אורן במדי רעננה הרצליה


שלב ההוכחות
רועי רובינשטיין ,19/06/2007

כל מי שאימן אותה מסכים כי אורטל אורן היא אחת השחקניות המוכשרות בארץ, רק שזה עדיין לא בא לידי ביטוי. עכשיו, לאחר ההתחשלות בליגת המכללות וההתאקלמות הלא מוצלחת ברעננה הרצליה, מגיעה אורן לאשדוד. המטרה - להוכיח למועדון החדש שלה, לנו ובעיקר לעצמה שהכישרון החבוי הזה יודע לצאת החוצה.

במרץ 1997 כשהיא רק בת 12 אמורה הייתה אורטל אורן להופיע במופע בשליטה בכדור בהפסקת משחק גמר הגביע בין מכבי ת"א להפועל ירושלים שנערך ביד אליהו. רגע לפני שהקבוצות פינו את המגרש עבורה קיבלה אורטל רגליים קרות וביקשה מאביה לא לעלות על הפרקט. האב שידע עד כמה כישרונית בתו לא התבלבל ואמר לה: "זה המבחן שלך, כאן תחליטי אם תהפכי לשחקנית כדורסל או לא. אם תתגברי על הפחד עכשיו תוכלי בעוד שנים לשחק מול חמישה עשר אלף צופים". הילדה עלתה אל הפרקט ונתנה תצוגה גדולה.

עשור שלם חלף מאז אותו ערב ואורן שהספיקה כבר להיות כוכבת בתיכון קריית שרת חולון, לעבור ארבע שנים לא קלות על הספסל של UCLA בזמן שחברותיה לקבוצה ניקי בלו, נואל קווין וליסה ווילס, שלושתן כיום שחקניות WNBA, רצות על הפרקט. למרות הקשיים אורן מספרת כי לא עובר יום אחד בו היא מתחרטת על הנסיעה לקולג'. "להפך, אני מודה על כל רגע שזכיתי להיות שם. אני אישית מאוד ממליצה על כך, זו חוויה ושיעור לחיים שבארץ לא ניתן לקבל", היא המשיכה. "זה פותח את הראש לדברים אחרים ולצורת עבודה אחרת ממה שאנחנו רגילים פה בארץ. מבחינת הקריירה כשחקנית, אני חושבת שמי שנוסעת לעבוד קשה תשתפר. אומנם זו צורת משחק שונה אבל התחרות וההתמודדות עם שחקניות ברמה גבוהה זה אתגר יום יומי", היא סיכמה. כעת אורן מגיעה בעונה הקרובה למכבי אשדוד, כשהיא יודעת כי היא שוב חייבת להוכיח לכולם ולעצמה מה היא שווה.

אורן החליטה בשלב יחסית מוקדם בעונת המלפפונים לחתום במכבי אשדוד, הקבוצה שסיימה את הליגה במקום החמישי בעונה שעברה והחמיצה הפלייאוף על חודו של משחק אחד. "אין ספק שדליה [בושינסקי] והחיבור שלי עימה זו אחת הסיבות לחתימה שלי בקבוצה. דליה היא מאמנת עם הרבה כדורסל וכריזמטיות, אני שמחה שהיא תאמן אותי ומאמינה שהיא תוכל להוציא ממני יותר כשחקנית," אמרה אורן. "כשמוסיפים לכך את הסיפורים ששמעתי על האגודה הנפלאה באשדוד עם ההנהלה התומכת הרגשתי שמדובר במקום חם, כזה שאני זקוקה לו העונה בכדי להוכיח את עצמי", כך סיפרה היום ל"ספסל" אורן שויתרה על מספר הצעות נוספות מקבוצות ליגת העל בכדי להדרים לאשדוד, כולל הצעה מאנדה רמת השרון. "בסופו של דבר החלטתי עם הלב והקשבתי לתחושת הבטן שלי שאמרה לי שהעונה אשדוד זה המקום בשבילי".



ייתכן ועבור בושינסקי ואשדוד ההחתמה הזו היא סוג של הימור. אורן שלא הצטיינה במדי בנות רעננה הרצלייה בעונה שעברה עם 3.9 נק' ב-17 דקות משחק בממוצע דווקא מאמינה כי היא מוכנה לאתגר החדש ומעדיפה לשים את העונה שעברה מאחוריה. "ברור לי שהעונה שעברה הייתה מאד חשובה מבחינתי במישור האישי, זו הייתה שנת התאקלמות מהכדורסל האמריקני לזה שמשוחק בליגה הישראלית. היא הייתה אבן דרך בביסוס שלי כשחקנית מקצוענית ולא כשחקנית קולג'. למדתי בה בעיקר כי מה שלא הורג מחשל, עכשיו כשאני עומדת עם הגב אל הקיר המטרה שלי בעונה הקרובה היא לפתוח דף חדש אבל לזכור תמיד את אותן סיבות שהובילו אותי למצב ההוא".

למרות שלעיתים במהלך העונה החולפת היה נראה כי יש לא מעט בעיות תקשורת בינה לבין מאמן רעננה הרצליה, טל נתן, שניהם מאמינים כי הכול היה עניין של תזמון לא נכון בכל הקשור למעמדה של אורן בקבוצה. "בתור מאמן אני מאד מעריכה את טל נתן, יש לו המון ידע והוא לימד אותי המון על הפרקט. אבל אני מרגישה שהחיבור בינינו לא היה מוצלח בגלל הסיטואציה שנוצרה בקבוצה. מבחינתי זה היה פספוס אבל אני לא כועסת עליו לרגע", אמרה אורן. נתן עצמו אמר ל"ספסל": "אורטל היא שחקנית מוכשרת שזקוקה להביא את הכישורים שלה למגרש, אם היא תצליח לעשות כך אני בטוח שתהייה לה עונה טובה בעונה הבאה".

בושינסקי, יודעת כי היא מחזיקה בידה יהלום נוצץ אך לא מלוטש."חובת ההוכחה העונה היא עלייה ועליי" אמרה לנו השבוע, "אם אורטל תהייה טובה היא תמצא את עצמה בחמישייה כי אצלי מי שטובה מקבלת את כל הקרדיט". המאמנת המוכשרת סיפרה כי החתימה את אורן בקבוצה משום שמדובר בשחקנית עם הטכניקה הטובה בארץ שזקוקה לעצב את עצמה ולדעת לקבל החלטות. "אני רוצה שאורטל תביא את הכישרון שלה למגרש, כמאמנת אני מאמינה בה".

אורן עצמה מסכימה עם דברי המאמנת החדשה שלה, "דליה צודקת חובת ההוכחה העונה היא עליי, אני יודעת כי מהתיכון מצפים ממני למשהו קצת מעבר למה שנתתי עד עכשיו. בקולג' לא קיבלתי מספיק קרדיט בגלל שלל הכוכבות שסבבו אותי ובעונה שעברה לא הוכחתי את עצמי כשקיבלתי את הצ'אנס". "אולי" אומרת לי אורן בחיוך שמאחוריו כבר אין זכר לאותה ביישנות של הילדה הקטנה מההיכל, "אולי יש פער בין היכולת שטמונה בי למה שאני הראיתי עד היום על המגרש, אבל הכול זה עניין של דרך בחיים, של עבודה קשה, כך אני מאמינה. במוקדם או במאוחר הכישרון והיכולת שלי יפגשו את אור הזרקורים והמגרש ברגעי האמת, אישית אני מקווה שזה יקרה העונה". עם יד על הלב, גם אנחנו.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();