בדקות האלה עם שבע נקודות רצופות, ואסיסט שלו לקבאלארו קבע שיוויון 58, 4 דקות לסיום, אחרי ריצת 13-2 של הצעירים מהמגף.

ברקוביץ' וניר לקחו אחריות עם נקודות קריטיות, אבל אנונוטי שוב קבע שיוויון בחלוף שתי דקות. יפתח בוכמן, ללא ספק הפתעת היום הראשון, תיקן את ההחטאה היחידה במשחק של חנוכי עם ריבאונד התקפה גדול, אבל סאקטי השווה מהקו, דקה לסיום. חנוכי איבד כדור, אבל בוכמן חטף אותו בחזרה וסחט עבירה. האיטלקים ביקשו פסק זמן, 29 שניות לסיום, כאשר הכדור של הנבחרת מהצד.
אוחיון חדר לסל ונעצר בעבירה של האיטלקים עם 9 שניות לסוף. חנוכי, כוכב המשחק, לקח אחריות, קלע בחדירה עם ארבע שניות לסיום וכל מה שנותר לאיטלקים זה זריקה חסרת סיכוי מהחצי, 66-64 בסיום, ניצחון מתוק מאוד לכחולים-לבנים.

שחקני הנבחרת ביקשו מאיתנו להקדיש את הנצחון לקורבנות הארועים האחרונים, לחטופים ושאר תושבי המדינה.

ישראל: חנוכי 15 (6-7 מהשדה, 3-3 מהקו, 3 חט'), ניר 14 (7 ריב'), אוחיון 11 (6 ריב', 4 אס'), פרחי, כדיר ובוכמן 6 כ"א, ברקוביץ' 4 (4 איב'), מטלון וגור-אריה 2 כ"א, גולן וכהן לא קלעו, אסף לא שיחק. הירבו לאיטליה: ויטאלי 19 (5 אס', 6 איב'), סקאטי 16.

במשחק המקביל: הונגריה הובסה קשות
לפני הטורניר הסתמן שהונגריה היא מהחלשות בו, והערב ההערכה הזאת התאמתה, כאשר סלובניה הביסה אותה 92-60. כבר במחצית הגיע ההפרש ל24 נקודות, ורק ברבע האחרון הצילו ההונגרים מעט מכבודם. אמיר פרדלדזיץ' הוביל שישה סלובנים בספרות כפולות עם 21 נק' ו10 ריב'.

ניצחון של ישראל ביום המשחקים השני על הונגריה (15:45) בנוסף לניצחון של סלובניה על איטליה (20:30) יבטיח לישראל את הכרטיס למשחקי הדירוג 1-8 ויהפוך את המשחק נגד סלובניה ביום א' לקרב על המקום הראשון.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();