פעם אחת לפני חמש שנים
ליאור קלינגר ,15/03/2007

אף אחד לא מסוגל להסביר את הטירוף של טורניר המכללות כמו אלו שהיו שם, ובמיוחד אלו שזכו להגיע עד הפיינל פור. בליגה שלנו יש שלוש שחקניות שחוו את חווית הפיינל פור בעצמן, שתיים מהן אף שיחקו שם אחת נגד השנייה. אנחנו מדברים על מוניק קורי מאליצור רמלה ודיונה ג'קסון מבני יהודה, שלקחו פסק זמן מההכנות לחצי גמר הפלייאוף כדי להיכנס איתנו לאווירה.

"זה שונה, זו סביבה חדשה לגמרי, כל כך הרבה אנשים, וקשה שלא להיתפס בכל הבלגאן התקשורתי," תיארה קורי את פסגת כדורסל המכללות שנקראת הפיינל פור, "התקשורת בכל מקום, את כל הזמן צריכה לרוץ מפה לשם, צריך פשוט לנסות להישאר בפוקוס בסיטואציה הזו". 64 קבוצות ייצאו לדרך בשבת במטרה להגיע בדיוק לחגיגה הזו שתיערך השנה בקליבלנד, בראשון עד השלישי לאפריל.

סאן אנטוניו, עונת 2002, אוניברסיטת אוקלהומה עושה היסטוריה ומשחקת לראשונה בתולדותיה בפיינל פור המכללות. במדי אוקלהומה שיחקה אז פרשמנית מופנמת ומוכשרת בשם דיונה ג'קסון. מן העבר השני, התייצבה דיוק משופעת הכוכבות עם אליינה בירד, איזיס טיליס ופרשמנית שממש לא שיחקה כמו פרשמנית, מוניק קורי. זה נגמר בניצחון מדהים של אוקלהומה, 86 – 71. "כן אני חושבת שהיינו האנדרדוג במשחק הזה אבל זה היה פיינל פור שהיה יכול ללכת לכל כיוון," נזכרה ג'קסון, "היו שם ארבע קבוצות מצוינות". אוקלהומה פגשה בגמר את קונטיקט של סו בירד, סווין קאש ודיאנה טארוסי, שהדיחה בחצי הגמר את טנסי. ההאסקיז ניצחו 82 – 70.

הרבה זמן עבר מאז; אוקלהומה עדיין לא חזרה לפיינל פור [אם כי זו בהחלט המטרה העונה] ודיוק הגיעה עוד פעמיים. קורי הפצועה לא שיחקה בעונת 2003 אז דיוק שוב הודחה בחצי הגמר, אבל הובילה את הבלו דווילס עד הגמר בעונה שעברה. "העונה האחרונה היא זו שהכי בולטת, עצם זה שהגענו למשחק האליפות כי בפעמיים הקודמות שהיינו הפסדנו בחצי הגמר", סיפרה קורי על זיכרונות הפיינל פור שלה. "זו הייתה חוויה נהדרת, עד הסוף כמובן אבל רק להגיע לשם, זו דרך קשה ואני עדיין גאה במה שהקבוצה שלי השיגה", אמרה קורי.

למרות שהן נמצאות בישראל שלא שופעת שידורי כדורסל מכללות נשים בלשון המעטה, קורי ג'קסון משתדלות לעקוב אחרי הקבוצות שלהן מעבר לים. "ניסיתי לתפוס כמה שיותר משחקים של אוקלהומה, הייתה לי הזדמנות לראות אותן עכשיו בטורניר הביג 12 בו הן זכו", סיפרה ג'קסון. "עקבתי אחרי דיוק כמובן, שהולכות ללכת עד הסוף השנה," אמרה קורי בביטחון, "אני חושבת שראיתי סה"כ שלושה משחקים כולל האחרון נגד צפון קרוליינה" [דיוק ניצחה 67 – 62].

קורי אמנם לא אובייקטיבית אבל ההימור שלה על דיוק ממש לא חסר בסיס. הבלו דווילס ניצחו 30 משחקים רצופים העונה עד ההפסד המפתיע בחצי גמר טורניר הACC לצפון קרוליינה סטייט. אנחנו מדברים על ניצחונות מול טנסי (מדורגת ראשונה), ואנדרבילט (מדורגת שנייה), ראטגרס (מדורגת רביעית), וכמובן על צפון קרוליינה (מדורגת ראשונה) ומרילנד (מדורגת שנייה). זה די מדהים בהתחשב בכך שהן איבדו את השחקנית הכי טובה שלהן בעונה שעברה – קורי כמובן. "אני חושבת שיש לנו צוות מאמנים מעולה, והמאמנת G [גייל גוסטינקורס] תמיד יודעת למצוא את הדרך להפוך את הקבוצה שיש לה לקבוצה הכי טובה שהיא יכולה", הסבירה קורי את ההצלחה המסחררת של דיוק השנה. "אני חושבת שיש לנו הרבה שחקניות טובות מאד שאנשים לא ממש הכירו עד עכשיו, כי תמיד היו לנו כוכבות בקבוצה והן נשארו מאחורי הקלעים. אני חושבת שהעונה במיוחד הן יכלו להראות לכולם מה הן מסוגלות לעשות", הוסיפה בגאווה.

לדיונה ג'קסון לא חסרות סיבות לאופטימיות לגבי הסיכויים של הקבוצה שלה, אבל היא עדיין לא מסתכלת כל כך רחוק. אוקלהומה (26 – 4 העונה) מדורגת שלישית בבית של מרילנד, ואם שתי הקבוצות יעברו בשלום את שני הסיבובים הראשונים הן ייפגשו ראש בראש בסוויט 16. ג'קסון, שיודעת שהיא נמצאת במדינה תומכת מרילנד, סיפרה לנו קצת על היריבה שבאופק. "זו קבוצה שאני מאד נהנית לראות, קבוצה מלהיבה, יש להן כמובן את קורטני פאריס [מועמדת לתואר שחקנית השנה] והיא תמיד פקטור רציני אבל השחקניות סביבה הופכות אותה למצליחה ורואים את זה", אמרה ג'קסון. ומה לגבי המפגש מול הטרפס? "אני חייבת ללכת עם אוקלהומה אבל זה יהיה משחק מצוין", הודתה ג'קסון. "לא יצא לי לראות הרבה את שתי הקבוצות אבל זה מאצ'אפ מצוין, אני יודעת שיש למרילנד שחקנית פנים נהדרת שאני מאד אשמח לראות נגד קורטני, וכמובן שיש להן גארדיות יוצאות מן הכלל", סיכמה.

תהיו בטוחים שגם ג'קסון וקורי יהיו ערות מול המסך, של הטלוויזיה או המחשב, בשעות הקטנות של הלילה בשבועיים וחצי הקרובים. "אני עדיין בקשר עם חלק מהשחקניות, אני מדברת עם אליסון ביילס ו-ואנישה סמית' בעיקר" סיפרה קורי, על סוג של נאמנות שבארץ אין לה מקבילה. "בבית כן אבל עכשיו כשאני כאן בישראל קצת קשה לשמור על קשר", אמרה ג'קסון, "לפני שעזבתי את ארה"ב נפגשתי עם סטייסי דיילס [הכוכבת של אוקלהומה באותה עונה ב2002] ואני יודעת שהולך לה נהדר. אני עדיין בקשר מידי פעם עם שאר השחקניות, גם אלו שעדיין משחקות".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();