נבחרת הנשים - היסטוריה באליפות אירופה
ספסל ,23/09/2007

שלוש אליפויות אירופה במאזנה של נבחרת הנשים: החל מבודאפשט 1950 שהיווה הופעת הבכורה שלה אי-פעם, דרך יורובאסקט 1991 בת"א תחת אפי בירנבוים ועד ההעפלה לפני ארבע שנים. מחר מול צ'כיה, תנסה ישראל לשבור רצף של 11 הפסדים באליפויות ולהשיג ניצחון שלישי בסה"כ, וראשון מזה 16 שנה!

יורובאסקט 2007 יהיה הרביעי בתולדות נבחרת הנשים של ישראל. הכחולות-לבנות רשמו רק שני ניצחונות באליפויות אירופה אי-פעם, ומעולם לא הצליחו להתחמק מסיום בין שתי האחרונות.

בסה"כ עומד מאזנה של ישראל באליפויות אירופה על שני ניצחונות לעומת 17 הפסדים. מאז הניצחון הסנסציוני במשחק הפתיחה של יורובאסקט 1991 ביד אליהו, הפסידה הנבחרת 11 משחקים ברציפות, ואת האליפות הקודמת לפני ארבע שנים סיימה עם יחס סלים מביך וארבעה הפסדים של יותר מ-35 נקודות.

הכל התחיל בבודאפשט
שנתיים לאחר הקמת המדינה, ושנתיים לפני משחקה הראשון של נבחרת הגברים, חגגה נבחרת הנשים של ישראל השתתפות היסטורית ראשונה באליפות אירופה השניה אי-פעם שהתקיימה בבודאפשט. יורובאסקט 1938 היה הראשון, והשני התקיים רק כעבור תריסר שנים בעקבות מלה"ע השניה.

ישראל הקטנטנה לא הצליחה לקיים אף משחק אימון בטרם האליפות, ומשחקה הרשמי הראשון היה באליפות עצמה! הבכורה הייתה לא נעימה כלל, מול הונגריה המארחת שנעצרה רק בגמר ע"י ברה"מ שזכתה באליפות ראשונה מתוך ארבע רצופות, והסתיימה בתבוסה ב-82 הפרש!

בהמשך התאזן יחס הסלים של ישראל מעט, וביום האחרון רשמו הכחולות-לבנות ניצחון ראשון אי-פעם, 21:39 על הולנד אחרי מחצית שניה פנטסטית (12:28) וזכו במקום ה-11 מתוך 12 משתתפות. לא פחות מ-18 שנה חלפו עד משחקה הרשמי הבא של הנבחרת, לקראת מוקדמות אליפות אירופה באיטליה ב-1968!

הסגל, באימונו של דולק אומשוייף: צילה אופנטיר, טובה ברונשטיין, רעיה ברונשטיין, ציונה גלעדי, נירה דורון, לאה דטוצ'ניק, אמירה הדרה, דליה הפנר, אביבה זילברשטיין, תמר מטל-שומכר, אורה נודל, אביבה פלטוס, דבורה קמינר, מיה קרפ, מילכה שוורץ ויהודית שמבן.

המשחקים באליפות:
הונגריה 95 - ישראל 13
רומניה 41 - ישראל 21
פולין 44 - ישראל 19
אוסטריה 32 - ישראל 12
שוויץ 28 - ישראל 21
בלגיה 50 - ישראל 28
ישראל 39 - הולנד 21

אירוח המשחקים בתל-אביב
41 שנה עברו עד ההשתתפות השניה של הנבחרת באליפות אירופה, שהתקיימה ביד-אליהו. אפי בירנבוים הצעיר הוביל את הנבחרת בראשותה של ענת דרייגור לאליפות אחרי שעברו בחצי הגמר שנערך ביוון את ספרד, דנמרק ויוון, והפסידה רק להולנד והונגריה בהפרש כולל של 5 נקודות.

את האליפות פתחה ישראל בצורה מדהימה, עם ניצחון 90:91 על צ'כוסלובקיה, המדליסטית הכסופה מהאליפות הקודמת בבולגריה. אך ההמשך קשה הרבה יותר: הונגריה גברה עלינו בקלילות, בולגריה הפכה פיגור בהפסקה בזכות מחצית שניה אדירה והפסדים נוספים לאיטליה ופולין שלחו את ישראל למקום השמיני והאחרון.


דרייגור. הופעה היסטורית באליפות בארץ

הסגל: שרית ארבל, רונית בסון-דימנט, טלי בלפונטה, פנינה בריאלובסקי, איריס דינרמן, ענת דרייגור, רחל גזסטר, אלומר גורן, אורלי גרוסמן, טל חדד, אורלי קסטן ולימור מזרחי. לאחר הטורניר יצאו דרייגור לשחק בצרפת ומזרחי במרילנד.

המשחקים באליפות:
ישראל 91 - צ'כוסלובקיה 90
הונגריה 74 - ישראל 62
בולגריה 65 - ישראל 56
פולין 80 - ישראל 69
איטליה 78 - ישראל 65


מזרחי. לא הצליחה להשיג ניצחון

הפעם האחרונה ביוון
12 שנים חלפו עד הפעם הבאה בה הצליחה ישראל לטפס לטורניר הגמר של אליפות אירופה. מוישל'ה ויינקרנץ מונה למאמן הנבחרת, וכבר במשחקו הראשון הוביל אותה לניצחון גדול במוקדמות על סלובניה, 46:49, שסלל את הדרך להשתתפות בטורניר חצי הגמר. לימור מזרחי הצטיינה עם 16 נקודות, אבל את המפנה הביאה אורלי קסטן הותיקה שעלתה מהספסל ושינתה את המומנטום.

במשחק הבא דרסה ישראל את קפריסין 30:80, וגם אחרי הפסד דחוק לקרואטיה בשתי נקודות, הצליחה להשיג את הכרטיס לטורניר חצי הגמר אחרי שהביסה את שוויץ 63:83.

בחצי הגמר שובצה ישראל לבית אחד עם רומניה, גרמניה וספרד. ישראל, בלי אלומה גורן ששוחררה מסיבות אישיות מהחצי הראשון של המשחקים, פתחה עם הפסד 80:65, ונראתה בדרך לעוד קמפיין מאכזב, אבל המשיכה עם תצוגת ענק של אורנית שוורץ, שקלעה 36 נקודות בניצחון אדיר על גרמניה, 70:92, שעשה את המפנה. בלי שוורץ שחזרה למכללתה, הובסה ישראל בחוץ בסיום החצי הראשון של המשחקים ע"י ספרד בחוץ, 47:83, אבל התייצבה שנה לאחר מכן מלאה אופטימיות.


שוורץ. משחק חייה מול גרמניה עשה את המיפנה

את השלב השני פתחה ישראל עם ניצחון 56:73 על רומניה (10:25 ברבע האחרון!), שהעניק לה יתרון עליה בשובר השיוויון ומחק את ההפסד ב-15 ממשחק החוץ. לימור מזרחי הפציצה 31 נקודות, אורנית שוורץ הוסיפה 18.

ישראל הייתה זקוקה לניצחון בגרמניה כדי להבטיח העפלתה, אבל אחרי שיוויון במחצית, נגמר לה הכח והיא הפסידה 76:64. במשחק האחרון הובסה ישראל בבית מול ספרד החזקה, אבל גרמניה עשתה עבורנו את העבודה מול רומניה ושלחה את ישראל לאליפות ביוון!

בניגוד לגברים שהעפילו באותו קיץ לראשונה אחרי 20 שנה לרבע הגמר, כשלה נבחרת הנשים בטורניר עצמו, ולמרות יכולת גבוהה מאוד של לימור מזרחי שסיימה רביעית בטבלת מלכת הסלים עם 18.1 נקודות למשחק, הובסה פעם אחר פעם וסיימה אחרונה ללא אף ניצחון.

הסגל: ליעד סואץ-קרני, לירון כהן, נילי נאתכו, לימור מזרחי, אורנית שוורץ, טלי נוי, ריבי גרינבוים, מיכל אפשטיין, תמר מעוז, שרון זאבי, שרית ארבל ושירי שרון.

המשחקים באליפות:
צרפת 91 - ישראל 55
צ'כיה 104 - ישראל 67
יוון 78 - ישראל 59
פולין 80 - ישראל 45
סרביה 104 - ישראל 67
הונגריה 85 - ישראל 77
אוקראיינה 107 - ישראל 87


מזרחי. לא הצליחה להשיג ניצחון






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();